Chapter 19 - A Secret Shared

61 5 6
                                    

CW: Henroin is a bit sexist. Are we surprised?

June 30th, 1930

𝓓𝓮𝓪𝓻 𝓐𝓷𝓰𝓮𝓵, 

𝓘 𝓻𝓮𝓼𝓹𝓮𝓬𝓽 𝔂𝓸𝓾𝓻 𝓭𝓮𝓬𝓲𝓼𝓲𝓸𝓷 𝓪𝓷𝓭 𝓘 𝓽𝓱𝓪𝓷𝓴 𝔂𝓸𝓾 𝓯𝓸𝓻 𝔂𝓸𝓾𝓻 𝓯𝓸𝓻𝓰𝓲𝓿𝓮𝓷𝓮𝓼𝓼. 𝓘 𝓴𝓷𝓸𝔀 𝓽𝓱𝓪𝓽 𝔀𝓱𝓪𝓽 𝓘 𝓭𝓲𝓭 𝔀𝓪𝓼 𝓾𝓷𝔀𝓸𝓻𝓽𝓱𝔂 𝓸𝓯 𝓼𝓾𝓬𝓱, 𝓼𝓸 𝓘 𝓪𝓶 𝓫𝓮𝔂𝓸𝓷𝓭 𝓱𝓸𝓷𝓸𝓻𝓮𝓭 𝓪𝓷𝓭 𝓱𝓾𝓶𝓫𝓵𝓮𝓭. 𝓘 𝓽𝓱𝓲𝓷𝓴 𝓪 𝓬𝓵𝓮𝓪𝓷 𝓼𝓵𝓪𝓽𝓮 𝓲𝓼 𝓪 𝓶𝓪𝓻𝓿𝓮𝓵𝓸𝓾𝓼 𝓲𝓭𝓮𝓪, 𝓪𝓷𝓭 𝓘 𝓪𝓶 𝔀𝓲𝓵𝓵𝓲𝓷𝓰 𝓽𝓸 𝓫𝓾𝓻𝔂 𝓽𝓱𝓮 𝓱𝓪𝓽𝓬𝓱𝓮𝓽, 𝓪𝓼 𝓲𝓽 𝔀𝓮𝓻𝓮. 

𝓒𝓸𝓷𝓰𝓻𝓪𝓽𝓾𝓵𝓪𝓽𝓲𝓸𝓷𝓼 𝓸𝓷 𝔂𝓸𝓾𝓻 𝓹𝓻𝓸𝓶𝓸𝓽𝓲𝓸𝓷 𝓪𝓷𝓭 𝓽𝓱𝓮 𝓮𝓪𝓻𝓷𝓮𝓭 𝓻𝓮𝓼𝓹𝓮𝓬𝓽! 𝓘 𝓪𝓶 𝓿𝓮𝓻𝔂 𝓱𝓪𝓹𝓹𝔂 𝓯𝓸𝓻 𝔂𝓸𝓾. 𝓨𝓸𝓾 𝓭𝓮𝓼𝓮𝓻𝓿𝓮 𝓽𝓸 𝓫𝓮 𝓽𝓻𝓮𝓪𝓽𝓮𝓭 𝓪𝓼 𝓪 𝓻𝓮𝓼𝓹𝓮𝓬𝓽𝓮𝓭 𝓮𝓺𝓾𝓪𝓵 𝓽𝓸 𝔂𝓸𝓾𝓻 𝓯𝓪𝓽𝓱𝓮𝓻 𝓪𝓷𝓭 𝓹𝓮𝓮𝓻𝓼. 𝓞𝓷𝓮 𝓶𝓲𝓰𝓱𝓽 𝓮𝓿𝓮𝓷 𝓼𝓪𝔂 𝓘 𝓪𝓶 𝓹𝓻𝓸𝓾𝓭... 

