#36 Akne Nedir? Aknelerden Nasıl Kurtulurum?

1.4K 20 0
                                    

Akneler başımıza ergenlik dönemlerimizden itibaren musallat olan istenmeyen cilt sorunlarından biridir. Akneler kimi kişilerde ergenlik döneminin bitmesi ile son bulurken kimi kişilerde ise cilt tipine bağlı olarak uzun yıllar boyunca görülmektedir. Aknelerin oluşum nedeni, yağlı cilt tipi, yetersiz cilt bakımı, yanlış kozmetik ürünler, sağlıksız beslenme vb. nedenler olmaktadır. Genetik ve hormonal sebeplerde akne oluşmasında önemli derecede etkilidir. Fazla yağ üreten yağ hücreleri nedeniyle cilt üzerindeki bakteriler ile iltihaplı bir reaksiyon oluşur ve bu da akne ve sivilce oluşumunu sağlar. Akne sorunu olan kişilerde bu iltihaplanma daha büyük etkide olup büyük ve kalıcı iz yaratabilecek akneler oluşabilir.

Aknenin Nedenleri

Hormonal bozukluklar

Yağlı nemlendiriciler

Sağlıksız beslenme

İlaçlar

Güneş kremleri

Ağda

Adet dönemi

Vitaminsizlik

Telefon, kask, gözlük, maske vb objeler.

Sivilceleri sıkmak

Yüze çok dokunmak

Mevsim değişikliği

Nem ve terleme

Stres

Akne tedavisinde amaç ciltteki yağ ve bakterileri azaltmaktır. Bu nedenle benzoli peroksit veya salisilik asit içeren kremler kullanılabilir. Bu kremlerin yanı sıra; akne sabunu, antibiyotikler ve lazer terapi de akne tedavisi olarak bilinmektedir. Bazı akne tedavilerinde doktorlar sivilceler hormonal bozukluklardan kaynaklanıyor ise doğum kontrol hapı da önermektedir. Siz de problemin hormonal olduğunu düşünüyorsanız bir cildiyeden sonra kadın doktoruna da başvurmaya özen gösterin.

Aknelerden Kurtulmak İçin Neler Yapılabilir?

-Doktor tavsiyesi akne kremleri, hapları edinin.

-Tedavinin uzun sürebileceğini kabullenin ve sabırlı olun.

-Ürünleri belirlenen ölçüde kullanın fazlasına kaçmayın.

-Cildinizde alkol ve yağlı ürünler kullanmayın.

-Cildinizi temiz tutun.

-Stresten kurtulun. Meditasyon, yoga, yürüyüş yapın.

-Bol bol su için.

-Tuzu kullanmayın.

-Karbonhidratlı yiyecekleri ve süt ürünlerini azaltın.

-Ceviz ve balık tüketin.

-Yüzünüze dokunmayın.

-Az makyaj yapın.

-Düzenli uyuyun.

-Saçınızı cildinizden uzak tutun.

Kızlar için tüyolarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin