Bab 16 - Babysitting Bahagian 2

4.8K 23 0
                                    

Izat segera mengambil telefon pintarnya bagi menunjukkan komik yang pernah dibacanya. Wanita di dalam komik tersebut boleh menjadi halimunan tetapi perlu menanggalkan kesemua pakaiannya.

"Tak ada kerjalah akak. Invisible girl apa kalau Izat nampak akak?" ucap Eryna.

Sekali lagi Izat memujuknya, "bolehlah akak...saya buat-buat tak nampaklah".

Eryna terus mempersoalkan, "akak dapat apa?"

"Freedom? Bogel dalam rumah. Hehe," jawab Izat sambil tersengih.

"Akak bukannya mat saleh cakap bogel tu freedom," balas Eryna.

"Kalau saya tolong akak buat kerja rumah?" tawar Izat.

Tawaran Izat itu membuatkan Eryna berfikir seketika. Puan Nora ada meminta tolong kepadanya membuat beberapa kerja rumah. Kalau Izat menolongnya membuat kerja-kerja tersebut, dia dapat duit tambahan percuma dari Puan Nora.

"Okey, pergi bersihkan kolam ikan," arah Eryna.

Tanpa berkata apa-apa, Izat laju sahaja berjalan ke bahagian belakang rumahnya bagi membersihkan kolam ikan. Dia sememangnya biasa menolong ibunya membersihkan kolam tersebut.

Jadi Eryna tidak perlu risau apa-apa, tetapi dia tetap memantau Izat membersihkan kolam ikan sambil dia mencuci pakaian di mesin basuh.

"Dah, kak..." kata Izat yang tersenyum sahaja melihat Eryna sedang memasak di dapur dalam keadaan berbogel.

"Tolong vacuum rumah pulak," kata Eryna tanpa memandang ke arah Izat.

Setelah selesai memasak, Eryna berjalan ke bilik tetamu bagi mengambil bajunya. Izat yang kebetulan baru sahaja selesai melakukan vacuum di bilik tersebut terus menegurnya.

"Akak nak pergi mana?" tanya Izat.

"Pakai bajulah...nak sidai baju," jawab Eryna.

"Eh, invisible girl mana pakai baju," balas Izat.

"Habis tu? Takkanlah akak nak bogel kat luar tu?" soal Eryna.

"Bukannya ada rumah jiran belakang kat rumah...bolehlah, kak," rayu Izat sambil mengoyang-goyangkan tangan Eryna.

"Yelah, yelah...pergi basuh kuali dengan pinggan kat sinki dapur tu," arah Eryna sebaik sahaja bersetuju untuk keluar berbogel menyidai pakaian.

Eryna mengintai bahagian belakang rumah Puan Nora sambil melangkahkan sebelah kakinya keluar dari pintu belakang. Belakang rumah tersebut hanya ada pokok-pokok sahaja selepas pagar.

Sebelah kirinya terdapat sebuah rumah, tetapi tidak ada kereta di hadapan rumah itu dan hanya terdapat satu tingkap sahaja pada rumah tersebut yang boleh melihat bahagian belakang rumah Puan Nora.

'Nasiblah mak kau selalu bising kau sidai baju entah apa-apa,' ngomel Eryna sambil membawa bakul ke ampaian.

Hatinya masih lagi berdebar-debar sambil memerhatikan sekeliling. Biarpun tidak ada sesiapa, tetapi dia merasakan seperti ada yang sedang memerhatikannya selain daripada Izat di tingkap dapur.

Selesai menyidai pakaian, Eryna membancuh susu serta menepuk Ashraf sehingga terlelap di ruang tamu. Di dalam masa yang sama, dia juga terlelap menemani Ashraf di sebelahnya.

Sedar sahaja dari tidur, dia terasa sukar untuk bergerak kerana terasa seperti putingnya sedang ditarik dari dua arah yang berbeza. Sebaik membuka mata, dia melihat Ashraf sedang mengempeng pada puting kanannya. Manakala pada puting kirinya pula dilakukan perkara yang sama oleh Izat.

Kedua-dua beradik itu sedap sahaja tidur, tetapi yang menjadi mangsa ialah putingnya. Perlahan-lahan dia menarik keluar putingnya dari mulut Ashraf.

'Bukannya ada susu, kau nak hisap sampai tidur buat apa?' kata hati Eryna sebaik berjaya menarik putingnya keluar.

Eryna [Complete]Where stories live. Discover now