𝓘 𝓽𝓸𝓵𝓭 𝓶𝔂 𝓶𝓸𝓽𝓱𝓮𝓻 𝓪𝓫𝓸𝓾𝓽 𝔂𝓸𝓾. 𝓦𝓮𝓵𝓵, 𝓷𝓸𝓽 𝓬𝓸𝓶𝓹𝓵𝓮𝓽𝓮𝓵𝔂. 𝓙𝓾𝓼𝓽 𝓵𝓲𝓽𝓽𝓵𝓮 𝓹𝓲𝓮𝓬𝓮𝓼 𝓱𝓮𝓻𝓮 𝓪𝓷𝓭 𝓽𝓱𝓮𝓻𝓮. 𝓢𝓱𝓮 𝓴𝓷𝓸𝔀𝓼 𝔂𝓸𝓾 𝓴𝓷𝓸𝔀 𝓪𝓫𝓸𝓾𝓽 𝓱𝓮𝓻, 𝓪𝓷𝓭 𝓽𝓱𝓪𝓽 𝔂𝓸𝓾 𝔀𝓪𝓷𝓽 𝓽𝓸 𝓿𝓲𝓼𝓲𝓽 𝓼𝓸𝓶𝓮𝓭𝓪𝔂. 𝓢𝓱𝓮 𝔀𝓪𝓼 𝓽𝓱𝓻𝓲𝓵𝓵𝓮𝓭 𝓪𝓽 𝓽𝓱𝓮 𝓹𝓻𝓸𝓼𝓹𝓮𝓬𝓽 𝓸𝓯 𝓱𝓪𝓿𝓲𝓷𝓰 𝔂𝓸𝓾 𝓸𝓿𝓮𝓻 𝓯𝓸𝓻 𝓭𝓲𝓷𝓷𝓮𝓻. 𝓘 𝓽𝓻𝓾𝓵𝔂 𝓱𝓸𝓹𝓮 𝔀𝓮 𝓬𝓪𝓷 𝓼𝓮𝓮 𝓮𝓪𝓬𝓱 𝓸𝓽𝓱𝓮𝓻 𝓪𝓰𝓪𝓲𝓷, 𝓮𝓿𝓮𝓷 𝓲𝓯 𝓲𝓽'𝓼 𝔂𝓮𝓪𝓻𝓼 𝓯𝓻𝓸𝓶 𝓷𝓸𝔀. 

