Hari yang ditunggu akhirnya tiba, Aina bergegas memasukkan bagasinya kedalam kereta milik keluarga Wong. Jessica membantu Aina mengangkat beberapa beg berada ditepi pagar.
"Adoi, Syirah. Kau ni nak pergi melancong ke pergi pindah sana terus?" Aina bercanda. Jessica suda terkekek ketawa apabila melihat Insyirah tersengeh sambil garukan kepalanya.
"Alah kau ni macam tak biasa pula dengan aku ni," mucung bibir Insyirah. Manakala Jessica hanya ketawa didalam kereta. "Aiya, you ni nanti pergi sana you beli lagi baju dan barang-barang. Tambah lagi luggage meh"
"Haa, suka latu nanti aku beli satu cargo biar kau semua terkedu, heh!" sinisnya. Perjalanan daripada rumahnya ke lapangan terbang mengambil masa dalam satu jam setengah.
"Mana diorang?" tanya Aina. Memandangkan separuh daripada mereka gerak berasingan. "Hello, girls!!" teriak seorang gadis dari belakang mereka.
"Lamanya you orang! I dah berpeluh dah ni. Habis banjir baju I. Dah tak cun dah!" rengus sang gadis campuran india cina itu.
"Alahai Xanqing, you berpeluh pun tetap menggoda, rawr" ujar Aina sambil mencuit hidungnya.
"Mana yang lain? Marina and Adilah? Diorang pergi mana?" tanya Insyirah. Xanqing muncungkan bibir manisnya ke arah dua orang gadis yang sibuk menikmati air daripada Starbucks.
"Haiya, you semua tak mau pergi Jepun, meh? Still have time for coffee and you didn't even buy for us? Like seriously? Girls?!" Jessica menjeling manja kepada mereka.
"Eh, dah sampai dah? Tak perasan pulak hehe" ujar Adilah. Sambil memberi airnya kepada Jessica. Mujur Jessica tidak menolak lalu habiskannya.
"Jessy!! Kenapa you habiskan air I?" Adilah desus lalu memicit pipi Jessica. "Aiyak! Sakit woo" Jessica mengurut mukanya yang telah dicubit.
"Dah, dah, semua tiket dah print? Flight lagi satu jam setengah. Apa-apa pun dulu, kita makan untuk alas perut dulu" ujar Marina.
Mereka membeli beberapa snek ringan dan memakannya sambil berborak kosong sehingga bibir mulus Marina mengukir nama Rabiatul. "Aku dengar Rabiatul dah mengandung"
Xanqing dan Jessica menepuk dahi masing-masing. 'Why she had to mention that name?'. "Well, dia dah mengandung sebelum nikah dah" ujar Adilah. Semua anak mata memandang Adilah. Persoalannya, siapa yang sebarkan berita ini kepada mereka? Insyirah? Jessica?
"Macam mana kau tahu, weh?" tanya Insyirah. Adilah menarik nafas sedalamnya sebelum mula berkata. "Dah, dah la tu tarik nafas. Kau tu dah la semput"
"Sabarlah, tengah kumpulkan tenaga ni sebab nanti confirm korang semua bengang punya" ujar Adilah.
"Aiya, you ni bagitahu saja lah. I tunggu you cakap macam tunggu kucing bertanduk" ujar Jessica. Adilah mengeluh.
"Minggu lepas, aku ada nampak Rabia dengan 'husband' tercinta dia tu punya la happy berpeluk keluar dari klinik and guest what? She got a big baby bump weh" Adilah menggelengkan kepalanya.
"Aik? Bukan dia baru dua bulan kahwin meh?" tanya Jessica.
"Dorang dah 'kahwin' lama dah, nikah je baru dua bulan" ujar Adilah, menokokkan lagi ceritanya.
"Omg! I thought that she sleeping with him before the wedding but it was months before?!" Jessica terkejut. Dia punyalah fikir Rabiatul rampas tunang kakaknya dalam satu bulan something.
"Memanglah tak ramai yang syak kecuali Insyirah dan Adilah" Ujar Aina. Xanqing mengusap belakang Aina. "It's okay, princess. We got you"
"Thanks, you guys"
YOU ARE READING
Ku Terluka
Romance‼️Read at your own Risk❗️ Contain: adult 🔞 "Tergamak kau melantak laki aku, Rabiatul?!!" Teriak Aina "Aina!! Kau ni dah kenapa??! Kan Rabia dah minta maaf?!"-Irshad Kisah seorang wanita berjuang demi kebahagiannya yang tidak pernah dikecapi. "Meman...