أجازة ♥️🌊

1.3K 18 1
                                    

هاي 🤍🦋

بارت جديد

vote + comment

-------------------------------🦋-----------------------------------------------

يتحدث على هاتفه بكل برود ونفاذ صبر ،فهو قد وصل الآن الى جزيرة سانتورينى والتى تقع باليونان ،نعم فهو اختار أبعد بقاع الأرض ليستجم قليلا ويبتعد عن ضغوطاته ولكن لا يبدو أن هذا سيفلح ،فهو الان يتحدث مع سكرتيره الغبى والذي يبدو أنه يستنكر قرار رئيسه ويذكره بالصفقات والاجتماعات الذي ستؤجل بسبب هذه الاجازة ،
كيان بلا اهتمام :اعمل اللى قولتلك عليه ،الصفقات الصغيرة مشيها انت بمعرفتك والباقى أجله لغاية ما ارجع من السفر لو احتاجت حاجه كلمنى .

ليغلق الهاتف بوجهه دون أن يستمع لباقى تذمراته ، ليتصل على حياة والتى بالطبع آمنها جيدا قبل ذهابه مع تشديد حراسته عليها أكثر من السابق ،

كيان : توتا حبيبتي عاملة ايه؟.

حياة  بفرحة لسماع صوته:  انا كويسة الحمد لله ، انت وصلت ولا لسا يا كيان ؟

كيان بحنان : ايوه انا وصلت و خلاص رايح الفندق ،
ليتغير صوته للشدة والحزم بعد أن كان يتحدث معها برقة ولين معتاد : المهم زي ما قولتلك الحراسة هتفضل معاكى فى كل مكان ومفيش خروج من البيت غير للكلية فهمتى ولا .

حياة بحزن : ليه يا كيان يعنى حتى مش هروح لصحابى.

كيان : هما يبقوا يجولك ، ولغاية ما ارجع مفيش خروج غير للكلية يا حياة ، صدقيني ده لمصلحتك انا بخاف عليكي ي حبيبتي، اخوكى ليه منافسين وانت نقطتى ضعفى لولا الكلية كنت اخدتك معايا علشان ابقى مطمن عليكى .

حياة بعبوس لطيف: بس لما ترجع هتعوضنى وهتخرجنى للمكان اللى انا عايزاه لا مكان ايه الاماكن اللى انا عايزاها .

كيان وهو يبتسم للطافتها : حاضر ي توتا بس يا رب متعمليش زي المرة اللى فاتت وتقولى يلا نروح الملاهى .

حياة بتحسر: اه المرة اللى فاتت اللى كانت من سنتين .

كيان : مش حارمك من حاجه اهو بيختك كل سنين بخرجك محدش قدك انت.

حياة :اه فعلا يبختى والله ، لتضيف بصوت منخفض :الله يكون فى عونها اللى هتكون من نصيبك دي مش امها بس اللى داعية عليها دا أمها وأمهات المسلمين كلهم في ساعة واحدة..

كيان بعدم فهم :بتقولى حاجه مسمعتش؟ .

حياة بتوتر : لا يا حبيبى بقول ربنا يخليك ليا يا رب ، يبختها اللى هتكون من نصيبك والله 😏.

حورية بحرٍ 🌊♥️Where stories live. Discover now