Rara dan Zaf berdiri di hadapan Mosha dengan tenang.. tak. Rara je tenang. Zaf tak tenang pun. Zaf mula tak selesa apabila ditenung oleh Mosha. Di belakang Mosha, terdapat Mika yang sedang tersenyum dengan mata yang tertutup sambil menunjukkan sign 'ok'.
Mosha: Disebabkan korang berdua dah melanggar peraturan untuk tak berlatih di tempat yang telah disediakan, DAN... merosakkan harta benda agensi, korang berdua akan didenda. Untuk Rara disebabkan kau teammate Kristal, aku dah mintak permission dan dia pun dah bagi green light.
Zaf: *telan air liur* D... denda apa tu, Ejen Mosha?
Mosha: *keluarkan scythe* Korang kena lawan aku dan Mika sampai kami menyerah kalah atau korang yang menyerah kalah.
Dahi Rara dipenuhi peluh dingin.
Rara: (Lawan diorang ke? Mampos..)
Zaf: (Boleh aku test betul ke tidak data yang aku baca semalam.)
Mosha: Baiklah. Memandangkan tiada yang membantah, kita akan mulakan denda pada pukul 11:00 pagi nanti.
Mosha kemudiannya terus berlalu pergi manakala Miaka mengikuti Mosha. Setelah mereka menghilang dari pandangan, Rara menolak bahu Zaf.
Rara: Ni semua salah kau! Disebabkan kau lah kita akan mati dekat arena nanti tau!
Zaf: Relaks lah.. kita kan akan lawan dengan adil, kita boleh buat diorang mengalah punya.
Rara: Kau gila?! Ada sebab tau kenapa aku cakap macam tu! Kalau lawan ngan Mika je takpe la jugak, aku boleh handle lagi. Dah la Ejen Mosha tu ketua agensi. Ejen Mosha dan Mika dah dilatih untuk menutup cacat-cela satu sama lain sebab tak cukup ahli, dan diorang berpotensi jadi bahaya masa berlawan tau tak! They are deadly as a team!
Zaf: Tak apa. Aku pasti kita boleh menang.
Rara: Ish, suka hati kaulah!
Rara terus berlalu pergi dengan penuh amarah.
Zaf: Apa masalah pompuan tu? Apa yang nak ditakutkan sangat? Tak reti rileks agaknya.
Rara: *pusing* Tunggu apa lagi? Nak aku bentang red carpet? Kita ada sejam je untuk berlatih tahu tak?! Cepatlah! Memang nak mati awal agaknya mamat ni.
Zaf terkedek-kedek berlari cuba menyaingi langkah Rara yang semakin laju menjauh.
Mika yang sedari tadi memerhati mereka mula tersengih. Dia menyiku Ania.
Mika: Kak Qaisara dah bercakap dengan lelaki.
Ania: Ania tengok diorang asyik gaduh je.
Mika: Alah, tetap satu langkah improvement yang bagus. Kak Qaisara dah tak jeling-jeling, atau buat muka dingin dia yang menakutkan tu setiap kali jumpa lelaki, so kira okey la kan.
Ania: Entahlah. Ania tetap tak suka lelaki tu.
???: Uit. Tengok apa tu?
Ania & Mika: Opocot mak!!
???: Pfft- HAHAHAHA.
Mika: Ish, Kak Saffiah ni. Nasib baik kitorang takde sakit jantung tau. Kalau tak...
Kristal: Muda-muda comel-comel macam ni takkan ada sakit jantung kot? Ha, usha sape dari tadi?
Mika: Tu, Kak Qaisara dengan ejen baru kita. Nampaknya Kak Qaisara dah boleh terima lelaki semula.
Kristal: Hahaha. Zaf macam kena seksa je dekat situ. Diorang kena denda sebab bergaduh semalam kan? Sha ada mintak kebenaran daripada aku nak denda Si Qaisara tu.
Ania: Budak baru tu yang mula dulu. Tiba-tiba je serang Ania. Kakak lindung Ania je.
Kristal: Perbuatan dia tetap salah sebab balas balik. Boleh je dia tepis serangan tanpa balas kan? Tapi, akak rasa ni satu permulaan yang baik untuk diorang berdua.
Mika: Apa maksud-
Tiba-tiba je ada seorang ejen menghampiri Kristal.
???: Ejen Kristal! Ada berita dari-
Kristal:*angkat tangan* Kita bincang di briefing room. Maaf, aku pergi dulu ye.
Kristal pun berlalu pergi.
❃❃❃
Zaf jatuh terduduk. Tak mampu berlawan, dia hanya mampu berserah. Kedua-dua belah tangan spontan melindungi wajah.
Rara geram. Dua kali libas, hancur terus droid berupa Ejen Mika tersebut.
Rara: Tak ada harapanlah macam ni. Droid Mika pun kau tak mampu lawan, inikan pula yang sebenar. Aku nak pergi pesan dekat Ania untuk tempah kubur aku.
Zaf bangun. Bengang pula dia apabila diperkecilkan sebegitu sekali.
Zaf: Kau nak drama sangat dah kenapa? Lawan je pun. Rileks lah. Menang buat cara menang, kalah buat cara kalah. Small matter.
Rara: Hahaha. *gelak sinis* Senang je kau cakap eh? Mungkin kau dah biasa dimanjakan dengan latihan lembik MATA. Tak hairanlah.
Zaf: Kalau tak tahu, jangan main sembur je. Semua tahu MATA lagi hebat dari mana-mana agensi lain, termasuk MWDA!
Rara: Yakinnya. Kau pasti semua tu bukan sekadar nak mengaburi mata orang ramai?
BUM!
Mosha: Dah kena denda pun masih nak bergaduh?
YOU ARE READING
MWDA : MONARCH WORLD DEFENSES AGENCY
ActionMonarch World Defences Agency atau lebih dikenali sebagai MWDA merupakan sebuah agensi perisikan yang ditubuhkan secara rahsia untuk melindungi keselamatan bandar kecil yang diberi nama Arcane. MWDA banyak bekerjasama dengan agensi-agensi perisikan...