البارت السابع والعشرين

1.3K 63 24
                                    

لها بخضه وتوتر وهي لا تفهم اي شئ من ما يحدث حولها، كيف اتت لهنا؟! ومتي؟!! هل عادت بالزمن كل تلك المدة، ولما تلك الفتاه بتتسم لها بتلك الطريقه الغريبه!!!.

نظرت خلفها مرة اخري لتشعر بالتوتر لكن لم تهاب من ما تراه بل توتر من الاحداث حولها كان خلفها جيش كامل من الجن والعفاريت والشياطين والمردة وانواع اخري لم تري مثلها من قبل شياطين ضخمه لهم قدرات هائله عجيبه لم تراهم من قبل كل هذا الجيش له قوة لم تراها من قبل تستطيع الاستشعار بقوته عن بعد اميال كبيرة.

أيكه: لما تخلصي تأمل قوليلي.

جهنم: انتي ازاي؟! انا مش فاهمه حاجه ابدا.

أيكه: في ايه يا جهنم دا نا قولت انتي اكتر واحده قلبها جامد، خايفه دلوقتي.

جهنم ببرود: انا مبخفش بس حسيت بالغرابه هو مش انتي ميته.

أيكه: انا ميته في عصركم بس هنا نا لسه موجوده، واللي شوفتيه دا كان اجزاء من حياتي.

جهنم بنفاذ صبر: ايوة عايزة ايه يعني وهفضل هنا كتير.

أيكه: نا زي لعنه يا جاردينا

جهنم: لعنه؟! ازاي وضحي.

أيكه: انا جسدي مات في عصركم وعصري هنا هيجيي وقت وهموت لكن روحب وذكرياتي وقوتي وعلمي هيفضل معاكي طيفي هيحوم حواليكي.

جهنم: مش فاهمه يا أيكه وضحي.

أيكه: قبل ما اموت عملت لعنه عليا ان طيفي يلازم اقوي شخص من نسيلي وملقتش حد علي مر العصور في نفس قوتك اللي بتنافس قوتي في السحر اي نعم لو وقفنا قدام بعض انا اللي هكسب بس نا مش عايزة امجادي تموت معايا عشان كدا ههورثك علمي وجيشي كمان.

قالتها وهي تشير الي الجيش الضخم الذي يسير خلفها بطاعه كبيرة كان اكبر واضخم من جيوشها هي واختيها لترفع حاجبها يبدو ان أيكه كانت قويه بطريقة مخيفه.

جهنم: ولو رفضت؟!.

أيكه بتجهم: مفيش مجال للرفض يا جاردينا.

جهنم: ازاي اللعنه مشتغلتش انتي قولتي اسمي اكتر من مرة.

أيكه: اه اللعنه السخيفه بتاعه اسمائكم انا خلصتكم منها من بدري اساسا تقدروا تستخدموا اسمكوا من تاني عادي، المهم ان انا هكون معاكي خطوة خطوة بعد كدا.

جهنم بملل: وكأني ناقصه يعني.

أيكه: لا انتي الكسبانه الكتب بتاعتي سحرها قوي جدا جدا جدا مفيش اي ساحر علي وش الارض يعرفها غيري ودلوقتي بورثك قوة عجيبه والجيش اللي ورايا دا بقا بقيادتك انتي وهيلازمك برضوا وهينضم لجيشك وحشدك الكتب علي قد ما هي قويه علي قد ما هي خطيرة لو وقعت في ايد ساحر نفسه ضعيفه هيستخدمهم للشر لاني كاتبه كل حاجه عرفتها.

زعماء الانتقام حيث تعيش القصص. اكتشف الآن