Suasana pagi yang indah di kediaman milik pasangan pengantin baru itu , kedua mereka masih dibuai lena.Tangan sasa Tuan Hariez Naufal merangkul penuh tubuh isterinya Fatin Amiera.Gadis itu semakin terbuai dengan tingkah laku suaminya Tuan Hariez Naufal itu.Dia berpaling posisi menghadap suaminya.Seinci sahaja jarak mereka.Dalam pejaman mata , dia tersenyum nipis.Tangannya naik merayap pada wajah kacak suaminya Tuan Hariez Naufal itu.Lelaki itu mula bergerak-gerak kerana disentuh oleh isterinya Fatin Amiera.Batang hidung mancung milik Tuan Hariez Naufal mula dikucup berkali-kali dengan sentuhan yang perlahan.Tuan Hariez Naufal membuka matanya , wajah isterinya ditatap dengan redup.Dia mengukir senyuman yang mampu membuat wanita gila.
“Selamat pagi sayangku.” ucap Tuan Hariez Naufal kepada isterinya Fatin Amiera.
“Selamat pagi suamiku.” ucap Fatin Amiera yang membalas ucapan ‘ Selamat pagi ‘ suaminya itu.Tuan Hariez Naufal mencuit manja hidung isterinya Fatin Amiera.
“Sayang , pagi ni kita breakfast luar sajalah.Tak perlu buat breakie okay !.” pesan Tuan Hariez Naufal kepada isterinya Fatin Amiera.
“Lah , kenapa ? Sayang baru nak masak untuk abang.” ujar Fatin Amiera menyatakan hasratnya.Dia menolak gebar besar yang menyelimuti tubuhnya itu.Dia bangkit dari pembaringan dan mengikat rambutnya semula umtuk nampak kemas.
“Esok-esok sayang masaklah , harini kita makan luar okay.” ujar Tuan Hariez Naufal kepada isterinya Fatin Amiera itu.Wanita itu mengeluh kecil.Dia terpaksa akur akan arahan suaminya.
“Okay baiklah , bangun siap.Nanti dari nak breakfast terus jadi lunch.” ujar Fatin Amiera menyindir suaminya dengan halus.Tuan Hariez Naufal menyengih sahaja.
“Sayang pergi mandi dulu , abang nak Whatsapp kawan sekejap pasal kerja.” jelas Tuan Hariez Naufal kepada isterinya Fatin Amiera.
“Okay abang.” akur Fatin Amiera kepada suaminya.Dia segera bangkit dari katilnya dan mengambil tuala mandi lalu menghilang ke dalam bilik mandi.Air pancura mula kedengaran selepas dua minit di dalam bilik mandi.Tuan Hariez Naufal ralit melihat telefon pintarnya.Dia menaip sesuatu di keyboard telefon pintarnya dengan laju , sudah seperti keyboard warrior pula.
“Abang , cepatlah mandi.Sayang dah siap mandi.” tegur Fatin Amiera yang tidak perasan sejak bila dia keluar dari kamar mandi.Tersentak kecil Tuan Hariez Naufal.Dua terlalu ralit dengan telefonnya.
“Okay-okay abang bangun sekarang.” ujar Tuan Hariez Naufal laju , takut isterinya mula berleteran.Pantas dia bangkit dan menuju ke arah tempat penyidai tuala lalu satu kucupan kilat diberi kepada isterinya.Fatin Amiera hanya tersenyum sipu kerana malu.Dia mula melepaskan sanggul tuala dikepalanya dan mengelap kering rambut ikalnya.Tidak lama kemudian , Tuan Hariez Naufal keluar dari bilik mandi.Dia keluar dalam keadaan berlilit tuala dipinggang sahaja.Rambutnya yang separuh kering itu diusap sehingga kebelakang kepala.
“Sayang dah siap ke ?.” soal Tuan Hariez Naufal kepada isterinya Fatin Amiera.
“Tinggal nak pakai tudung jer abang , lepastu dah boleh keluar lah.” ujar Fatin Amiera kepada suaminya Tuan Hariez Naufal.Dia mencari tudung yang sesuai dan kene dengan pemakaiannya.Dia mengambil dua helai tudung lalu berpaling tubuh ke arah suaminya yang sedang bersiap.
“Abang , cuba abang pilih tudung mana yang sesuai untuk sayang pakai ?.” soal Fatin Amiera kepada suaminya Tuan Hariez Naufal.Lelaki itu berpusing memandang isterinya sambil mengancing seluar slack hitamnya.Terkedu Fatin Amiera beberapa saat.Sangatlah tampan suaminya itu.Jantungnya berdebar tiba-tiba.
“Sayang ! .” tinggi nada Tuan Hariez Naufal memanggil isterinya Fatin Amiera yang mengelamun.