𝓟𝓵𝓮𝓪𝓼𝓮 𝓰𝓲𝓿𝓮 𝓶𝔂 𝓭𝓮𝓮𝓹𝓮𝓼𝓽 𝓪𝓹𝓸𝓵𝓸𝓰𝓲𝓮𝓼 𝓽𝓸 𝔂𝓸𝓾𝓻 𝓼𝓲𝓼𝓽𝓮𝓻. 𝓘 𝓪𝓶 𝓭𝓻𝓮𝓪𝓭𝓯𝓾𝓵𝓵𝔂 𝓼𝓸𝓻𝓻𝔂 𝓯𝓸𝓻 𝓶𝔂 𝓲𝓶𝓹𝓸𝓵𝓲𝓽𝓮 𝓫𝓮𝓱𝓪𝓿𝓲𝓸𝓻 𝓽𝓱𝓪𝓽 𝓷𝓲𝓰𝓱𝓽 𝓸𝓯 𝓝𝓮𝔀 𝓨𝓮𝓪𝓻𝓼, 𝓪𝓷𝓭 𝓪 𝓵𝓪𝓭𝔂 𝓼𝓾𝓬𝓱 𝓪𝓼 𝓱𝓮𝓻 𝓭𝓲𝓭𝓷'𝓽 𝓭𝓮𝓼𝓮𝓻𝓿𝓮 𝓽𝓸 𝓫𝓮 𝓽𝓻𝓮𝓪𝓽𝓮𝓭 𝓵𝓲𝓴𝓮 𝓽𝓱𝓪𝓽. 𝓘 𝔀𝓲𝓵𝓵 𝓱𝓪𝓿𝓮 𝓽𝓸 𝓪𝓹𝓸𝓵𝓸𝓰𝓲𝔃𝓮 𝓲𝓷 𝓹𝓮𝓻𝓼𝓸𝓷 𝓲𝓯 𝓘 𝓬𝓪𝓷 𝓮𝓿𝓮𝓻 𝓰𝓮𝓽 𝓸𝓾𝓽 𝓽𝓸 𝓽𝓱𝓮 𝓬𝓲𝓽𝔂 𝓪𝓰𝓪𝓲𝓷. 𝓦𝓲𝓽𝓱 𝓽𝓱𝓮 𝓓𝓮𝓹𝓻𝓮𝓼𝓼𝓲𝓸𝓷, 𝓶𝓸𝓷𝓮𝔂 𝓲𝓼 𝓿𝓮𝓻𝔂 𝓽𝓲𝓰𝓱𝓽. 𝓘'𝓿𝓮 𝓻𝓮𝓽𝓪𝓴𝓮𝓷 𝓾𝓹 𝓱𝓾𝓷𝓽𝓲𝓷𝓰 𝓲𝓷 𝓸𝓻𝓭𝓮𝓻 𝓽𝓸 𝓹𝓻𝓸𝓿𝓲𝓭𝓮 𝓶𝔂 𝓶𝓸𝓽𝓱𝓮𝓻 𝓪𝓷𝓭 𝓘 𝔀𝓲𝓽𝓱 𝓼𝓸𝓶𝓮 𝓮𝔁𝓽𝓻𝓪 𝓯𝓸𝓸𝓭, 𝓫𝓾𝓽 𝓘 𝓯𝓮𝓪𝓻 𝓼𝓸𝓸𝓷 𝓮𝓿𝓮𝓻𝔂𝓸𝓷𝓮 𝔀𝓲𝓵𝓵 𝓱𝓪𝓿𝓮 𝓽𝓱𝓪𝓽 𝓲𝓭𝓮𝓪 𝓪𝓷𝓭 𝓽𝓱𝓮𝓷 𝓽𝓱𝓮 𝓼𝓾𝓹𝓹𝓵𝔂 𝔀𝓲𝓵𝓵 𝓰𝓻𝓸𝔀 𝓼𝓬𝓪𝓻𝓬𝓮. 

