THE PROTECTIVE MAFIA
KEESOKAN HARINYA
Dylan dan Hanna masing-masing sedang bersiap untuk pergi kerja, Dylan memakai sut kelabu dan tali leher hitam.
“Sayang dah siap ke? Pembantu dah tunggu kat luar dah tu”
“Dah siap dah bang”
Hanna keluar dari bilik. Dylan terpesona melihat isterinya yang cantik dan comel berbaju kurung itu.
“Wow! Cantiknya isteri abang harini, nak ngorat siapa ni hurm?” Dylan memeluk belakang isterinya.
“Nak ngorat lelaki hensem kat sana, biar abang jealous boleh kan abang?”
Hanna berkata dengan nada gurauan. Dylan memandang isterinya tidak puas hati.
“Little dove, jangan macam-macam eh?! Abang tarik balik kata-kata abang semalam tu baru tau!”
Hanna memusingkan badannya dan dia memandang wajah suaminya itu dengan wajah risaunya itu.
“Ehhh abang jangan lah sampai macam tu, saya gurau je lah abang. You’re the only men in my heart no one can replace you abang.”
Hanna memujuk suaminya.
“You kalau bab memujuk memang win eh little dove”
Dylan mencuit hidung isterinya itu.
“Women always win”
Hanna berkata dengan penuh bangga.
Mereka berdua ketawa dan terus melangkah keluar dari rumah.
“Abang, saya pergi dulu eh”
Hanna menghulurkan tangannya untuk menyalam suaminya. Dylan menyambut salam itu.
“Ya lah, hati-hati little dove and most important thing jangan nak ngorat mana-mana lelaki kat situ okey? Kalau little dove ngorat abang denda.”
Dylan memberi amaran kepada isterinya itu.
“Hahaha.. ye lah abang”
'Kuat jealous jugak laki aku ni rupanya'. Bisik dalam hatinya.
“Love you abang”
Hanna melambai suaminya itu.
“Love you too my little dove”
Dylan melambai semula isterinya itu. Pembantunya membuka pintu kereta itu dan Hanna memasuki kereta itu di tempat duduk belakang. Setelah menutup pintu pembantunya masuk ke bahagian tempat pemandu dan dia memakai tali pinggang.
“Puan dah ready?”
Pembantunya melihat Hanna dari pantulan cermin kereta itu.
Hanna mengangguk dan mereka mula bertolak menuju ke tempat kerja. Dari rumah mereka ke syarikat kerja Hanna tidak lah jauh hanya mengambil masa 45 minit sahaja. Setelah sampai di syarikat itu, pembantunya membuka pintu untuk Hanna. Hanna keluar dari kereta dan terus melangkah masuk ke dalam bangunan itu. Semua pekerja baharu berkumpul di bilik perjumpaan.
Hanna duduk di kerusi yang disediakan khas oleh syarikat itu. Dia pelik kenapa tempat duduknya berada dekat dengan tempat pemilik syarikat itu. Sewaktu dia sedang menunggu ketibaan boss syarikat itu. Dia terdengar beberapa pekerja sedang berborak tentang boss syarikat itu.
“weyh, kau nak tau tak boss kita ni hensem dowh”
“Ya weyh, dia dah kahwin ke belum eh.. kalau belum aku nak try”
Mereka ketawa kecil dan tiba-tiba kedengaran suara seorang lelaki masuk ke dalam bilik itu.
“I’m sorry but I’m already married”
Hanna mendengar suara itu. Suara itu seperti suara seseorang yang dia kenal. Hanna menoleh ke empunya pemilik suara itu dan mata Hanna terbuka luas.
'Dia? How? Dia pemilik syarikat ni? Macam mana dia boleh tak tau tentang ini.'
Dylan duduk di kerusi khasnya itu dan dia memperkenalkan dirinya kepada staff baharu di situ.
“Saya Dylan Hareez and I’m your boss at this company. Dan pada yang bertanya saya sudah berkahwin atau belum tu. Yes I’m married, with who? It’s a secret… I don’t want everybody know about it. It’s my privacy. Saya rasa masing-masing dan tau kan tempat kerja kamu semua dan kerja kamu semua?”
Mereka semua mengangguk faham.
“Bagus, saya rasa itu sahaja awak semua boleh pergi ke tempat kerja kamu dan mulakan kerja kamu semua”
Mereka berdiri dan melangkah keluar dari bilik itu. Tetapi..
“Young lady, I want you to wait here. I have something to give you”
Hanna mengangguk dan dia kekal di tempat duduknya. Setelah mereka semua keluar dari bilik itu Dylan menarik kerusi Hanna mendekat ke tempatnya. Hanna geram dan dia memukul lengan suaminya itu.
“Kenapa abang tak bagitahu ni syarikat abang?! Eiii.. kenapa!”
Hanna masih geram dengan suaminya itu. Dylan memegang tangan isterinya itu dari memukulnya lagi.
“My little dove, abang bukannya tak nak bagitau awak tentang syarikat ni, but abang nak tunggu masa yang sesuai to tell you. But now you know, so it’s doesn’t seem to have a problem now, right?” They don’t know you are my wife and I won’t tell them, okay little dove?”
Hanna mengeluh. Sekurang-kurangnya pekerja lain tidak tahu yang dia adalah isterinya. Hanna memandang Dylan dan Hanna hanya mengangguk.
“Little dove, I have something for you”
Dylan memandang Hanna.
“Something for me? What is it?”
Hanna memandang Dylan pelik.
“Here. Take this”
Dylan meghulurkan black card ke Hanna.
“Use this anytime you want, It’s for you”
Hanna terdiam. 'Black Card? Seriously? How he get that? How did he?'. Bermacam-macam soalan di dalam fikiran Hanna sekararang ni. Dylan memandang isterinya itu dengan senyuman terukir di bibirnya.
“Just take it little dove, and use it if you want. It’s unlimited and only for you my little dove”
Dylan menarik perlahan tangan Hanna lalu dia meletakkan kad itu ke telapak tangan isterinya itu.
YOU ARE READING
THE PROTECTIVE MAFIA [EBOOK & BAKAL TERBIT]
Action⚠️SHORT STORY⚠️ THE PROTECTIVE MAFIA SINOPSIS **KARYA PERTAMA** Action & Romance -ARYAN FARAAZ- Seorang lelaki yang baran, tidak berhati perut dan pakar dalam senjata tajam iaitu pisau dan pedang. Sesiapa sahaja yang mencabar dia pasti dia akan memb...