Yalanın gücü doğrunun güçsüzlüğünden değildir. Yalan teşkilat kurmuş, doğru yalnızdır. Yalanın geleneği var, senin doğrunun her gün yeniden yaratılması gerek. Her gün bir şafak çiçeği gibi yeniden açması gerek.
- Yaşar KemalDevil Eyes. - Hippie Sabotage
🕯️
3 SENE ÖNCE
Arkadaşlarımla oturmuş bir meyhane'de rakı içip yeni yaş günümü kutluyorduk. Her kafadan başka bir ses çıkıyor ve gülümsemeler havada uçuşuyordu. Fotoğraflar çekiliyor, şarkılar söylüyor ve sarhoş oluyorduk. Yan masamızda duran adamla sürekli bakışıyordum ama ona bakma sebebim tamamen onun sürekli bana bakıyor olmasıydı.
" İyi ki doğduuun Açelya! İyi ki doğduuun iyi ki varsııın Açelya!" Arkadaşım elinde pastayla bana doğru gelirken mekandaki herkes alkışlamış ve doğum günümü hep bir ağızdan kutlamışlardı.
Tam üfleyeceğim sırada " Dilek tut." Dediler. Gözlerimi kapattım ve ellerimi birbirine kavuşturup ' Hep böyle gülmek mutlu olmak istiyorum.' Üfledikten sonra arkadaşlarım alkışladı. Hediyeler, teşekkürler derken sohbet yine eski haline dönmüştü.
Bir anda yan masamdaki adam brni kolumdan tutup çekip benimle birlikte yere yatıp üzerime siper olduğunda bir bomba sesiyle kalbim yerinden çıktı.
Çığlıklar, bağırışmalar, kanlar, karanlık, duvarlar, masalar yıkılmış, toz toprak.
Gördüğüm tek şey kendisini bana siper eden kahverengi gözler olmuştu.
🖤
Gözlerimi açalı çok olmuştu, hastane odasında tavanı izliyordum.
" Kimsesi yok. Çocukluğunu esirgeme kurumunda geçirmiş. Ailesi yok, arkadaşları da ölü." Gözlerimden bir tek damla yaş akmıyordu. Algılarım uyandığımdan bu yana açıktı ama duyduklarımı hazmedemiyordum, kabullenemiyordum.
" Merhaba Açelya beni duyuyor musun?" Gözlerimi tavandan ayırıp hemşireye baktım.
" Duyuyorum." Dedim zorlukla. Boynumda boyunluk vardı, kollarımda sargılar vardı.
" Seni birazdan taburcu edeceğiz, doktor bey son kontrollerini yapacak." Kirpiklerimi kırpıştırdım.
Doktor kontrolleri yapıp beni taburcu etti. Hastaneden çıkarken enkaz gibiydim. Üzerimde doğum günümde berbat hale gelmiş beyaz mini elbisem vardı, üzerim kan ve topraktı.
Hastanenin bahçesinde dağılmış halde kenarda duran taksiye binecekken birisi kolumu nazikçe tuttu.
" Sizi bekliyordum." Dediğinde bakışlarımı ona çevirdim.
" İyi misiniz diye merak ettim. O yüzden 2 gündür gelip kontrol ediyorum doktorunuzdan bilgi alıyorum." Kaşlarımı çattım.
" Sen beni kurtaran o meyhanedeki adamsın." Kafasını salladı.
" Evet. " dedi ve yutkundu, yutkunduğunda beliren adem elmasına gözlerim kaydı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
GECE YARISI YALANLARI
General Fiction" Bir yalandan sonra, tüm gerçekler şüpheli hale gelir."