" Bertenang Jihoon. You can do it. Your power is like your music. Use it as a shape of your power and slowly turn it to your weapon." Monolog Jihoon sendirian di padang yang terbentang luas itu. Sahabatnya yang lain hanya perhatikan sahaja jejaka berbadan mungil itu berlatih kuasanya.
Perlahan lahan, satu cahaya berwarna rose quartz dan serenity muncul di antara kedua belah tangan Jihoon, Semakin Jihoon fokus dengan kuasanya, cahaya tersebut makin membesar sehingga ia menyilaukan pandangan yang lain.
" Chukkahe Jihoon hyung, hyung sudah boleh kawal kuasa hyung! Chan dan yang lain selalu risau pasal hyung. Janji dengan Chan, jangan takutkan Chan lagi." Tangis Chan.
" Aigo Channie-ah, hyung minta maaf ya kerana buat kamu risau. Hyung janji tidak akan buat kamu risau lagi," Pujuk Jihoon,
Sahabatnya yang lain serta Seokmin yang menyaksikan kelakuan dua beradik itu hanya mempamerkan senyuman lega kerana peramal mereka sudah bersedia untuk bertempur.
Di istana NCT.......
Scarborough terus meracuni fikiran Taeyong dengan mengatakan dia perlu menghancurkan tiga belas jejaka tersebut dan mengambil kuasa rose quartz dan serenity.
" Lucas.... Kamu sudah memberitahu Jihoon bukan? Aku harap dia dapat tolong kita semua nanti." Soal Ten.
" Itu kamu jangan risau, aku sudah beritahu kepada Jihoon, Nasib Mark tolong aku untuk masuk ke dalam mimpi Jihoon tanpa dikesan oleh makhluk yang tak guna itu, Kalau tidak habis kita dibuatnya," Bisik Lucas.
Putera-putera NCT yang lain sedang memerhati tindak-tanduk Taeyong yang dikawal oleh Scarborough dari luar kamar putera sulung itu hanya mampu berharap kepada kekuatan tiga puluh jejaka untuk memulihkan Taeyong dalam beberapa minggu sahaja lagi.
Balik kepada istana SHINee....
Malam itu, mereka semua lakukan perkhemahan besar-besaran bersama dengan semua putera dari negara ATEEZ, TXT ,THE BOYZ dan SHINee sempena meraikan kejayaan si peramal mengawal kuasanya. Ya, bagi anda ia satu perkara yang remeh, Tetapi bukan untuk tiga belas sahabat tersebut. Sudah menjadi rutin mereka jika diantara mereka berjaya lakukan perkara yang mereka fikir tidak mampu laksanakan, mereka semua akan buat jamuan secara besar-besaran sebagai tanda ucapan tahniah kepada ihsan tersebut.
YOU ARE READING
THE FALLEN METEORITE ||SEVENTEEN
FanfictionTiga belas sahabat baik tidak pernah sesekali menjangkakan bahawa mereka akan menjadi superhero ketika mereka semua sedang berkhemah di dalam kawasan hutan. Sebuah meteorit yang jatuh dari angkasa, membuatkan mereka semua dikurniakan sebuah jam tang...