Bab 24 - Bogel Bahagian 3

3.9K 20 0
                                    

Begitu juga Eryna yang hanya berdiam diri sahaja. Tadi baru sahaja dia hendak berasa kasihan dengan Nani. Tetapi kini rasa itu terbantut begitu sahaja.

“Sekarang ni kita nak balik bogel ke nak biar pekerja-pekerja lain tengok kita bogel esok?” tanya Anis sambil menolak kedua-dua tangan Nani dari terus meraba payudaranya dan juga pada Eryna.

“Eh…tak ada pilihan yang senang sikit ke? Rumah saya dahlah jauh,” tanya Eryna.

“Hmmm…kau ikut kitorang pergi rumah bujang kitorang, pinjamlah dulu baju…lepas tu baru kau balik,” cadang Nani sambil memeluk belakang Eryna.

“Okey juga tu…kita tunggu sampai pukul tiga, lepas tu baru kita gerak. Lewat sikit barulah tak ada orang terserempak dengan kita nanti,” tambah Anis pula.

Mereka bertiga sabar menunggu pukul tiga pagi sambil menukar siaran televisyen. Sambil menunggu, Eryna menyemak baki akaun banknya. Bonus yang diberi oleh Pak Samad ialah dua ribu ringgit.

Dia membuat kira-kira jika ditambah dengan duit semalam serta simpanannya, dia boleh membeli motor idamannya secara tunai.

“Okey…jom kita balik. Kalau lewat lagi, terlelap…masuk pulak pekerja-pekerja yang masak sarapan pagi. Memang matilah kita,” pelawa Anis sambil menepuk bahu Nani yang matanya sudah layu.

Mereka bertiga berhati-hati keluar melalui pintu belakang setelah memadamkan lampu dan juga kipas angin di dalam kedai. Mujur kedai di belakangnya merupakan kedai makan cina, bukannya kedai mamak 24 jam. Jadi tidak adalah yang nampak mereka berbogel mengunci pintu belakang.

“Ikut sini…” ajak Nani.

“Situ jauhlah…” bisik Anis pula.

“Habis tu kau nak kita bogel lalu koridor depan kedai apa semua tu?” Nani mempersoalkan Anis.

Anis berfikir sebentar sebelum berkata, “ya tak ya juga…tak sangka gersang kau ni pandai jugak”.

Geram Anis mengusiknya, Nani terus mengorek cipap Anis sehinggakan mereka berdua menjerit kecil kerana bergelut sesama sendiri.

“Korang nak kantoi ke macam mana ni?” tanya Eryna yang risau sekiranya ada yang mendengar suara mereka berdua.

Perjalanan mereka di belakang lorong itu diteruskan sehingga ke hujung bangunan kedai. Dada mereka masing-masing berdebar-debar kerana takut dilihat orang.

“Sekarang kita kena seberang empat baris rumah kedai”, kata Anis.

“Macam jauh…boleh lepas ke? Lampu terang ni...”, Nani meminta pendapat.

“Kita kena lari lepas tu berhenti sebelum seberang jalan besar kat setiap barisan rumah kedai,” cadang Eryna.

Anis memandang kasut Eryna, lalu berkata, “kau sedaplah pakai kasut sekolah. Kitorang ni pakai selipar je berlari”.

Tiba-tiba Eryna menepuk dahinya, dia baru sahaja teringat, “baju sekolah kat dalam bilik pekerja, buat apalah susah-susah bogel kat luar macam ni?”

Nani dan Anis terus menahan kedua-dua tangan Eryna. Anis berkata, “janganlah macam tu, Eryna…”

“Entahnya…kata susah, senang, bogel bersama? Sama-samalah teman kami dua sampai ke rumah sewa,” pujuk Nani pula.

“Eh, mana datang part bogel bersama tu?” tanya Eryna sambil meronta-ronta cuba melepaskan tangannya.

Setelah melihat muka kasihan Anis dan Nani, akhirnya Eryna bersetuju, “yelah…yelah…cepat tengok kanan kiri ada siapa-siapa tak? Lepas tu kita lari ke seberang”.

Eryna [Complete]Where stories live. Discover now