[C.3]: Latihan

159 4 0
                                    

Hari dan kawan kawan dibawa ke South Korean Academy MATA oleh Ali,Alicia dan Bakar.

Hyunwoo: Hari,kenapa kita dibawa ke sini?

Hari: aku tidak tau.....

Ejen Kin: Bakar! apakah kau sudah membawa mereka?

Ejen Bakar: dah, ini diorang.

Ejen Kin: Bagus! bagus!

Hari: apa maksudnya ini?

Ejen Kin: Koo Hari,seorang gadis yang lahir pada tanggal 7 juli.

Hari: bagaimana kau tau?

Ejen Kin: aku sudah mendapatkan data data biodata dari kalian semua,sepertinya dari kalian semua memiliki potensi yang sangat tinggi dan membuat kalian pantas menjadi ejen.

Hyunwoo: maksudnya?

Ejen Kin: maksudnya kalian akan menjadi seorang ejen baru MATA,dan sebelum itu kalian harus banyak latihan.

Doori: jadi kami harus latihan sebelum menjadi ejen MATA?

Ejen Kin: benar,kalau tidak bagaimana ingin menjadi ejen kalau kemampuan kalian tidak cukup? Ejen Bakar,kau harus melatih mereka agar memiliki kemampuan yang hebat dan cukup untuk menjadi ejen.

Ejen Bakar: oke! tiada masalah! kamu semua kena berlatih dengan aku!

*Edit: disini diceritakan bahwa Kin seorang ejen Neuro dari Korea Selatan.

kemudian Hari DKK pun berlatih bersama Ejen Bakar sebelum menjadi ejen baru MATA. dimulai dengan latihan pertama,berlari.

Ejen Bakar: laju lagi! laju lagi! laju lagi!

Hari DKK berlari secepat mungkin namun Hyunwoo dan Doori merasa tidak kuat dan terbaring kelelahan.

Doori: aaah ini melelahkan sekali.....

Hyunwoo: Aku tidak kuat!

Ejen Bakar: jangan nak mengeluh,kalau nak jadi ejen kenalah belatih sungguh sungguh. kalau kau mengeluh macam ni,macam mana nak jadi ejen?

Hari: ayolah,semangat. jangan mengeluh!

kemudian mereka pun lanjut berlari bersama Ejen Bakar.

setelah itu,berlanjut ke latihan kedua yaitu berlari diatas ban.

saat berlari,tiba tiba Hyunwoo tersandung dan terjatuh kebawah.

namun lucunya,kepala Hyunwoo tersangkut ban dan membuatnya sulit melihat.

Hyunwoo: seseorang tolong aku....

melihat Hyunwoo tersangkut ban membuat Hari DKK termasuk Ejen Bakar tertawa.

kemudian berlanjut ke latihan ketiga,memanjat tebing.

Hyunwoo: ini....ini latihan paling gila yang harus kualami!!!

Gaeun: jangan menyerah,kau pasti bisa Hyunwoo.

Sementara dengan Ali Di South Korean Academy MATA.

tampak Ali dan teman temannya(Jet,Chris,Rudy,Mika,Roza,Sam) sedang makan di kantin.

Ejen Ali: Ejen Kin cakap kita akan kedatangan ejen baru.

Ejen Jet: serius? biar betul kau ni,Ali?

Ejen Ali: betul,Ejen Kin cakap macam tu.

Ejen Jet: siapa diorang tu?

Ejen Ali: hmmm.....

MATA On South Korean(SH x EA Fanfiction)Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang