-Yaralı Gelin-

9K 294 34
                                    

""08/06/2023""

"Güçlü görün karşındakine, seni hafife almasın diye."

Güneşin feryatlarını kim duyar? Biz bu coğrafya kadınları duyar. Ama duyanlarda kadın diye yardım edemezler. Güneşin acı feryadı her seferinde bu coğrafya da doğan ya da büyüyen kız çocuklarına.

Benim kaderimi abim belirledi. Ailemde kabul eti. Biz ikimizde kaderimizi çok güvendiğimiz insanlardan bıçak yiyerek kabul etik.

Ben okul iniformam ile geldim Mardin'e.

Ben hayaletimi o okulda bırakıp buraya gelin geldim. Ben daha 17 yaşımda bakireliğimi bu odada bıraktım.

Ben içimdeki fırtınalara rağmen ayakta durmaya çalıştıkça onlar beni acısız sanıp daha çok yaraladılar.

Ben bir küçük unuta tutundukça onlar umudumu elimden alıp beni uçurumdan itiler.

Biz daha doğmadan öldük!

Fırtına ve yağmurun sesi odaya dolarken göz yaşlarımı elim ile sildim. Yine bu odada yanlız bir şekilde göz yaşını akıtıyordum.

Zerin hala ve Şahin ufak bir tartışma yaşadılar sofrada ama orada ben olmadigim için konu bana gelmedi.

Ama Şahin işe gittikten sonra Zerin hala benim üzerime fazlası ile geldi. Bunun üzerine kayınbabam Hamdi konaktaki herkezin siniri yatışsın diye bu gecelik çiftliğe götürdü.

Ama bana kimse gelip gelmeyeceğimi sormadan gittiler. Hizmetçilerde bu günlük izine ayrıldı. Koca konakta ben tek başına odamda ağlayarak duruyordum.

Aslında Çiftliği çok severdim Amed'e bizimde vardı her hafta sonu oraya gider kalırdık. O günlere geri döne bilsem keşke.

Yine gözlerimden yaşlar aktı.

Acaba benim yokluğumu fark etmişlermidir?

Annem ve babam pişman olupta beni özlemişlermidir?

Onlarda o duygu ne arardı ki? Beni bir kere bile aramayan kişiler. Benim evlendikten üç gün sonra akşam annemlere el öpmeye gitmem gerekirdi, ama ne beni götüren oldu? Nede bana gel diyen?

İşte ben buyum kimsesiz Mihrima Evin'im.

Benim kendimden başka kimsem yok. Olamazda.

Karnımın guruldamasi ile elimi karnıma koydum. Fırtına biraz dinmişti ama yağmur hayla yağıyordu bu neden ile avluya inmek içimden gelmedi.

Elimi karnımdan çekip yatağın yorganini açtım ve yatağa girerek acıyan gözlerimi kapatım.

...

-Çiflik Evinden-

Çiflik evine giren ev ahalisi uzaktan gelen gök gürültüsü ile içeriye geçip evi ısıtmak için şömineyi yakmış herkez köyü bir sohbete dalmıştı.

Zarin hala sabah Şahin'in ona karşı sert çıkması ile bozulsada abisi imdadına yetişmiş ve onları buraya getirmişti. Abisi yigernini arayıp buraya gelmesini istemiş ve böylece yiğeni yaptığı hatadan pişman olduğunu pek çok kez dile getirecekti.

Yanımda oturan kızı Şilan yengesi ile konuşarak derin sohbete girmişlerdi.

Zarin hala büyük camdan yeğeninin arabasını bahçeye girdiğini görün ce elini başına koydu. Rolünü iyi oynanması gerekiyordu.

AMCA'MIN BERDEL GELİNİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin