165: Válka - Dulce et Decorum est

564 36 11
                                    

velkým tématem této kapitoly je smutek

Sirius znovu nemluvil. Poprvé se Remus pokusil mu porozumět: udělal všechno, na co mohl pomyslet. Vstal, udělal čaj, nabídl mu whiskey, i když Sirius jen zavrtěl hlavou.

Pokusil se s ním mluvit, ale Sirius jen zíral na článek.

,,Je tady něco, co potřebuješ? Udělám úplně cokoliv, jen řekni...?"

Nic. Sirius jen zamrkal a začal číst od začátku. Byla tam fotografie vysokého řadového domu v bohatší části Londýna, ale Remus neviděl o moc víc, Sirius svíral noviny tak silně, že měl bílé klouby.

Bylo to strašné. Remus stál vedle něj, dotkl se jeho ramene, které bylo ztuhlé jako socha. Sirius sotva zareagoval. Remus odešel z místnosti.

Šel k jejich dveřím, kde byly pověšeny dvě bundy, jedna hebká a hnědá, druhá černá a kožená. Natáhl se do kapsy kožené bundy a vytáhl stříbrné zrcátko. Otevřel ho,

,,Dvanácteráku?! Dvanácteráku!"

Objevil se Jamesův ustaraný obličej,

,,Náměsíčníku?"

,,Jde o Siriuse - něco se--"

,,Já vím." Umlčel ho James, ,,Teď jsem viděl noviny. Budu tam za dvě minuty."

Zmizel a zrcátko ukázalo Remusovi jen jeho zdeptaný obličej. I tak to byla úleva. James bude vědět, co dělat.

Remus se nenáviděl za to, že na to myslel, ale jedna věc mu v hlavě řvala jako siréna: byli to vlkodlaci? Byl to Greyback? Potřeboval si ten článek přečíst: potřeboval toho zjistit, co nejvíce.

Krb najednou zezelenal a James vešel dovnitř. Podíval se na Remuse.

,,Ložnice." Řekl Remus. James kývl a beze slov se tam vydal.

Remus zavřel oči a zhluboka se nadechl. Mohl udělat další čaj. Opravdu se chtěl pořádně napít, ale bylo brzy a jestli Sirius nic nechtěl, vypadalo by dost špatně, kdyby Remus začal s ginem. Kurva. Sirius si vedl tak dobře, když zemřela Hope - jak?! V tu dobu to Remus neocenil a teď nemohl vymyslet jedinou věc, kterou by řekl.

Regulus byl mrtvý. Siriusův bratr byl mrtvý.

Remus přešel zpátky do ložnice. James seděl na posteli s rukama okolo Siriuse a opravdu tiše mu něco říkal. Sirius vypadal, jako by poslouchal jen z poloviny. Noviny konečně ležely na zemi.

,,Rozhodl se takhle už dávno," říkal James, ,,Nemůžeš se z toho obviňovat, nemůžeš nechat tuhle--"

,,Není tam, co se stalo." Řekl Sirius, konečně promluvil, hlas měl hlubší, než obvykle, ,,Ví to někdo? Tvůj táta, nebo Moody? Nebyl minulou noc nějaký útok, nebo--?"

James zavrtěl hlavou, ruku měl pořád okolo Siriuse,

,,Ne, nic, co by tomu napovídalo... ale samozřejmě, mohlo nám něco utéct. Jsou tu důkazy o tom, že on - že Voldemort zabíjí smrtijedy. Aby je, um. Aby je zastrašoval. Někteří začínají pochybovat, víš."

Remus si vzpomněl na zlověstné povolání vlkodlaků. Možná nebyl Greyback dost velkou hrozbou pro některé ze starých rodin. Voldemort musel něco dokázat. To dávalo smysl. Stejně tak zřejmě Siriusovi. Přimhouřil oči. Popotáhl, i když neuronil ani slzu, narovnal se a setřásl Jamese z sebe.

,,Tím pádem." Řekl stroze, ,,Dostal to, co si zasloužil, že ano."

James pohlédl na Remuse, vyměnili si ustarané pohledy.

All the young dudes - cz překladKde žijí příběhy. Začni objevovat