Doğal makyaj nasıl yapılır?
Yada doğal bir kadın gibi gözükmek istersek ne yapmalıyız?✌
Doğal makyaj diyince aklınıza ne geliyor? Siz nasıl makyaj yaptığınızda kendinizi daha iyi hissediyorsunuz? Güzel olmak için yüzünüze her türlü kozmetik ürününü sürmeli misiniz? Size bir sır verelim güzeller. Erkekler çok makyaj yapan kadınlardan hoşlanmıyor! Yani önemli olan sizi daha canlı ve daha bakımlı gösterecek hafif ve günlük makyajınızı bulmak. Böylece hem yüzünüze daha az zarar vermiş, hem makyaj için daha az vakit harcamış hem de makyaj güzeli lakabından kurtulmuş olacaksınız.Peki doğal makyaj nasıl yapılır? Doğal olmanın en önemli püf noktası cildinizi temiz tutmaktır. Makyaj yapın ya da yapmayın en azından geceleri yüzünüzü cilt tipinize uygun bir jelle temizlemelisiniz. Yüzünüze temizlik için sabun kullanmanız sakıncalıdır. Çünkü sabun; cildinizin Ph derecesini düşürür. Jelle temizledikten sonra tonikle son rütuşu tamamlamalısınız. Toniğin cildiniz için bir çok faydasının olduğunu unutmamak gerekir. En önemli faydalarından birisi gözeneklerinizin genişlemesini engellemesidir.
Makyaj yapımına gelirsek temiz olan cildinize öncelikle nemlendiricinizi sürmelisiniz. Nemini almamış bir cilt ten ürünlerinizin hepsini kusar ve cakey görüntüye neden olur. Cildinizin nemlendiriciyi emerken bir süre beklemelisiniz. Bu bekleme aşamasında ise kaşlarınızı doldurabilirsiniz. Kaşlar güzel bakışların can alıcı noktasıdır. Hiç makyaj yapmasanız bile kaşlarınız kalın ve dolu dolu olursa daha canlı görünürsünüz.
Doğal bir makyaj için fondöten yerine bb krem kullanmanızı tavsiye ederiz. BB kremin kapatıcılık özelliğini yetersiz buluyorsanız piyasada hafif yapılı ve su bazlı kaliteli fondötenler de mevcuttur. Çok sorunlu cildiniz yoksa bb krem kullanmaya özen gösterin. Ten ürününüz ne kadar az kapatma özelliğine sahip olursa o kadar doğal duracaktır. Ayrıca fondöten ya da bb kremin cilt renginize uygun olması en önemli kısımdır. Bildiğiniz gibi ten ürünlerini mağazanın spot ışığında değil güneş ışığı altında seçmeniz gerekiyor.
Yağlı bir cilde sahipseniz gün içinde cildinizin yağlanmaması için transparan pudra kullanabilirsiniz. Pudranın toz toz görünmemesi için ise pudrayı bebek tüylerinizin çıkış yönüne doğru sürmelisiniz. Yine de pudra görüntüsü sizi memnun etmezse pudralı cildin üzerine makyaj sabitleyici sıkabilirsiniz. Kendiniz kolayca makyaj sabitleyicisi yapmak isterseniz bu videomuzu izleyin güzeller.
Göz makyajında ise aslında sadece rimel yeterli. Kirpiklerinizi uzatan ve yoğun gösteren rimel kullanırsanız göz farına pek gerek kalmaz. Sizin için incelediğimiz rimellere göz atarak aradığınız rimeli bulabilirsiniz. Göz farından vazgeçemeyenler ise nude tonlarında farları crease bölgesine iyice dağıtarak daha derin gözler elde edebilir. Eyelinerınızı ince çekerek de kirpik diplerinizi daha yoğun gösterebilirsiniz.
Allığınız ise çok hafif bir renk olmalıdır. Sadece elmacık kemiklerinizin üzerine belli belirsiz pembe ya da şeftali rengi kullanabilirsiniz. Allığı hafif kullanabilmeniz için ise tombul ve büyük bir fırça gerekiyor.
Sıra geldi dudaklara. Doğal ve canlı dudaklar için uçuk pembe ya da uçuk şeftali tonları en idealidir. Simli rujlar yerine hafif ışıltılı olanları kullanmalısınız.
Son olarak kullandığınız bütün malzemeler mümkünse mineral içerenlerden olmalı. Cildinize ne kadar az zarar verirseniz o kadar geç yaşlanırsanız.
Gördüğünüz gibi güzel olmak için kozmetik ürünlerine servet ödemeye gerek yok! Cilt tonunuza uygun renkleri ve ürünleri bulun ve onları son kullanma tarihi yaklaşana kadar kullanın. Makyajdan yaptığınız tasarrufla kendinize yeni bir elbise alabilir ya da güzel bir cilt bakımı yaptırabilirsiniz. Doğallık her zaman baş tacınız olsun.
yeni bölümde görüşürüz☺