Emcee 1: *baru habis gelak* STOP HUMILIATING THEM, AGENT DEE. THEY BROUGHT THEIR NEWEST YOUNG SUPER AGENT.
❃❃❃
Emcee 2: HUU, BOLD MOVE~ NO WONDER MWDA WHO NEVER LATE SUDDENLY TOOK THE LAST PLACE. SORRY, AGENT KRISTAL. *sengih*
Kristal hanya tersenyum. Dah masak dengan perangai Ejen Dee yang pantang nampak peluang menyakat.
Emcee 1: COME ON, AGENT DEE. LET'S NOT WASTE THE TIME HERE.
Emcee 2: YOU GO FIRST, AGENT ZEE.
Masing-masing mengukir senyuman sinis kepada satu sama lain, sebelum...
Emcee 1 & 2: WELCOME ALL TO THE WORLDWIDE SECRET AGENCY'S MASQUERADE EVENT!!!
❃❃❃
Zaf: Ejen Kristal. Erm.. Ejen Mosha mana?
Dari tadi hanya ada mereka bertiga di meja itu. Sunyinya jangan tanyalah! Meja mereka je yang senyap macam tu.
Kristal terus berhenti mengunyah.
Kristal: (Macam mana aku boleh lupa dia pulak ni?🤦🏻♀) Err... korang makanlah dulu ek? Aku pergi tandas kejap! *terus pecut ke tandas*
❃❃❃
Mosha masuk ke dalam salah satu kubikel tandas. Niat asal dia bukannya mahu ke tandas tapi sedar-sedar je dah depan pintu tandas.
Terlalu sakit hatinya, bagai terhiris kemudian dituang dengan air lemon akhir sekali add on cuka dan garam.
Mosha tutup pintu tandas itu rapat sebelum dia tersandar lemah pada dinding.
Perlahan-lahan air matanya jatuh. Dua terduduk sebelum menangis semahunya.
Tak lama sebelum ada satu suara menyapa gegendang telinganya.
Bai: Mosha. Kau... okey?
Spontan, Mosha terus angkat kepala untuk tengok siapa tuan empunya suara. Macamlah nampak dari dalam. Lagipun, dia kenal suara tu walaupun tak tengok muka.
Mosha: (Apa dia buat kat sini? Tak sedar ke ni tandas perempuan?!)
Tangisan mosha reda sikit (sikit jela) sebab ada lagi satu perasaan masuk dalam hati. Takut. Takut orang lain nampak si Bai ni. Entah apa yang ada dalam otak dia tu sampai tak tahu malu masuk tandas perempuan.
Bai: *mengeluh* Aku tahu kau sakit tapi... aduh, aku tak tahula macam mana nak pujuk perempuan. Dengar kau menangis macam ni... aku pun sakit sekali. Siapa nak jadi orang gila dalam MWDA kalau kau murung sebab lelaki tu?
Mosha yang dari tadi menangis terus hilang mood dia nak bersedih lama sikit.
Mosha: Kau cakap aku apa? *bengang*
KLAK!
BUK!
Bai: Aduh! *gosok-gosok lengan yang kena tumbuk padu Mosha*
YOU ARE READING
MWDA : MONARCH WORLD DEFENSES AGENCY
AçãoMonarch World Defences Agency atau lebih dikenali sebagai MWDA merupakan sebuah agensi perisikan yang ditubuhkan secara rahsia untuk melindungi keselamatan bandar kecil yang diberi nama Arcane. MWDA banyak bekerjasama dengan agensi-agensi perisikan...