1. Ameide

759 37 7
                                    

Matthy's POV:

Het water van de Lek spettert over mijn kleren. Korte broek, korte mouwen, het is weer zomer. Milo en ik hebben al een jaartje of twee een relatie. We zijn gelukkig, echt heel gelukkig.
We slapen dit weekend bij mij, in Ameide. Het is echt een prachtige zomeravond. De zon gaat onder, het is lekker warm, Milo en ik scheuren met de boot van mijn broer over het water, alles is perfect.

We hebben de boot op de aanhangwagen gesjouwd, en we zitten eindelijk in de auto naar huis.
De zon is nu al bijna helemaal weg.
'Matt, zullen we nog even een biertje drinken?', vraagt Milo. 'Bij Bistro Bientje, of zo?'
Ik lach om hoe hij mijn dorp al kent, omdat we hier echt wel vaker iets te zuipen scoren. Ik sla mijn arm om zijn middel, want zijn schouder is net iets te hoog. Dan krijg ik pijn aan mijn arm, denk ik.
'Ja, lekker,' zeg ik glimlachend.
Bistro Bientje is echt een topplek, vooral 's avonds.

"Het verbaast me elke keer hoe lekker de biertjes zijn hier, echt waar." Milo neemt een slokje van zijn tweede biertje van de avond. We zitten op het lege terras van Bistro Bientje, met allebei een biertje in onze hand. Ik ben op de helft van mijn eerste biertje, Milo is al bijna klaar met zijn tweede biertje.
"Miel, ik ga vanavond vroeg slapen. Morgen ga ik vroeg hardlopen, dus ik heb slaap nodig." Ik drink mijn laatste beetje bier op en zet het lege glas met een klap op tafel.
Milo knikt en drinkt zijn glas ook leeg.
"Is goed, ik kan het ook wel gebruiken."

Ik had de ramen opengelaten toen we weg waren, dus het hele huis is heel erg koud. Dom van me, straks was er ingebroken.
Ik gooi mijn autosleutels op tafel en doe een klein lichtje aan, ook al weet ik dat het helemaal niet nodig is. We gaan namelijk zometeen al slapen, dus waarom zou ik beneden nog lichten aandoen?
Ik doe snel het lichtje weer uit en kijk Milo aan.
Hij hangt zijn jas over een stoel en legt zijn telefoon aan de lader. Dan ontmoeten zijn ogen mijn ogen.
"Slapen?" Vraag ik snel, met een knikje naar boven.
Milo knikt glimlachend. "Is goed, ik ruim de vaatwasser nog even in. Ga jij maar alvast slapen."
Hij loopt naar me toe en drukt zachtjes een kusje op mijn voorhoofd. "Slaap lekker, Matt."
Mijn wangen beginnen te gloeien. Niet alleen mijn wangen, overal in mijn lichaam stroomt er warmte door mijn lijf. Ik hou zoveel van deze jongen.
"Slaap lekker, Miel."

Ik loop met een grote glimlach op mijn gezicht naar boven. Eerst poets ik mijn tanden en was ik mijn gezicht. Douchen doe ik morgen wel, na het hardlopen. Ik leg de kleren wel alvast klaar, zodat ik morgen ochtend niet teveel geluid maak.
Ik wil Milo niet wakker maken, dat lijkt me sneu.
Als ik alles heb gedaan, ga ik in mijn bed liggen en hang ik tevreden mijn telefoon aan de lader.
Meestal zit ik nog wel eventjes op mijn telefoon als ik eenmaal in bed lig, maar deze keer doe ik het lampje naast mijn bed uit en sluit ik mijn ogen.

Na een kwartiertje dommelen, meen ik nog een klein kusje op mijn wang te voelen.

572 woorden

•••
Dit was een soort mini-hoofdstukje, een klein intro.
Ik heb deze week 3 toetsen, waarvan één WISKUNDE toets. Ik wil huilen😘
Dus reken maar niet op veel schrijfwerk, ik hoop dat ik een beetje motivatie heb.
Ik hoop dat jullie een beetje excited zijn, want ik weet zelf nog niet helemaal waar ik heenga met dit boek. Gelukkig heb ik Lot, ofc❤️

Tot het volgende hoofdstuk!❤️

I've never felt so aloneWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu