Kesitler

74 13 0
                                    


-

Gülebilirdim mesela. Her zaman. Ama bu işi de tam anlamıyla başaramıyordum. Sanki gülmek bana göre değilmiş, yakışmıyormuş gibi gereğinden fazla aptalca bir duygu ile bomboş kalıyordum. Zaten hissederek, mutlu olarak gülsem ne olacak? Her şeyi boşverip gülsem? Yine buna ters olarak her şeyi boşverip somurtuyordum. Her şeyi boşvermenin anlamını pek karşılamıyordu ama olsun. Samimiyetsiz gülmek yerine, oldukça samimi bir şekilde somurtmayı tercih ederim.

"Komik veya güzel olan bir şey yok," diye cevapladım karşımda oturan kadının "Hiç gülmez misin sen?" diye merakla sorduğu sorusunu. Önce suratıma boş boş baktı, sonra tek kaşını kaldırarak konuştu; "Yarım saattir eşimin sakarlıklarını anlatıyorum sana. Komik değil mi?" Kadının sesi otobüsün içindeki diğer seslere karışmış, bana da uğultu olarak gelmiş olmalıydı. Bu yüzden duymamıştım. Ancak az öne "Hiç gülmez misin sen?" diye sorarken beni dürtmüş, dikkatimi ona vermemi sağlamıştı.
Kocasının sakarlıklarını anlatmaya başladığı zaman da dürtseydi; duyardım.

İneceğim durağa geldiğimiz için otobüs koltuğundan kalktım. Kadına yaklaştığımda eline, ayağının dibine koyduğu poşetleri alıyordu. İşaret parmağımı kadının karnına koyup bebeğe hitaben hayali bir düz çizgi çizdikten sonra konuştum; "İçeride kal ufaklık, dışarıdakilerin sirk hayvanlarından farkı yok." Kadın şaşırmış bir o kadar da üzgün bir ifadeyle bana bakarken, kurduğum cümlenin doğruluyla gurur duyarak hızlı adımlarla otobüsten indim.

-

Adamların gidip gitmediğini pencereden takip edip onlar gittikten sonra beni evime bırakmıştı. Her ne kadar istemeyip kendim gidebileceğimi söylesem de yada 'neden o adamlar varken çıkamıyoruz?' 'onlar kim?' gibisinden sorular sorarak itiraz etsemde bana sadece dediğini yapmamı söyleyip ondan sonra benden kurtulacağını söylemişti. Benden kurtulacakmış; hah! saçma.

-

Kanepeye boylu boyunca uzanıp ellerimi ensemde kenetlediğimde yine bomboştum.

 İşte şimdi benliğimle baş başa kalmıştım.

Yada hayır malesef ki kalamamıştım. Kahretsin ki yukarı kattan sesler geliyordu. Yada bilmiyorum belki de karşı daireden geliyordur, tam seçemiyorum.

Yine mi o adamlar? Veya Genç Adam?

...


PARILTIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin