THE PROTECTIVE MAFIA
Keesokan Harinya
“Haihh tuan, muka tu saya tengok risau semacam je, ni mesti risau pasal malam ni kan?”
Pembantunya bertanya padanya.
“Risau kalau dia tak terima aku je nanti”
Dylan mengeluh.
“Tuan jangan risau saya pasti dia akan terima punya! Don’t worry okey?”
Pembantunya meyakinkan tuannya.
Harith dan Hayqal keluar dari bilik mereka dan terus menuju ke arah Dylan dan pembantunya.
“Bakal adik ipar ni muka risau semacam je ni, kau okay tak ni bro?”
Harith bertanya kepada Dylan.
“Kau tak payah risau lah Dylan, kitorang pasti adik kitorang tu akan setuju nak kahwin dengan kau… kau tak payah risau sangat ehh?”
Hayqal menepuk bahu Dylan.
“Thanks guys! Terima kasih sebab bantu aku”
“No hal lah bro! hal kecik je ni. Siapa sangka dari stranger terus jadi bakal adik ipar betul tak?”
Harith berkata kepada mereka.
Mereka berempat ketawa.
MALAM ITU
Jam menunjukkan tepat pukul 9 malam, dan waktu yang dinantikan untuk mereka iaitu Dylan melamar Hanna!
Setelah selesai bersiap Dylan keluar dari biliknya dan terus menuju ke kereta.
“Wahh tuan! Segak betul dia malam ni. Ohhh princess will you marry me?”
Pembantu Dylan membuat gaya lamar dihadapan tuannya.
Dylan hanya senyum dan melihat pembantunya atas bawah tanda amaran darinya.
“Ehh tuan jangan lah tengok saya macam tu, risau saya tengok”
Pembantunya tersengih
“Kalau nak rasa kena pijak sebelah lagi kaki tu buatlah perangai, memang aku pijak sampai tak boleh jalan nanti baru kau tau!”
Dylan menjeling pembantunya.
“Ehhh, maaf tuan.”
Pembantunya meminta maaf dan terus menuju ke kereta.
Sampai di restoran Dylan dan pembantunya masuk ke restoran dan memberitahu pekerja restoran itu nama Dylan.
“Arah sini ya encik, ikut saya”
Pekerja restoran itu membawa mereka ke meja yang ditempah oleh pembantunya dan mereka nampak Hanna sudah pun menunggu di meja itu.
“Ini mejanya ya tuan”
Dylan senyum dan mengganguk pada pekerja itu dan pekerja itu berlalu pergi.
“Ermm tuan, saya tunggu kat luar ya dengan Harith dan Hayqal.. Kalau ada apa-apa tuan call je okay?”
Pembantunya berbisik padanya.
Dylan mengangguk dan dia perlahan-lahan melangkah ke arah meja itu dan dia memandang Hanna dengan senyuman lebar yang terukir di bibirnya.
“Hey there! Sorry lambat ada urusan sikit tadi”
Dylan duduk di kerusi berhadapan Hanna.
“It’s okay.. ada apa ya Dylan nak cakap dengan saya sampai tempah meja kat restoran ni? Kan boleh je cakap kat rumah?”
Hanna bertanya.
“Awak ingat lagi tak rahsia yang awak nak sangat tau haritu?”
Dylan pula bertanya.
“YES! what's the secret? Tell me, please!”
Hanna tanya dengan penuh debaran di hatinya.
Dylan mengeluarkan sebuah kotak dari poketnya lalu dia membuka kotak itu depan Hanna.
Hanna terkejut melihat kotak itu ada sebentuk cincin di dalamnya.
“Hanna. I want to tell you this secret early but I am not ready, but now I am ready and I want you to be my one and in my heart.”
“Will You Marry Me Hanna Zeannisa?”
“YES!”
Hanna menerima lamaran Dylan.
Dylan tersenyum lebar dan terus menyarung cincin ke jari manis Hanna.
“Thank you Hanna for accept my proposal, I love you so much and I promise i will protect you from everything and you’re the only one for me. No one else can take you from me. My little dove.”
Mata Dylan tak henti menatap wajah Hanna dan bibirnya tidak henti menggukir senyuman di wajahnya.
YOU ARE READING
THE PROTECTIVE MAFIA [EBOOK & BAKAL TERBIT]
Action⚠️SHORT STORY⚠️ THE PROTECTIVE MAFIA SINOPSIS **KARYA PERTAMA** Action & Romance -ARYAN FARAAZ- Seorang lelaki yang baran, tidak berhati perut dan pakar dalam senjata tajam iaitu pisau dan pedang. Sesiapa sahaja yang mencabar dia pasti dia akan memb...