BAB 6

0 0 0
                                    

“SO kita nak makan dekat mana”Tanya aku setelah memasuki mall.Aku pun taktahu kenapa kena lunch dekat mall sedangkan boleh je makan dekat cafe or kedai tepi jalan.

“Princess ada teringin nak makan dekat mana-mana?”Tanya Faiq kembali

“Hurmm entahlah,ikutlah u nak makan dekat mana.”

“Betul ni?Selalunya perempuan ni banyak songgeh bila tanya nak makan dekat mana.”Sambil tertawa kecil.

“Im not like them”Sambil aku menjelingkan dia.

“HAHAHAHA.You know what?You’re like cuties girl”

“Yeah i know.Cepatlah nak makan dekat mana.”

“Hurm kita makan dekat situ nak?Kawan i kata makanan dekat situ sedap.”Kata Faiq sambil menundingkan jari kearah sebuah kedai makan.

“Ouh yeah memang sedap pun makanan dekat situ,i pernah pergi with my cousin.”

Kami pun berjalan beriringan memasuki kedai tersebut.

“TU je,terima kasih”Jawab aku sesudah memesan makanan.

“So lepasni u intern dekat mana?”Tanya Faiq

“Ouh dekat Ipoh juga,senang sikit tak payah fikir pasal rumah sewa dah.”Jawab aku

“Baguslah,bolehlah kita keluar selalukan?”Ehh dia ni dah berani nak ajak keluar lagi.

“Tak manis keluar berdua-duaan tanpa ikatan yang sah”Ceh padahal sekarang kau bukan tengah keluar berduaan ke Kayla.

“Kalau macam tu lepas ni i bawa adik i ikut sekali.Ke u nak i hantar rombongan secepat mungkin?”Kata Faiq sambil merenung mata dark brownku.

“Pleaselah jangan ingat dengan kata-kata u tu boleh cairkan hati i.Jangan fikir u boleh dapat apa yang u nak.Dengan perempuan lain yes maybe u boleh,tapi dengan i memang taklah.”Makin dibiar makin menjadi-jadi pula dia ni.

“I tak cakap pun i nak cairkan hati u.”

“Kenapa?I dah dapat tawan hati u ke?”Tanya Faiq sambil tersenggih

Aku menghelakan nafas

“Apa u nak sebenarnya ni Faiq?”Tanya aku

“Kan i dah cakap yang i nak berkenalan dengan u,tapi kalau i dah tawan hati u tu rezekilah.So nak berkenalan dengan i tak?”Mudah sahaja dia menjawab sambil meletakkan tangan didagu membuat muka comel.

“Khidmat nasihat dari i lah kan,lebih baik u cari perempuan lain.Bukan nak kata apalah tapi sorry i tak tertarik dengan tawaran u tu.”Jawab aku sambil merapatkan muka kearah dia.

“Ehem”

“Jangan dekat sangat love,takut i terkam u dekat sini.”Ehhhhhh

Pantas aku menjarakkan diri darinya.

Risau

“Yakinnya love.Macam mana kalau i berjaya dapatkan hati love?”Sambung Faiq

“In your dream”Sepatah-sepatah aku menjawab.

“Ehh mana u tahu i pernah mimpikan kita bersama.”Dengan muka teruja dia menjawab

“Syakeel Aafaiq.”Nama panjangnya aku sebut

“Ye saya”

“Wah awak dah hafal nama saya.”Teruja dia menjawab sambil menepuk tangan.

“Omg,u ni 27 ke 7 tahun?”Atas bawah aku memandangnya.

“I can be your little boy if you want.”Sambil membuat muka kebudak-budaknya.

“K.Suka hati u lah.Jangan kata i tak warning.”Jawab aku malas hendak perpanjangkan topik ini.

“ISH,ni last abang nish temankan ara ye,lepasni ajak along je jangan nak kacau abang dah.”Rungut Danish sambil mengangkat beg kertas dikedua-dua belah tangannya.

Banyak betul barang budak kecil ni beli.

“Ish abang nish ni banyak songgehlah.Abang ingat ara nak sangat ke keluar dengan abang?Nasib along kerja je harini.Lagipun takkanlah dengan adik sendiri pun nak berkira.”Nak merajuk dengan abang nish.

“Ehh budak kecil ni”Digosoknya kepala Sara sampai rosak rambut Sara.

Padan muka.

“Eiii abang rosaklah rambut Ara.Mengadu dekat along.”Marah Sara

“Haa mengadulah ingat dia nak layan ke budak kecil ni”Pelekeh Danish

“Dahlah jom abang belanja makan”Tawa Danish

“Lepastu kita makan aiskrim,abang nish belanja.”

“Amboi-amboi dah bagi peha nak betis pula.Habis tu semua ni siapa yang belanja?”

“BM abang fail ke dulu?Dah bagi betis nak pehalah.Lagipun ara kan adik kesayangan so apa salahnyakan.”Jawab sarah sabil mengelipkan mata.

“Dah failkan abang lepastu tak tahu malu nak mintak orang belanja.”Seusai berkata danish laju berjalan meninggalkan sarah dibelakang.

“Abang....tunggulah ara”Terkedek-kedek sarah mengejar langkah danish.Maklumlah Sara ni kecil je nak dibandingkan Danish yang serupa galah,sama sahaja dengan alongnya itu.

the right person Where stories live. Discover now