“Fikir apa sayang ? Jauh mengelamun ? Ada masalah ke ?.” soal Tuan Hariez Naufal dengan pandangan sedikit cuak terhadap isterinya itu.
“Eh , sorry…abang cakap apa tadi ?.” soal Fatin Amiera kepada suaminya Tuan Hariez Naufal tetapi soalan lelaki itu tidak dijawab.
“Abang kata , tudung yang kat tangan kiri sayang tu lebih sesuai.” jelas Tuan Hariez Naufal sambil memasukkan tali pinggang ke lubang-lubang yang ada di seluar slack hitamnya.Fatin Amiera segera simpan tudung yang berwarna peach di tangan kanannya.
“Sayang sure okay ?.” soal Tuan Hariez Naufal dengan nada risau.Dia melangkah mendekati isterinya Fatin Amiera dengan perlahan sambil mengripkan kepala tali pinggangnya itu.Wajah mulus isterinya disentuh dengan kedua belah telapak tangan.
“O…okay.Sayang okay.Abang jangan risau.” ujar Fatin Amiera kepada suaminya Tuan Hariez Naufal dengan terketar-ketar.Dada bidang suaminya Tuan Hariez Naufal seinci darinya sahaja.Degup jantungnya laju.
“Dah , pergi siap.” ujar Tuan Hariez Naufal kepada isterinya Fatin Amiera.Wanita itu melangkah menuju ke iron steamer untuk menggosok tudungnya.Tidak lama selepas itu , Fatin Amiera sudah siap bertudung.Dia membuat mirror selfie di dalam bilik tidurnya.Fatin Amiera duduk di sisi katil dan snap gambarnya.Tuan Hariez Naufal hanya memerhati dengan senyuman.
“Sayang dah siap ? Nak selfie lagi ?.” soal Tuan Hariez Naufal menyindir isterinya Fatin Amiera.
“Abang jealous lah tu tak dapat selfie.” ujar Fatin Amiera selamba.
“Sini , selfie dengan abang.” ajak Tuan Hariez Naufal kepada isterinya Fatin Amiera.Laju sahaja kaki wanita itu melangkah mendekati suaminya.Pinggang suaminya Tuan Hariez Naufal dipeluk dan kepalanya dilentokkan pada bahu.Tuan Hariez Naufal pula memeluk bahu kecil isterinya Fatin Amiera.
“I , 2…3.” gambar mereka sudah direkodkan di dalam galleri telefon pintar milik Tuan Hariez Naufal.
“Sudah , jom sayang.” ajak Tuan Hariez Naufal kepada isterinya Fatin Amiera.Pintu rumah dikunci dengan akses kad.Kaki melangkah menuju ke BMW hitam milik Tuan Hariez Naufal.Baru sahaja tangan Fatin Amiera mahu mencapai handle pintu kereta , laju sahaja tangan Tuan Hariez Naufal buka buat isterinya itu.
“Amboi , sweetnya !.” ujar Fatin Amiera pelik.Dia melangkah masuk ke dalam perut kenderaan tersebut.Pintunya ditutup , Tuan Hariez Naufal selamat memasuki ke dalam perut kenderaan.Dia menghidupkan butang enjin ‘ START ‘ dibiarkan seketika untuk beri kepanasan pada enjin lalu dia mula mengundurkan kenderaannya keluar dari garaj kediamannya.
“Are you ready sayang ?.” soal Tuan Hariez Naufal dengan wajah yang menggoda.Terkedu Fatin Amiera.
“Ye…yes !.” jawabnya dengan acuh tidak acuh.Dia tidak faham lansung apa yang cuba disampaikan suaminya.Untuk menghilangkan tanda tanya di hati.Dia mengambil telefon Iphone 13 pro max miliknya dan menskroll media social.Dia melihat akaun Instagram miliknya.Tanpa dia sedar kenderaan sudah berapa lama bergerak dan sudah tiba di destinasi mereka.
“Kita dah sampai sayang.Khusyuk yer tengok Ig tu.Abang dekat sebelah pun tak hairan.” usik Tuan Hariez Naufal sambil mengangkat kedua keningnya.Fatin Amiera menyengih seperti kerang busuk.
“Sorry abang…hihi.” gelak manja diberi kepada Tuan Hariez Naufal.Matanya mula berkeliaran ke arah luar tingkap.Dahinya berkerut.Di manakah mereka sebenarnya ? Terlalu pelik melihat kawasan yang sedang mereka berada sekarang.
“Kita dekat mana ni abang ?.” soal Fatin Amiera kepada suaminya Tuan Hariez Naufal.Suaminya tersenyum sinis.
“Inilah rumah keluarga abang.Walaupun dalam keluarga abang ramai yang tiada.Tapi ibu masih tinggal di sini.Ibu saja yang ada untuk menjaga aset abang ni.Tapi adalah abang sediakan semua keperluan.” jelas Tuan Hariez Naufal kepada isterinya Fatin Amiera.
“Kenapa abang susahkan ibu , kesian ibu.” jelas Fatin Amiera kepada suaminya dengan nada bersalah.Tuan Hariez Naufal tersenyum melihat reaksi isterinya Fatin Amiera yang manja.Dia mengusap pipi mulus isterinya itu.
“Tidaklah sayang , sebenarnya abang dah deal dengan ibu untuk breakfast sama-sama.Abang harap sayang okaylah breakfast dengan ibu pagi ni.” jelas Tuan Hariez Naufal kepada isterinya Fatin Amiera.
“Haih , okaylah kalau abang cakap macam tu.Sayang bukan apa , takut kita susahkan ibu saja.” jelas Fatin Amiera kepada suaminya Tuan Hariez Naufal.
“Sayang , dah jom turun.” ajak Tuan Hariez Naufal kepada isterinya Fatin Amiera.Mereka membawa langkah sehingga di depan pintu kediaman mewah itu.Puan Kartini berdiri dengan senyuman bahagia di hadapan pintu itu.Fatin Amiera melajukan langkahnya untuk bersalaman serta berpelukan dengan ibu mertuanya Puan Kartini.
“Apa khabar sayang ? Miera sihat ?.” soal Puan Kartini kepada menantu tumggalnya itu.Itulah satu-satunya menantu yang dia ada sampai bila-bila.
“Sihat alhamdulillah ibu.Ibu maaflah kalau kami susahkan ibu pagi-pagi datang breakfast dekat sini.” jelas Fatin Amiera kepada ibu mertuanya.
“Hmm , ini mesti Hariez sudah beritahu kamu kan.Takda apalah sayang.Tak susahkan ibu pun.Ibu lagi suka kalau kamu berdua dapat tidur sini harini.” kata Puan Kartini kepada menantunya Fatin Amiera.
“Ermm , kalau yang itu susah lah ibu , esok Hariez ada meeting.Hariez perlukan persediaan rapi.Tomorrow I’m leader of all.Maybe next time , mom.” ucap Tuan Hariez Naufal kepada ibunya itu.
“Haa sudah , kamu nak berdiri di luar ni sampai makan tengahari nanti ke ?.” soal Puan Kartini.
“Jom masuk sayang.” ajak Tuan Hariez Naufal kepada isterinya Fatin Amiera.Mereka melangkah masuk , terus sahaja langkah dibawah ke ruang makan.Segala juadah sudah tersedia.Mereka duduk bersama dan bersantapan pagi.Wajah Puan Kartini tersembul bahagia.Dia tidak dapat bayangkan perasaannya kini.Fatin Amiera dan jugak suaminya Tuan Hariez Naufal jugak turut bergembira dapat bersantapan bersama Puan Kartini.
“Alhamdulillah , kenyangnya ibu.Terima kasih ibu layankan kami pagi harini.” ucap Tuan Hariez Naufal kepada ibunya Puan Kartini.
“Sama-sama , selalulah datang rumah ni , inikan rumah Hariez.Ibu menumpang saja di sini.” ucap Puan Kartini lembut kepada anak lelakinya Tuan Hariez Naufal.
“Apa ibu cakap macam tu , ini rumah ibu jugaklah.Hariez tak pernah pun rasa tumpangkan ibu.Ini rumah kita.Hariez yang jarang balik rumah ni.Bila dah kahwin ni baru rasa nak selalu balik.” jelas Tuan Hariez Naufal.Terkedu Fatin Amiera mendengar penjelasan akhir kata suaminya.
“Habis selama ni abang tak balik tengok ibu ?.” soal Fatin Amiera terkejut.Dia ingin dengar penjelasan dari suaminya.
“Ibu nak kemas kejap , kamu berbuallah.” ujar Puan Kartini yang tidak mahu dengar apa-apa perbualan dari mereka.Dia terus membawa langkah ke dapur.
“Abang , sayang tanya ni.Abang tak balik tengok ibu ke ?.” soal Tuan Hariez Naufal.
“Tak.” jawab Tuan Hariez Naufal sepatah.Tidak terkata Fatin Amiera dengan penyataan suaminya Tuan Hariez Naufal itu.Tersandar dia di kepala kerusi.
“Tapi kenapa abang ?.” soal Fatin Amiera ingin penjelasan lanjut.Tuan Hariez Naufal hanya berdiam diri.
YOU ARE READING
Terminal Terakhir [ COMPLETE ]
Storie d'amoreTerminal yang melandaskan cinta antara kita