"Eh, kau ni kenapa monyok je? Excitedlah sikit," ucap Julia sambil menggoyangkan bahu Eryna.
"Kan? Tak bestlah monyok-monyok macam ni," tambah Hana pula.
"I ada minta tolong dekat Alvin, bagi kita empat satu khemah yang sama," kata Selvi.
Julia segera berpaut pada bahu Selvi pula dan berkata, "Alvin tu boyfriend you, kan?"
"Tak adalah...kitorang tak decide apa-apa lagi tentang hubungan kami," cerita Selvi.
"Tak decide tapi dah kulum kote Alvin dalam library," Hana mencelah sambil tergelak-gelak.
"Oh my god..." kata Julia sambil menutup mulutnya.
"Hei, mana you tau? Kenapa you tiba-tiba pecahkan rahsia I?" tanya Selvi sambil memegang kuat lengan Hana.
"Sakit...sakit...aku tertinggal barang. Then ternampak kau tengah hisap Alvin. Lepas tu aku tengok jelah...wayang free, kan? Huhu," jawab Hana sambil cuba melepaskan tangannya.
"Gatallah you ni...muka innocent tapi gatal sangat-sangat," Selvi mencubit geram tangan Hana.
Hana terus memerli Selvi, "siapa lagi gatal? Yang tengok ke yang tengah kulum? Hahaha".
"Hana, lain kali ajak akulah," Julia mencelah sambil menyilangkan tangannya pada lengan Hana.
"Okey, boleh...next time. Sekarang aku tau dah bila diorang nak buat", balas Hana.
"Hei, dah berapa kali you tengok?" tanya Selvi sambil menolak bahu Hana.
"Errr...lima kali?" jawab Hana.
Mendengar jawapan Hana, sekali lagi Selvi mencubitnya serta berkata, "lima kali tu dah kira semualah...I ingat sebab I ada tulis kat dalam diari".
"Wow, siap tulis. Selvi...daripada you sorok-sorok, better buat je depan kitorang to save the trouble," kata Julia sebelum tergelak besar dengan Hana.
"Haaaihhhh...bila masa korang jadi best friend ni? Boleh pulak bergurau-gurau. Dulu korang jugak yang ingat Julia buli aku," ngomel Eryna sendirian setelah tertinggal jauh di belakang mereka bertiga.
Program dimulakan dengan kesemua pelajar berkumpul mendengar ucapan pembukaan daripada Pengetua Sekolah yang baharu setelah Pengetua yang lama meletakkan jawatannya. Seterusnya, barulah pelajar-pelajar dibahagikan mengikut unit beruniform masing-masing.
Eryna memasuki Bulan Sabit Merah kerana menyangkakan yang dia boleh menjadi ahli hantu sahaja di dalam unit beruniform tersebut. Tetapi keputusannya itu ternyata silap kerana Selvi, Hana dan Julia juga berada di dalam unit beruniform tersebut.
Setelah mendengar taklimat dari Pengerusi unit beruniform masing-masing, para pelajar meletakkan beg pakaian mereka di dalam khemah yang telah ditentukan. Mereka berempat mendapat khemah yang sama setelah diaturkan oleh Alvin, selaku salah seorang AJK kem tersebut.
"Hei, tengah usya Alvin pakai baju KRS ke? Huhu," tegur Julia di telinga Selvi.
Selvi serentak terkejut terus menyuruh Hana dan Julia berhenti daripada mengusiknya. Di dalam masa yang sama, mata Selvi masih tidak boleh lari daripada melihat Alvin yang memakai t-shirt KRS.
Baju t-shirtnya yang dipakai Alvin benar-benar menonjolkan tubuh sebenarnya yang tegap dan berotot. Selama ini dia hanya menyembunyikannya sahaja bagi tujuan kecemasan.
"Dah...dah...jom berkumpul balik kat tempat PBSM," pelawa Hana.
Program petang itu ialah mengajarkan tentang CPR. Tetapi, oleh kerana dummy CPR telah dijual oleh Cikgu Kumar yang mana merupakan penasihat kepada unit beruniform tersebut sebelum ini, maka mereka terpaksa membuat demonstrasi pada manusia sebenar.
YOU ARE READING
Eryna [Complete]
RomanceSatu demi satu tragedi menimpa Eryna, seorang gadis muda yang berkahwin awal. Belum pun reda kesedihan Eryna sebaik mendengar suaminya pergi buat selamanya, Doktor menyampaikan satu lagi berita, dia mengalami keguguran. Tidak cukup dengan itu, rupa...