bayrama özel

259 35 42
                                    

Oy vermeyen akpli

Beomgyu,,

Bugün bayram.

Evet.

Ve Yeonjun danası hala götünü dikmiş uyuyor.

Sabır.

"Lan dana kalksana!"

"Ya saat daha beş! beş!"

"Bayram namazı kılcaz kalk."

"Ne bayrami aminakoyim ya"

"Bak hele elin gavuruna bak. Bayram neymiş göstercem sana. Sen kescen kurbanı!"

"Ne?"

Bacağından çekmemle yataktan düşürmüştüm. Ay.. biraz sert oldu galiba.

"Belimi siktin aq"

"Olur öyle şeyler. Hadi bayramlıklarını giyin. Babam sana da almis"

"Ne bayramlığı?-"

"Yatağın üstünde onu da mı ben giydireyim kalk hadi geç kalcaz namaza bekliom"

Kapısının önünde beklerken bir süre sonra şükür ki çıkmıştı. Sarayın bahçesinde cami de vardi tabii ki. O kadar varos muyuz.

Yeonjun'un koluna girerek uçarak camiye gittik. Zor yetiştik valla. Cebimdeki takke'yi cıkartıp Yeonjun'un kafasına geçirdim.

"Bu ne lan"

"Çıkarmasana! Dursun dursun"

Kendiminkini de takıp namaza başladık. Namaz bitince ordaki tanıdıklarla bayramlaşıp camiden çıktık. "Bak şimdi bu sene baya büyük bi dana kesiyoruz. Ve sen kescen babam senin nasıl keseceğini merak ediyomus"

"Ah canım seni keseceğimi baştan söylesene. Dünden razıyım ben." Pice bak pice.

"Ulan varya seni! Kavurma yaparım he!"

"Neyse çıkar şu kafamdakini"

"Lan oğlum dursun nolcak öyle kes babamin gözüne girersin. Hem namazda naptın öyle caprıldın sandım bi ara. Muhammer amcanin oğlu daha düzgün kıldı lan senden. Bak valla zikoyu getirsek o bile daha iyi kılardı."

"Ne varmış kılışımda asıl sen kendi kılışına bak bebe"

"Neyse uzatma! Gel bıçakları al meydanda kescen danayi"

Bıçakları alıp meydana gelince herkes danayı yatırmış tutmaya çalışıyordu. Daha fazla cebelleşmesinler diye Yeonjun'u sırtından ittirip meydana çıkarttım.

"Hadi eşim bey yaparsın sen!"

"Eşim bey ne be. Allahım sabır."

"Pist Yeonjun!" Kolundan tutup cekmistim.

"Ne var gene. Sal bari düzgün kesiyim."

"Bismillah demeden kesme sakın. Elenirsin yiyemeyizde etten. Normalde hep bizim Changbin keserdi. Geçen sene besmele çekmeyi unutunca kovuldu şuan bahçe temizlikçisi."

"Tamam tamam anladım sal gidiom"

"Git askim"

Yeonjun meydana çıkınca herkes sessizleşmiş ve izlemeye başlamıştı. Yeonjun bıçağı alıp diz çökerek dizini dananın boyun altına bastırdı. Bıçağı iyice sıkı kavrayıp iç çekti.

"B-bismillahirrahmanirrahim"

Bıçağı boynuna dayayıp hızlıca kesmişti. Valla bu kadar beklemiyordum. Herkes alkışlayıp bağırmaya başlayınca bende Yeonjun'un yanına koşup sırtına geçirdim bi tane. "Helal lan sana."

Baş belası / YeongyuHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin