Tecchou dün uyuyamadığı için yorgundu. Sırasında uyumayı planlıyordu ama bir anda kafasına atılan şeyle hızla kalktı. Jouno yaptığı içeceği tam olarak kafasına atmıştı ve sırıtarak ona bakıyordu.
"Afiyet."
Jouno, Tecchou'yu hiç umursamadan yanına oturdu. Tecchou ise kafasına atılan içeceği inceledi.
"İçine ne koydun?"
"Çilek ve süt."
Tecchou gülümsedi.
"Bu mu yani? Çilekli süt."
Jouno sinirle ona baktı.
"O kadar yaptım bir de yaptığımı beğenmiyor musun? İçmek istemiyorsan ben içerim. Hem bu o şekerli çilekli sütlere benzemez."
Jouno içeceği almak için elini uzattı. Tecchou geri çekildi.
"İçeceğim, teşekkürler."
Jouno elini indirip önüne döndü.
"Neyse sen niye uyukluyorsun?"
Tecchou şişenin kapağını açıp bir yudum aldı. Kötü değildi, sonuçta çilekli sütun nasıl olmasını bekleyebilirdi ki?
"Dün uyuyamadım."
"Onu anladım, nedenini soruyorum."
Tecchou gözlerini kaçırdı.
"Annemle kavga ettim."
Şu an neden söylediğini bilmiyordu genelde bu tür konuları konuşmayı sevmezdi ama Jouno onu varlığıyla bile rahatlatabiliyordu.
"Neden?"
"Boş konular."
Jouno daha da üstüne gitmedi. Tecchou da içeceği bir dikişte bitirdi.
"Güzelmiş."
Jouno sadece gülümsedi. Bu güzel anı bozacak bir adet Dazai eksikti ki hiç beklemeden ortama girişini yaptı.
"Günaydın!"
Tecchou sadece ona baktı.
"Yoksa tam öpüşüyor muydunuz?"
Jouno kaşlarını çattı.
"Salak mısın?"
Dazai güldü ve Tecchou'nun kolundan tutup onu kaldırdı.
"Madem öpüşmüyordunuz arkadaşı antrenmana götürüyorum."
Jouno bir şey demeden gitmelerini izledi. Maçlar yaklaştığı için şu sıralar Tecchou daha meşgul oluyordu.
...
Teruko soyunma odasından çıkan Tecchou'ya yerini göstermek için el salladı. Tecchou onu görünce yanına gitti.
"Jouno yok mu?"
Teruko somurttu.
"Beklememizi söyledi, bekletmese şaşıracaktım zaten."
Tecchou gülümseyip banklardan birine oturdu. Teruko da ona ayak uydurup yanına geçti.
Bu oturma bir anda Jouno'nun koşarak gelmesiyle bölündü. Nefes nefese durdu.
"Koşmalıyız."
Teruko mal mal baktı.
"Neden?"
Jouno ikisinin de kolundan tutup koşmaya başladı.
"Zamanımız yok!"
Uzun bir koşmadan sonra ara sokakların birinde durdular. Şimdi üçü de nefes nefeseydi. Tecchou, Jouno'ya baktı.
"Niye koştuk?"
Jouno sırıttı.
"Yosano'nun cüzdanını çaldım."
Teruko şaşkınlıkla ona baktı.
"Senin yüzünden mi yanıyorum?"
Jouno cüzdanı çantasına attı.
"Bir şey olmaz ya, en fazla gece üçte başımızda dikilir."
Tecchou bir şeyi anlamamıştı, Jouno neden cüzdanı çalmıştı ki? Tam sormak için konuşacakken Jouno cevapladı.
"Öğle yemeği paramı çaldı. Aç kaldım."
Tecchou kaşlarını çattı.
"Neden bana söylemedin?"
"Antrenmandan arkadaşlarınla yiyordum, hem benim neyimsin ki? Buna ihtiyaç duymadım."
Jouno bir yerde haklıydı ama arkadaşının yemek parasını ödemek sorun olmamalıydı. Belki de Jouno'ya göre bir sorundu.
"Umarım Yosano gece üçte başımızda dikilmez."
...
Daha ölmedim maalesef