Sešlost živlů se rozešla teprve, až řekl ředitel. V tu chvíli si mě odchytl.
„Tak ti gratuluji. Dostala ses do ohnivého ročníku. Jako třídní tě bude mít pan Diego Lakosh. Čeká tě ovládání ohně, boje s mečem, jako nauku mají vědu o sopkách a jako druhý jazyk mají španělštinu."
Šli jsme spolu chodbou. Myslela jsem si, že půjdeme do ředitelny, ale nešli jsme. Šli jsme až do posledního patra. Oni tady mají i obchody! Potřeby pro živly, školní potřeby, fast food, a dokonce i lékárna! My jsme měli však namířeno do dveří na konci chodby. Ředitel zaklepal. Otevřela žena s tmavší pletí a zelenými dredy. „Zdravím, pane řediteli! Pojďte oba dál."
„Tady Kylie ti ušije školní uniformu. Neboj se, nebude to trvat dlouho.
Šli jsme dovnitř. Žena byla připravená. Postavila mě na stoličku, vzala oranžovou látku, žlutou látku a začala mi je špendlit a zapošívat. Vedle mě na stoličce stála další dívka. Vypadala starší a druhá pracovnice jí právě tvarovala pásek tuniky vzduchu. „Ahoj." řekla jsem. „Ty jsi tady také nová?" zeptala jsem se. Dívka se usmála. „Ne, jenom jsem si roztrhla cestou do školy tuniku, tak si ji nechávám spravit." řekla. Líbila se mi. Byla to Indka, měla snědou kůži, černé vlasy svázané do copu a velké oči.
„Jsem Shirpa." řekla a usmála se. „Angie."
„A je to!" řekla Kylie předtím, než jsem mohla říct Shirpě cokoli dalšího. Seskočila jsem ze stoličky. Měla jsem na sobě krásnou oranžovožlutou tuniku, na rameni nápis „OHEŇ" a mohla jsem odejít domů. Rozloučila jsem se s Capable, panem ředitelem a ostatními, složila jsem tuniku do tašky a šla jsem domů.
Na chodbách jsem viděla rozvrhy. Viděla jsem, že každý živel měl kromě ovládání svého živlu ještě praktickou část studií, kdy musel své schopnosti uplatnit v akci. Žádná z těchto aktivit neměla nadepsanou třídu jako ostatní, nýbrž místo, kde je ostatní živly nevyrušují, a ke kterým se nejspíš musí dojít nebo dojet autobusem. Konaly se v pátek a trvaly dvě hodiny. Všimla jsem si, že v pátek je strašně krátké vyučování, které začíná v 9:10 ráno a končí ve 13:00. Dvě první hodiny je ovládání živlu (Nadepsáno vždy Ovládání (Dosaďte si daný živel ve druhém pádě) a ty poslední dvě jsou praktika).
Země měla jako praktika zemětřesení v místních jeskyních.
Vzduch měl za praktika tornáda a konala se na zdejší louce, kde na to bylo místo.
Voda měla jako praktika plavání, které bylo jak jinak než v městském bazénu.
Studenti ledu jezdili každý pátek do ledovcových jeskyň a zkoumaly tvary, které led utváří v předmětu „Tvary ledu".
Studenti hvězd měli astronomii, která byla vyučována v městské hvězdárně.
Drahokamy měly jako praktika zpracovávání drahokamů v dole na drahokamy.
Dřevo mělo praktika v botanické zahradě a týkala se pěstování rostlin.
Náboženství v místním kostele a týkala se mší.
Temnota v místním lese a týkala se ovládání strachu.
Kov měl kování v městské ocelárně.
Světlo v observatoři mělo vytváření světla.
Praktika studentů blesku obnášela studovat blesky a jejich jevy v elektrárně města.
Praktika antihmoty se týkala tvoření antihmoty ve zdejším vědeckém ústavu.
ČTEŠ
Škola živlů
FantasyAngie Blacksmithová je nevýrazná šestnáctiletá dívka, která nejspíš v dětství musela rozbít nějaké veliké zrcadlo, jelikož v životě ji potkávaly většinou jen samé trable - její rodina je chudá tak, že sotva vyjde s penězi, v sedmé třídě propadla z m...