BAB 12

0 0 0
                                    

Jam menunjukkan pukul 10.Agak-agak Aileen dah tidur ke?

“Hmm call jelah rindu pula nak dengar suara dia,nak gaduh dengan dia.”Walaupun baru sahaja berjumpa tadi tetapi aku tetap tidak puas.

Pantas Faiq mendail nombor Aileen

“Jawablah,cepatlah jawab sayang.”

“HAA,hai sayang”Laju aku menyapa selepas Aileen menjawab panggilan.

“Hai,ye kenapa?”

“Sajelah call.Kenapa u dah nak tidur ke?”Kut-kutlah menganggu anak dara orang malam-malam ni.

“Belum”

“Ouhhh”

“U nak tahu tak?”Aku mula ingin bercerita dengan dia

“Tadikan i tunjuklah video kita mewarna lepastu my family semua gelak yang pasal u kata u takkan tengok video tadi kalau u rindu i.”Cerita aku

“HAHAHAAH betullah i cakap.”Terdengar tawa Aileen.Awwww comelnya.Cair aku

“U ni malu i,u tunjuk video tadi.”

“Alaaa family i ok je.Diorang malah tak sabar nak jumpa u sayang.”

“Diorang tanya bila u nak datang,dah tak sabar nak jumpa bakal menantu diorang ni.”

“Yakin-yakin je i bakal menantu diorang.”

“I yakin sayang.Sangat yakin”Kata aku dengan yakin.Tak cukup lagi ke apa yang aku dah tunjuk dekat dia.

“Love,i nakkan kepastian boleh?”Aku sudah tidak sabar untuk meruntuhkan friendzone ini.Aku mahukan kepastian sama ada aku bertepuk sebelah tangan atau tepukkanku dibalas.

“I really like u.I dont care you’re ignoring me before but i still like u.I betul-betul serious.I bukannya nak paksa u but i cuma nak tahu u memang takde perasaan langsung ke untuk i?”

Lama Aileen mendiamkan diri

“Boleh bagi masa?”Akhirnya Aileen menjawab

“Boleh sayang.Tapi i cuma minta u tolong cuba bukakan hati u untuk i.Sekurangnya u cuba,itu pun dah cukup untuk i.”

“Boleh sayang?”

“Hmmm”Itu sahaja yang dibalas oleh Aileen

Aku mengeluh

“I takkan berhenti cuba tawan hati u.”

“Okeylah dah lewat u pergilah tidur.Jangan terlalu fikirkan soal ni.I akan sentiasa tunggu u.”

“Goodnight my princess.”

“Night”Lantas Aileen menutup panggilan

Aku termenung sambil memandang siling

“Haihhhh”

PANTAS aku menutup pangilan.Tidak dinafikan luahan Faiq tadi sikit sebanyak telah membuatkan ku berdebar dan membuatkan ku asyik memikirkannya.

Tidak dinafikan layanan Faiq kepada ku telah membuka kembali hatiku untuk menerima orang baru tapi.....aku ragu,aku takut jika kali ini juga aku salah memilih.

‘Ya Allah tolong aku’

SUDAH seminggu sejak peristiwa itu.Aku tidak pasti sama ada Faiq terasa atau kecewa padaku.Sudah seminggu juga dia tidak menghubungiku.

“Takkanlah aku yang nak chat dia dulu.Aku nak kata apa pun.”

“Ish lantaklah.Baik aku fokus dekat kerja aku je.”Aku pun sambung membuat kerjaku

KETIKA waktu rehat tiba,aku bersama rakan sekerjaku keluar untuk makan tengahari bersama.

TING

TING

TING

Lantas aku mengambil telefonku dari dalam beg tanganku.

Finally dia chat aku

“Hai princess,sorry dah lama tak chat busy sebab ada kes baru.”

“Esok u cutikan?”

“Ibu ajak datang rumah”

Ouhh ada kes patutlah

“Boleh-boleh”

“Pukul berapa?”

“10 i jemput u”

“Okey”

Aku tidak pasti kenapa tetapi aku berasa teruja untuk berjumpa dengan keluarganya.Atau aku teruja kerana akan bertemu Faiq?

AKU hanya memakai skrit berwarna pink dan baju blouse hitam bersama tudung bawal senada dengan skirtku.Orang kata first time jumpa bakal mak mentua kena pakai baju yang warna soft dan berpakaian ayu serta sopan.

Ehh bakal mak mentua?

“Okeylah ni cantik dah.”Kata ku dihadapan cermin besar yang terdapat didalam bilik ku.

“Kayla,Akeel dah sampai”Mama menjerit memanggilku

“K,jap”

Laju aku menuruni tangga.Kelihatan Faiq yang menungguku disofa ruang tamu bersama adik ku Zahfi,empat tahun.

Faiq juga memilih untuk memakai baju tshirt pink kosong bersama seluar slack hitam.Aku perasan setiap kali kami keluar mesti kami akan memakai baju yang sama warna.Even ketika aku terserempak dengan dia bersama rakan-rakannya juga,kami memakai baju warna yang sama.

“Hai,u nampak cantik like always.”Faiq berkata sambil memandangku dengan pandangan yang lembut dan redup.

“Thanks”

the right person Where stories live. Discover now