DEUS EX MACHINA (ZEKE/WILLIAM)

23 2 0
                                    

William ve Zeke'in, yaşayacak daha çok şeyi vardı. Onların hikâyelerini açmak yerine, kısır Amanda ve onun temcit pilavı tadı veren saz arkadaşlarının iğrenç maceralarını izlemeye layık görüldüğümüz Ekim ayındayız...amandanın suratındaki kırışıklıklar sayılıyor, bu yüzyılın ilk demlerindeki JigSaw & Mandy maceralarına karnımız pek toktu, ben de böyle bir şey yazmaya karar verdim. Yılışık şıllık misali yürüyenlere inat, bünyelerde William ve Zeke özlemi çeken dostlara, küçük bir jest... İyi okumalar.

Crestwood kasabasında, Dedektif Ezekiel Banks ve onun özel asistanı William Emmerson, kendilerini bir karanlık ağa karışmış halde buldular. Bir şeylerin yolunda gitmediğini hissetme konusunda eşsiz bir yeteneğe sahip iki genç adamdılar ve bu kasaba onların zihinlerinde alarm zilleri çalmıştı.

Çok az şey biliyorlardı, şüpheleri doğruydu. Mükemmel bir banliyö kasabasının ilginç bir cephesinde, genç kız –ve dâhi üvey evlat— Lily'nin hayatını rahatsız eden uğursuz bir sır, bir kâbus gizliydi. Üvey baba Bay Anderson, onu kasvetli bir odaya kilitlemişti ve çocukluğundan beri onu anlatılamaz dehşetlere maruz bırakmıştı.

Dehşet sadece Bay Anderson'la sınırlı değildi. Lily'nin biyolojik annesi Bayan Anderson, kızının çektiği acının suç ortağıydı. Kocasının ahlaksızlığının devam etmesine izin verdi, kendi etine ve kanına karşı hiçbir pişmanlık veyahut da şefkat göstermedi. Onların çarpık ittifakı unutulmaz bir korku ve umutsuzluk yarattı.

Dedektif Zeke ve William, Crestwood'un üzerinde beliren karanlıkla yüzleşebilecek kadar cesur olan tek kişilerdi. Adalet için yakıcı bir arzuyla ve kelimenin tam anlamıyla silahlarla donanmış olarak, kapalı kapılar ardında saklanan uğursuz sırrı açığa çıkarmaya kararlı bir şekilde Anderson'ların evine doğru yürüdüler.

Tepedeki gri bulutlar dedektiflerin kasvetli ruh halini yansıtırken, tüyler ürpertici bir sessizlik havaya yayıldı. Kapıyı çaldıklarında kalpleri heyecanla çarpıyordu. Kapı gıcırdayarak açıldı ve karşı tarafta duran, gözleri uğursuz parıltılarla dolu çifti ortaya çıkardı.

"Kimsiniz ve ne istiyorsunuz?" Bay Anderson, titreyen korkusunu maskelemeye çalışarak alay etti.

"Burada neler olduğunu biliyoruz," diye cevap verdi Zeke, sesi sakin ve kararlı bir kararlılıkla doluydu. "Terör saltanatınızı durdurmak için buradayız."

Çift, aceleyle; geri adım atmadan, kapıyı kapatmadan ve içeriye barikat kurmadan önce birbirlerine gergin bakışlar attı. Dedektifleri kandırmaya yönelik zayıf girişimleri şüphelerini daha da artırdı ve dedektiflerin Lily'yi kurtarma kararlılıklarını pekiştirdi.

Zeke ve William'ın caydırılması kolay olmadı. Gözleriyle herhangi bir zayıf nokta ya da olası bir giriş noktası arayarak evin etrafında döndüler. Evin arka tarafına yaklaştıklarında küçük bir pencere dikkatlerini çekti.

William, çenesini kararlılıkla kasarak, "Bunun yanlarına kâr kalmasına izin veremeyiz," dedi. "N'aparlarsa yapsınlar, Lily'ye ulaşmanın bir yolunu bulacağız."

İki dedektif kolektif güçlerini kullanarak pencereyi zorla açtılar ve sessizce Lily'nin esir tutulduğu odaya girdiler. Genç kızın taşıdığı duygusal yükü yansıtır gibi görünen; ürkütücü bir sessizlik, ağır bir atmosferle karşılandılar.

Onu bir köşede kıvrılmış, korkmuş yüzünden gözyaşları akarken bulan Zeke ve William, bilgili bir bakış attı. Travma gözlerinde açıkça görülüyordu; acı, varlığının derinliklerine kazınmıştı.

"Ha'di Lily," diye fısıldadı Zeke usulca, elini ona doğru uzatarak. "Seni kurtarmak için bur'dayız."

Lily temkinli adımlarla, tereddütle uzanıp Zeke'in elini tuttu, eli titriyordu. William, bir an bile yanından ayrılmadan yaralı bir kedi yavrusunu nazikçe kucaklayarak, kaosun ortasında rahatlık sağlamaya çalıştı.

Dedektifler, Lily ve yavru kedisini güvenli bir yere götürürken gözlerinde bir umut ışığı parladı. Hapishanesinin sınırlarının ötesinde, acıdan arınmış ve şefkatle dolu yeni bir dünya olduğunu anlamaya başladı genç kız.

Bu sırada Anderson'lar, evin içinde oyunun bittiğini fark etti. Korku, kalplerini ele geçirdi; adaletin üzerlerinde olduğunu anladıklarında, sonunda çöktüler. Dedektifler yaklaştıkça, masumiyet iddiaları havayı doldurdu yine de; kasaba, yalanlar ve aldatmacayla yıprandı bir kez daha.

Bayan Anderson'ın sesi sahte bir inançla titriyordu: "Burada bizden başka kimse yok — asla hiçbir şeyi kanıtlayamayacaksınız, ve bizim de sessizce gitmeye niyetimiz yok!"

Zeke ve William kolluk kuvvetlerine bilgiç bir bakış attılar, kararlılıkları sarsılmazdı. Birlikte evin her bir köşesine hücum ettiler, gölgeli koridorlarda ilerleyerek Anderson'ların son direnişini gösterdikleri ana yatak odasına ulaştılar.

Hızlı bir hareketle kapıyı tekmeleyerek açtılar ve gözlerinin önünde çılgınca bir mücadeleyi ortaya çıkardılar. Çift kendilerini adaletin gücüne karşı savunmaya çalıştı, ancak dedektifler ve onlara yardım edenlerin Lily'yi kurtarma kararlılığı karşısında çabaları beyhude çıktı.

Zalimlerinin alaşağı edilmesine tanık olan Lily'nin gözlerinde parıldayan bir umut ışığı vardı. Ani bir direnç dalgasıyla karşılık verdi, ve sahip olduğunu hiç bilmediği bir güç selini serbest bıraktı. İçinde kalan tüm enerjiyle üvey babasının evinden kurtuldu, nefsi—müdafaa suretiyle.

Görüntü netleştiğinde, odayı ürkütücü bir sessizliğe bürünmüş buldu Zeke; karanlık, bir zamanlar kötü niyetli olan alandan, görünüşte temizlenmiş gibi görünüyordu. Lily orada duruyordu, vücudu titriyordu; ruhu, onu bağlayan prangalardan, kelepçelerden, ve hatta tasma gibi hissettiren, özgürlüğünü kısıtlayıcı her şeyden kurtulmuştu. En sadık müttefikler haline gelen Zeke ve William, ona hayranlık ve şefkatle bakıyorlardı.

Lily ve kedi yavrusu iyileşme yolculuğuna çıkarken günler haftalara, haftalar aylara dönüştü. Genç dedektiflerin sarsılmaz desteğiyle sevgi, destek ve sonsuz olasılıklarla dolu yeni bir yol çizmeye başladı.

Crestwood'a gelince, kasaba bu iki genç adamın cesaretini ve adanmışlığını sonsuza kadar hatırlayacaktı. En karanlık köşelerde bile umut tohumlarının yeşerebileceğini ve adaletin galip gelebileceğini hatırlatacaktı.

Sonra uykudan uyandı Zeke. Her şey bir rüyaydı. Crestwood diye bir kasaba yoktu, Anderson'lar yoktu, küçük kedi yavrusu yoktu. Hatta William Emmerson bile yoktu. Hiç var olmamıştı ki.

Var olan tek gerçek, William Schenk'ti.

Fakat öyleyse, Zeke neden William'ı özlüyordu?

Saw,Spiral,Top Gun,Karate Kid,Cobra Kai...Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin