Reseda, Kaliforniya'da tembel bir Pazar sabahıydı. Daniel LaRusso bir huzursuzluk hissiyle uyandı; zihni geçmişten gelen anılarla bulanıklaşmıştı. Mutfağa doğru ilerlerken taze demlenmiş kahve kokusu havayı doldurdu ve beraberinde bir miktar nostaljiyi de getirdi.
Daniel kendine bir fincan kahve koyarken her şeyin çok daha basit olduğu zamanları düşünmekten kendini alamadı. Lise dramının ve ergenlik aşkının kasırgasına yakalanmış, henüz genç olduğu bir dönem... Lise aşkı Ali ile ilk krep yaptığı anı hatırladı. Krepleri çevirirken ona gülümsemesi, korkunç şakalarına gülmesi..... Bu, kalbine yakın tuttuğu bir anıydı, yeniden yaşamayı dilediği bir anıydı.
Ancak anılar bununla bitmedi. Daniel'in zihni daha karanlık bir zamana, hayatının gidişatını değiştirecek bir karar verdiği bir vakte gitti. Ali'yi eski erkek arkadaşı ve Daniel'in rakibi Johnny Lawrence'tan ayrılmaya ikna ettiği günü hatırladı. Johnny'ye her şeyin bittiğini söylerken Ali'nin yüzündeki acı ve şaşkınlık ifadesini hatırladı. Ve midesine yerleşen suçluluk duygusunu, hiçbir zaman gerçekten kaybolmayan suçluluk duygusunu hatırladı.
"Bunu neden yaptım?" Daniel önündeki boş gözleme hamuru kasesine bakarak kendi kendine mırıldandı. "Madem onu da bırakacaktım, neden Johnny'den ayrılmasına sebep oldum?"
Düşünceleri kapının çalınmasıyla bölündü. Daniel kapıyı açtığında karısı Amanda'nın yüzünde endişeli bir ifadeyle orada durduğunu gördü.
"Danny, iyi misin?" diye sordu, içeri adım attı ve kollarını ona doladı. "Bu sabah düşüncelere dalmış gibisin."
Daniel içini çekerek onun kucaklamasından uzaklaştı ve mutfak masasına oturdu. "Sadece bazı... geçmişe dönüşler yaşıyorum," dedi, sesi duyguyla ağırlaşmıştı. "Geçmişten, aklımdan çıkamayan anılar..."
Amanda onun yanına oturdu ve rahatlatıcı bir şekilde elini onun koluna koydu. "Anlatmak ister misin?" diye yavaşça sordu.
Daniel nereden başlayacağından emin olamayarak bir an tereddüt etti. Ama Amanda'nın gözlerine baktığında düşüncelerini daha fazla bastıramayacağını biliyordu.
"Bu Ali'yle ilgili," diye itiraf etti sonunda, sesi fısıltıdan biraz yüksekti. "Onu, o zamanlar yaptığım seçimleri düşünmeden duramıyorum. Onu Johnny'den ayrılmaya ikna ettim ve sonra ben...ben de onun kalbini kırdım."
Amanda sessizce dinledi; bakışları anlayış ve şefkatle doluydu. "Danny, geçmişle ilgili pişmanlıkların olması doğal," dedi nazikçe. "Ama olanları değiştiremezsin. Yapabileceğin tek şey bundan ders çıkarmak ve işleri düzeltmeye çalışmaktır."
Daniel başını salladı ve kendisini bunaltmakla tehdit eden anıları uzaklaştırmaya çalışırken derin bir nefes aldı. "Keşke ikinci bir şansım olsaydı," dedi, sesinde özlem vardı.
Sanki bir işaretmiş gibi kapı zili çaldı ve Daniel'ı daldığı hayallerden çıkardı. Kapıya cevap vermek için ayağa kalktı, diğer tarafta tanıdık bir yüzün durduğunu görünce şaşırdı.
"Johnny?" Daniel'ın sesi inançsızlıkla doluydu. "Burada ne yapıyorsun?"
Johnny Lawrence kapı eşiğinde duruyordu, biraz tuhaf ama kararlı görünüyordu. "Zor zamanlar geçirdiğini hissettim," dedi sertçe. "Belki konuşabiliriz, diye düşündüm."
"Sen... hissettin mi?" Daniel bir an tereddüt etti; zihni birbiriyle çelişen duygularla yarışıyordu. Ama o bir şey söyleyemeden Amanda arkasında belirdi, yüzünde bilmiş bir gülümseme vardı.
"Siz ikiniz neden içeri girmiyorsunuz?" Johnny'nin içeri girmesine izin vermek için kenara çekildi. "Biraz daha kahve yapacağım."
Üçü mutfak masasına otururken Daniel havadaki gerilimi hissedebiliyordu. Ama aynı zamanda içinde bir umut duygusunun, uzun zamandır hissetmediği bir olasılık hissinin uyandığını da duyumsadı.
"Johnny, geçmişte olanlar için üzgünüm," diye başladı Daniel; sesi samimiyetle doluydu. "Artık bir hata yaptığımın farkındayım ve işleri düzeltmek istiyorum."
Johnny ona şaşkınlıkla baktı; gözlerinde bir rahatlama titreşti. "Benim de payıma düşen pişmanlıklar oldu, Daniel," diye itiraf etti. "Fakat geçmişi arkamızda bırakıp ilerlememizin zamanının geldiğini düşünüyorum."
Ve böylece, Daniel LaRusso ve Johnny Lawrence için yeni bir sayfa açıldı. Mutfak masasının etrafında oturup geçmişten hikâyeleri ve anıları paylaşırken, sonunda ihtiyaç duydukları kapanışı bulduklarını biliyorlardı.
Ve kahve ile krep kokusu bir kez daha havayı doldurduğunda, Daniel onları bir araya getiren kaderin beklenmedik cilvesi için minnettarlık duygusundan kendini alamadı: Bazen en umulmadık kişilerin başkalarına yardım edebildiğini, başkalarının en derin yaralarını iyileştirebildiğini; ve başkalarının mutluluğa dönüş yolunun bulunabileceğini hatırlattı.
Sabah öğleden sonraya dönerken Daniel, Ali'yle krep pişirdikleri anıları hatırladı. Ve geçmişin kalbinde her zaman özel bir yer tutacağını, ancak şimdiki zamanın daha parlak bir istikbalin vaadini taşıdığını fark etti: Ve mutfak masasında kendisiyle birlikte oturan iki kişiye baktığında tam olarak olması gerektiği yerde olduğunu biliyordu.
Bir rüyadan yola çıkarak yazmam gereken bir "short OneShot" idi:) Eleştirin! 15 Nisan'a kadar yayın yok bur'da. :3