𝓦𝓱𝓲𝓵𝓮 𝓸𝓷 𝓽𝓱𝓮 𝓽𝓸𝓹𝓲𝓬 𝓸𝓯 𝓶𝓸𝓷𝓮𝔂, 𝓘 𝓬𝓪𝓶𝓮 𝓪𝓬𝓻𝓸𝓼𝓼 𝓪𝓷 𝓪𝓭𝓿𝓮𝓻𝓽𝓲𝓼𝓮𝓶𝓮𝓷𝓽 𝓽𝓸𝓭𝓪𝔂 𝓸𝓷 𝓪 𝔀𝓪𝓵𝓴 𝓽𝓸 𝓬𝓵𝓮𝓪𝓻 𝓶𝔂 𝓱𝓮𝓪𝓭. 𝓣𝓱𝓸𝓾𝓰𝓱, 𝓘 𝓼𝓾𝓹𝓹𝓸𝓼𝓮 𝔀𝓱𝓮𝓷 𝔂𝓸𝓾 𝓰𝓮𝓽 𝓽𝓱𝓲𝓼 𝓲𝓽'𝓵𝓵 𝓫𝓮 𝓷𝓮𝓪𝓻𝓵𝔂 𝓽𝔀𝓸 𝔀𝓮𝓮𝓴𝓼 𝓵𝓪𝓽𝓮𝓻. 𝓘 𝓭𝓲𝓰𝓻𝓮𝓼𝓼. 𝓘 𝔀𝓪𝓼 𝓸𝓷 𝓪 𝔀𝓪𝓵𝓴 𝓪𝓷𝓭 𝓬𝓪𝓶𝓮 𝓾𝓹𝓸𝓷 𝓪𝓷 𝓪𝓭 𝓯𝓸𝓻 𝓡𝓪𝓭𝓲𝓸 𝓗𝓸𝓼𝓽𝓼. 𝓝𝓸𝔀, 𝓘 𝓭𝓲𝓭𝓷'𝓽 𝓪𝓰𝓻𝓮𝓮 𝔀𝓲𝓽𝓱 𝓽𝓱𝓮 𝓼𝓲𝓰𝓷 𝓲𝓷 𝓽𝓱𝓮 𝔀𝓲𝓷𝓭𝓸𝔀, 𝓸𝓻 𝓽𝓱𝓮𝓲𝓻 𝓫𝓮𝓱𝓪𝓿𝓲𝓸𝓻 𝓪𝓻𝓸𝓾𝓷𝓭 𝓬𝓮𝓻𝓽𝓪𝓲𝓷 𝓲𝓭𝓮𝓪𝓵𝓼 𝓲𝓷𝓿𝓸𝓵𝓿𝓲𝓷𝓰 𝓼𝓴𝓲𝓷 𝓬𝓸𝓵𝓸𝓻, 𝓫𝓾𝓽 𝓽𝓱𝓮 𝓹𝓪𝔂 𝓼𝓮𝓮𝓶𝓮𝓭 𝓭𝓮𝓬𝓮𝓷𝓽, 𝓽𝓱𝓮 𝓳𝓸𝓫 𝓲𝓷𝓽𝓻𝓲𝓰𝓾𝓲𝓷𝓰, 𝓪𝓷𝓭 𝓘'𝓿𝓮 𝓫𝓮𝓮𝓷 𝓶𝓮𝓪𝓷𝓲𝓷𝓰 𝓽𝓸 𝓮𝔁𝓹𝓪𝓷𝓭 𝓶𝔂 𝓱𝓸𝓻𝓲𝔃𝓸𝓷𝓼. 𝓘𝓽'𝓼 𝓷𝓸𝓽 𝓪 𝓭𝓸𝓷𝓮 𝓭𝓮𝓬𝓲𝓼𝓲𝓸𝓷, 𝓫𝓾𝓽 𝓘 𝓪𝓶 𝓰𝓻𝓸𝔀𝓲𝓷𝓰 𝓽𝓲𝓻𝓮𝓭 𝓸𝓯 𝓽𝓱𝓮 𝓬𝓸𝓷𝓼𝓽𝓪𝓷𝓽 𝓽𝓸𝓾𝓻𝓼. 𝓦𝓮'𝓿𝓮 𝓱𝓪𝓭 𝓼𝓮𝓿𝓮𝓻𝓪𝓵 𝓹𝓮𝓻𝓯𝓸𝓻𝓶𝓪𝓷𝓬𝓮𝓼 𝓼𝓲𝓷𝓬𝓮 𝓘'𝓿𝓮 𝓫𝓮𝓮𝓷 𝓱𝓸𝓶𝓮, 𝓪𝓷𝓭 𝓘 𝓶𝓲𝓼𝓼 𝓽𝓱𝓮 𝓭𝓪𝔂𝓼 𝔀𝓱𝓮𝓷 𝓘 𝓹𝓵𝓪𝔂𝓮𝓭 𝓽𝓱𝓮 𝓼𝓪𝔁𝓸𝓹𝓱𝓸𝓷𝓮 𝓪𝓼 𝓪 𝓱𝓸𝓫𝓫𝔂. 𝓘𝓯 𝓽𝓱𝓮𝓻𝓮 𝓲𝓼 𝓸𝓷𝓮 𝓽𝓱𝓲𝓷𝓰 𝔂𝓸𝓾 𝓼𝓱𝓸𝓾𝓵𝓭 𝓴𝓷𝓸𝔀 𝓪𝓫𝓸𝓾𝓽 𝓶𝓮 𝓐𝓷𝓰𝓮𝓵, 𝓲𝓽'𝓼 𝓽𝓱𝓪𝓽 𝓘 𝓪𝓶 𝓪𝓵𝔀𝓪𝔂𝓼 𝓼𝓮𝓮𝓴𝓲𝓷𝓰 𝓷𝓮𝔀 𝓯𝓸𝓻𝓶𝓼 𝓸𝓯  𝓯𝓻𝓮𝓼𝓱 𝓮𝓷𝓽𝓮𝓻𝓽𝓪𝓲𝓷𝓶𝓮𝓷𝓽. 

Wait For MeWhere stories live. Discover now