4. bölüm

293 30 2
                                    

okunma için çok çok teşekkür ederim iyiki varsınız...💗😻

Malikanede sessizce oturup Elindeki çayıyla gazeteye göz gezdirirken gözüne bir paragraf çarptı.

                      Yazı:

Şok! Şok! Şok!
Markiz öz kızı tarafından evden atıldı! Eski Markizin beş parasız sokakta kaldığı biliniyor. Söylenenlere göre Olivia Dean White, annesi isteğini kabul etmeyince varislik yetkilerini kullanarak Eski markiz Eva'yı evden atmış ve markiliğin başına geçmiş!

'Bu tamamen yalan! Ben onu kovdum ama isteğimi kabul etmediği için değil iğrenç bir insan olduğu için yaptım. Tamamen Dedem tarafından yazdırılmış bu yazı' düşünceler aklında dolanıyordu.

Olivia'nın dedesi ünlü bir Konttu. Yurtdışı ticareti ile uğraşırdı. White ailesinden nefret ederdi. Para ve ticaret için kızını Marki Robert Dean White ile evlendirdi. Kızını ve torununu bir kez bile görmeye gelmedi.  Eva'dan pek farkı yoktu gözlerini boyayan tek şey 'para' idi.

Olivia eline bir kağıt alarak yazmaya başladı.

Saygılarımla, Sayın kont Jacob'a

Yaptırdığınız yalan haber sayesinde sosyetede daha çok dibe battım. Yalan haber yapıp para koparmak için öz kızınızı sokağa atmanız daha komik. Hakettiğinizi bulmanızı ve böyle  namus lekeleyici  işleri yapmayı bırakmanızı dilerim.

Hiç istemeyerek kağıdı katladı ve zarfa koydu.
'Yine uğraşacak çok iş var..'

Koyu koyu düşünürken hizmetçilerden biri içeri girdi. Elindeki zarfla yavaşça Olivia'ya yaklaştı.

'Olivia'ya çok mektup geleceğini sanmıyorum ama sanırım Grandük'ten gelmiş'
Tahminlerinde doğru çıkmıştı. Yeşil-mavi karışık renkte bir zarf...
Bu İmparatorlukta sadece Edward Grandüklüğüne özel olan bir zarf rengiydi.

Olivia eline zarfı alarak hizmetçiye yazdığı mektubu göndermesini emretti.

"Mektubu okumadığından emin ol ve zarar vermeden Kont Jacob'a gönder."

Olivia dikatlice Grandükten gelen zarfı açtı.

Saygılarımla, Yeni Markiz'e

Anlaşılan söylediklerinde yalan yokmuş. Markiz Eva'yu evden atacak kadar sevmiyormuşsun. İsteğini kabul edeceğim ancak sizden arazi istemediğimi bilin isterim. Toprak parçası yerine iyiliğimin karşılığı olarak ihtiyacım olduğunda sizden  bir iyilik bekliyor olacağım.

-William Cedric Edward

' Bence çok kötü bir seçim yaptı. Kim toprak parçası yerine bir iyilik ister ki?'

Olivia Grandüke teşekkür ettiği kısa bir mektup yazdı ve kendini Floraria için çalıştırmya başladı.

                      ****

Markiliğin işlerine başladı. Genellikle harcamalar Malikaneden çok Eva'nın kişisel eşyalarına gitmişti yine.

' Ah şu kadın..! Sorumsuz olduğu yetmezmiş gibi birde gereksiz harcama yapmış'

Canını böyle şeylere sıkmak istemedi. Bu gün diğer günlere göre daha mutlu olabilirdi. Grandük sözünü tutmuştu. Eva'nın Mahkemeye çıkarıldığı haberi imparatorlukta büyük bir skandal yarattı. İnsanların ayakları birbirine dolaşmıştı ve dedikodular gittikçe yayılıyordu.

"Duydun mu? Markiz Eva mahkemeye çıkarılmış"

"Duymaz olurmuyum hiç! İnsan kaçakçılığı yapıp köle satın alıyormuş"

"Bu devirde kimseye güven olmaz artık. Dıştan dominant ve sinirli gibi gözüküyordu ancak bu kadarını tahmin etmemiştim."

"Köle satın almak çok büyük bir suç halbuki! İnsan kaçakçılığıda eklenince İdamdan başka yolu yok giyotini hazırlamaya başlarlar artık"

Ve bu konuşma gibi daha fazlası İmparatorluğu kasıp kavurdu. İnsanlar idamdan başka bir çare olmadığına emindi.

Olivia kölelerden bir kaçını yaşadığı şeyleri anlatması için Hazırlattı. Kendisi Mahkemeye çıkmak istemedi onun yerine vekaleti Kâhyaya devretti ve ona söylemesi gereken şeyleri bir bir yazıdı. Artık bundan sonrası İmparatorun kararına kalmıştı.

1-2 gün sonra herşey belli olacaktır derken akademi sınavına 1 hafta kalmıştı. Mahkeme, o ,bu derken 3 ay çabucak geçmişti. Oliva artık çalışmayı bırkatı ve kendine bir söz verdi.

"Sosyetedeki yerimi önemsemeyeceğim ve Floraria'da birinci geleceğim"

Eğer Floraria'da 2 yıl eğitim gördüyseniz önünüzde iki seçenek var. Eğer yeniden sınava girip 2 yıl daha okursunuz yada Mezun olursunuz.

2 yıl fazladan okursanız akedemiden özel bir belgeyle  mezun olursunuz. Bu belgeyi almak için bütün derslerinizden tam puan almanız ve giriş sınavından yüksek almanız gerekiyor belgenin işe yaradığı kısım da şu: yüksek rütbede bir devlet memuru oluyorsunuz. 2 yıl daha okumanıza rağmen belge alamasanız bile okulunuzda bir fotoğrafınız oluyor ve başarılarınız altında yazıyor.

Olivia için en mantıklı seçenek 4 yıl okumak, Zihnini geliştirmek ve bu bunaltıcı ortamdan uzaklaşmaktı. Eğer 2. Giriş sınavını da kazanırsa Markiliği daha iyi yerlere getirebilir ve gelecek nesillerinin çalışmadan bir ömür yiyeceği paraları birikebilirdi bu sebeple okumak onun tek kurtuluşuydu ve bu kurtuluş için epey çabalaması gerekiyordu.

Leydinin Sessiz YaşamıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin