Data 6- Kawan Baru

163 18 2
                                    

Boboiboy, Fang dan Gopal baru sahaja keluar dari bilik guru besar setelah dimarahi kerana memecahkan tingkap bilik guru besar, Papazola yang juga mengikuti mereka seperti menua tiga tahun kedepan kerana dimarahi oleh guru besar.

"Kamu jangan buat lagi, faham?" kata Papazola.

"Faham," kata Fang dan Gopal serentak manakala Boboiboy hanya menganggukkan kepalanya.

"Sekarang masuk kelas kamu!" arah Papazola.

Boboiboy, Fang dan Gopal berjalan secara serentak ke arah kelas.

"Kau hebat!" kata Gopal dengan teruja,  Boboiboy terkebil-kebil.

"Hebat?" soal Boboiboy.

"Sepakkan kau kuat sangat macam kau mempunyai kuasa!" kata Gopal.

"Sistem saya.." Tiba-tiba Boboiboy terdiam, dia teringat kata-kata Amato.

"Kamu jangan sesekali cakap yang kamu ada kekuatan luarbiasa atau tentang sistem robot kamu, faham?"

"Ianya mengambil masa lama untuk sepak macam tu." Boboiboy mengubah kata-katanya.

"Tapi kira hebat tu," kata Gopal yang masih teruja manakala Fang memandang Boboiboy atas bawah, Fang menyedari cara percakapan Boboiboy seperti dia cuba menyembunyikan sesuatu.

"Apa yang kau cuba rahsiakan, Boboiboy?" fikir Fang.

Mereka bertiga memasuki ke dalam kelas dan terlihat beberapa pelajar lelaki sedang menukar baju sukan mereka ke baju seragam.

"Dah lah budak baru, awal-awal dah buat hal."

"Kan, kesian Cikgu Papazola."

"Dasar tak malu."

Pelbagai kata-kata yang tidak menyenangkan daripada mulut-mulut pelajar kelas mereka.

"Kau jangan dengar sangat apa yang mereka cakap," celah Fang.

"Baiklah," kata Boboiboy.

"Jom tukar baju," kata Gopal lalu mereka menukar baju ke seragam sekolah.

"Aku nak tahu pasal kau lagi, Boboiboy," kata Gopal.

"Boleh," balas Boboiboy lalu dia melabuhkan punggungnya, dia cuba untuk memperbetulkan tali lehernya tapi dia agak terkial-kial.

"Mari aku tolong kau," kata Fang lalu membantu Boboiboy memperbetulkan tali lehernya.

"Kau dari mana sebelum pindah sini?" soal Gopal.

"Kota Hilir," balas Boboiboy.

"Ayah kau kerja apa?" soal Gopal lagi.

"Jurutera," balas Boboiboy lagi.

"Jurutera apa?" Gopal mengerutkan dahinya.

"Jurutera bahagian Inovasi Kejuruteraan Sains dan Robotik," balas Boboiboy.

"Dari syarikat baru buat tu ke?!" Gopal terkejut.

"Ya." Boboiboy menganggukkan kepalanya.

"Kira ayah kau ni orang hebatlah?" kata Gopal.

"Mungkin," balas Boboiboy.

"Menarik," kata Fang.

"Hai, korang!" Yaya menegur mereka bertiga.

"Hai, Yaya!" Gopal membalas.

"Apa yang kamu semua bincangkan?" soal Ying sambil meletakkan beg bajunya di sebelah mejanya.

"Cuma sesi soal tanya dengan Boboiboy," balas Fang.

"Nak join juga!" kata Ying dengan nada riang.

"Boleh, boleh!" kata Gopal pula.

He Is Not Robot [Mechamato x BBB Malay Fanfiction]Where stories live. Discover now