Prolog

12 0 0
                                    

BUKA saja sepasang mata berwarna dark brown.Dia termenung melihat kipas disiling sambil mengeluh.

Terlintas kembali memori yang berlaku.Sakit yang dirasai oleh Mikayla Aileen hanya dirasai seorang diri.

"Haihhh,macam tu je dia lupa janji-janji dia disebabkan betina tu.Aku ni berialah bukakan hati aku untuk dia last-last macam ni dia buat dekat aku."Mengeluh Mikayla Aileen.

Tidak mahu terperuk dengan memori terindah itu terus Mikayla bangun dari katil untuk bersiap pergi ke kolej.

TEPAT jam 8.50 pagi,Mikayla Aileen dan Nafaa tiba dikolej.Mereka terus bergerak untuk masuk ke bilik kuliah.

"Weh,tu that girl".Kata Nafaa sambil membuat muka menyampah.That girl merujuk kepada penyondol.

Ohh lupa pula perempuan tu kan satu course dengan aku.

Aku cuba untuk abaikan Nafaa dengan bermain telefonku.

"JOM pergi cafe dulu lapar".Kata aku sambil buat muka sedih.Aku tahan lapar dari tadi lagi.

Walaupun nampak aku ni badan kecil je tapi nafsu makan aku tinggi ye.

Aduh time nak pergi cafelah perempuan tu pun nak lalu jalan yang sama.Aku perasan kawan perempuan tu beria pandang aku.

"Laa tahulah aku ni cantik dari kawan dia tu,awat jelouse ke?"Kata aku kepada Nafaa.

Tidak dinafikan aku kerap termenung teringatkan apa yang diorang dah buat dekat aku.Yelah siapa je tak sakit hati lepas kena curang kan?Yes aku mengaku yang aku ni jenis dry tapi nak buat macam mana dah kadang-kadang aku rasa malas nak layan orang.Tapi suatu hari muncullah seorang lelaki yang tunjukkan effort dekat aku walaupun aku layan dia hanya sebagai kawan.

Mula-mula tu aku reject dia sebab aku tak suka dia but dia still tunjukkan effort dan dia ni baik so takkanlah aku nak reject dia banyak kali.Kawan-kawan aku pun berkawan dengan dia jadinya aku buat keputusan untuk cuba bukakan hati aku untuk dia.And aku tak nafikan dia memang baik and the sweet person ever and he give me everything.Tapi jangan ingat ni cerita drama pukul 7 ye.Semua tu dusta je.Lepas tiga bulan bersama,dia dah start tunjuk perangai tak peduli dia dekat aku dan aku cuba ye untuk baiki hubungan kitaorang tapi dia selalu mengelak jadinya aku buat keputusan untuk berpisah.

Tak sampai seminggu kitaorang putus,aku dengan kawan-kawan aku dapat tahu dia dah couple dengan classmate aku.Untuk tambah lagi twist dia tu,perempuan tu ex crush dia.

Wahh hebatkan permainan dia.Kadang aku rasa dia cuma nak gunakan aku untuk tarik perhatian perempuan tu je sebab tak dinafikan aku ni lagi cantik dan lagi bergaya dari perempuan tu.

Dan apa yang dia rancang tu berjaya.That girl mula ubah penampilan dan kadang boleh nampak yang dia cuma tiru gaya aku.Even kawan-kawan dia pernah cakap dekat aku yang dia memang dengki dengan aku.Orang mula mengata pasal dia,malah kawan-kawan dia pun mula menjauhkan diri dari dia akibat perubahan dia.

Duhhh siapa je yang sukakan penyondol?

Pernah suatu hari aku dapat chat dari perempuan tu.Dia kata aku nak perhatian dari kekasih hati kesayangan dia tu.

Sorrylah aku dah move on and aku tak rugi apa pun hilang lelaki tu.Aku bukanlah main character yang lemah biar je watak antagonis pijak kepala ye.

The best part is jantan tu pernah mengata pasal perempuan tu sedangkan aku pernah puji perempuan tu.Ok sekarang aku tarik balik semua pujian yang aku bagi dekat perempuan tu.

Walaupun aku dah move on and aku tak rugi pun hilang dia tapi tipulah kalau aku kata semua ni tak bagi apa-apa kesan dekat akukan?

Aku mula ade trust issue dekat lelaki dan aku mula tak suka bila dengar lelaki guna kata-kata manis.Yes aku trauma untuk bercinta lagi....

Aku haramkan kebahagian korang atas penderitaan aku.

Sekian...

the right person Where stories live. Discover now