2.BÖLÜM

730 39 1
                                    

SEYRANDAN

Sabahı zor etmiştik. Çok acıkmıştık. Hemen kahvaltı hazırladık. Babamla halam kahvaltılarını ettikten sonra ikisi birden evden çıktılar. Yine bişeyler dönüyordu ama anlamış değildim.

YALI (YAZARDAN)

Yalıda alışık olmadıkları bir sessizlik vardı. Ferit bütün gece Pelin'in onu aldatmasını düşünmüştü. Ayrılık için güzel bir bahaneydi ama aldatılmayı da hiç hak etmemişti. Ne de olsa Pelin Ferit'in hayatında 1 senedir vardı. Ondan önceleri de bu işlerle uğraşmayı pek sevmezdi. Pelin'le de sadece kafa dağıtmak için sevgili olmuştu. Pelin tarafından takıntı haline geieceğini bilmeden zamanını onunla geçirmişti. Halis Korhan ise Ferit'in evlilik yaşının geldiğini düşünüyordu. Fuat ona bir torun verirken Ferit'in de torun vermesini istiyordu. Fuat' a da Antep'ten Asuman'ı bulmuştu ve sonunda severek evlenmişlerdi. Şimdi sırada Ferit'e bir gelin bulmaktaydı. Uzun bir araştırmanın sonunda Antep' te bir aile bulmuştu. ŞANLI ailesi. Çevreden aldığı bilgiye göre iki kızları vardı. Kızların yaşlarını da sordurmuştu. Hangisinin yaşı torununun yaşına yakınsa onu gelin alacaktı. Halis o akşam Kazım Şanlı ile telefonda görüşmüştü. Sırada Korhan ve Şanlı ailelerine bu haberi vermek vardı.

FERİTTEN

 Pelin konusunu tamamen kapatmıştım. Ne kadar sinirlensemde sanırım böyle olması daha iyi olmuştu. Latif efendi herkese dedemin bizi çağırdığını söylemişt.Dedem hepimizi salonda toplamıştı. Bize önemli bi konudan bahsedecekmiş. Hepimiz salona geldiğimizde dedem de gelip konuşmaya başladı.

Halis: Şimdi sizi burada neden topladığımı merak ediyorsunuzdur. Lafı hiç uzatmadan konuya giriyorum. Yaşım çok ilerledi ve ben de Fuat ve Asuman gibi Ferit'in de bana ölmeden bir torun vermesini istiyorum. Yani Ferit' e gelin buldum. Antep'ten. Çok mütevazi bir aile. Kızlarına çok düşkünler. Bundan daha iyisini bulamayız. O yüzden eşyalarınızı hazırlayın. Yarın ilk uçakla Antep' e gidiyorsunuz.

Feri: Dede ben evlenmek istemiyorum.

Halis: O ne demek evlat?

Ferit: Duydun işte dede. Evlenmek istemiyorum. Zaten ilişkim yeni bitti. Ben evlenilecek adam değilim.

Halis Ferite bağırır.

Halis: Benim lafımın üstüne nasıl laf söylersin sen Ferit.

İfakat: Ağam tamam sakin olun. Eşyalarımızı hazırlayıp yarın Antep' e gidiyoruz.

Halis: İfakat odama gel.

İfakat: Tamam ağam geliyorum.

Halis ve İfakat odaya çıkar. Ferit annesiyle konuşuyordur.

Ferit: Anne ben evlenmek istemiyorum ya . İs te mi yor um.

Gülgün: Ferit yapma böyle. Hem deden kararını vermiş. Değiştiremeyiz ki bu durumu.

Fuat: Ferit biz de Asuman'la böyle evlendik ama bak şuan birbirimizi çok seviyoruz. Sizde böyle olursunuz belki.

Ferit: Abi ben istemiyorum ya . Neden anlamak istemiyorsunuz?

Orhan: Ferit yeter artık. Çık odana eşyalarını hazırla.

Ferit babasına nefretle bakar.

Ferit: Bir kere olsun abim gibi benim de arkamda dur be. Bir kere.

der ve duvara yumruk atıp odasına çıkar.

KONAK (YAZARDAN)

Kazım ve Hattuç çarşıdan elleri kolları dolu gelmişti. Suna hemen eşyaları alıp salona götürmüştü.

YALI ÇAPKINIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin