CHAPTER 15

186 7 0
                                    

THE PROTECTIVE MAFIA

-SELEPAS SEMINGGU-

“Aku terima nikahnya Hanna Zeannisa Binti Syed Umar dengan mas kahwinnya 99,999 ringgit dan sebuah rumah mewah dibayar dan diberi secara tunai”

Alhamdulilah selesai sudah majlis akad nikah dan kini mereka berdua bergelar suami isteri yang sah.

“Hey bro jaga Hanna okay? Treat her like queen, welcome to a were family Dylan”

Harith dan Hayqal bersalaman dengan Dylan.

“Thanks bro! thank you jugak sebab tolong aku dulu.”

Dylan tersenyum gembira pada mereka

No hal bro! Pembantu kau kat sana tu pergilah”

Mereka berdua membalas senyuman Dylan

“Selamat pengantin baru tuan! Tahniah tuan! Lepasni apa pulak rancangan tuan?” 

Pembantunya terus memeluk Dylan dengan erat.

“Hahaha.. thanks! Lepas ni aku dengan Hanna akan pindah kat rumah baru kitorang, dia tau aku beli rumah untuk kitorang duduk tapi dia tak pernah tengok lagi rumahnya”

Dylan balas pelukkannya.

“Wahhh! Tahniah tuan, I am so happy for you.. tuan dah fikir ke lepas ni nak honeymoon kat mana?”

Pembantunya melepaskan pelukkan mereka dan memandang Dylan dengan penuh teruja.

“Belum lagi, benda tu aku akan fikirkan lepas kitorang settel pindah nanti”

Balas Dylan.

“Ouuhh okay lah tu, anyway congrats again tuan”

Pembantunya menepuk bahu Dylan.

“Tuan, tu isteri tuan panggil tu”

Pembantunya memberitahu Dylan.

“Ohh okay lah aku gerak dulu, apa-apa nanti aku whatsapp kau”

Dylan bersalaman dengan pembantunya buat kali terakhir dan dia terus menuju ke arah Hanna.

“Yes my little dove? Are you looking for me, hm?”

Dylan mencium dahi isterinya dan mengenggam erat tangannya.

“Puas saya cari abang tadi kat sini rupanya abang.”

Hanna mendonggak memandang Dylan.

“Alololo sorry lah tadi abang pergi jumpa diorang bertiga kat sana, abang lupa nak bagitau little dove abang ni. Sorry tau, hm?”

Dylan mengelus lembut pipi Hanna.

“Hmm, ye lah abang majlis dah settel jomlah masuk saya dah letih dah kaki dah sakit ni.”

Hanna menunjuk Dylan kakinya yang dah merah kerana kasutnya itu.

“Sian dia kaki sakit ya, okay lah sayang jom masuk.”

Belum sempat Hanna melangkahkan kakinya dia terkejut tiba-tiba suaminya mencempung dia di depan orang ramai.

“Abang? Apa abang buat ni? Saya ada kaki boleh jalan sendiri lah” Hanna memandang Dylan.

“Kaki little dove kan sakit, macam mana nak jalan? Kalau abang biarkan little dove jalan makin bertambah sakit kaki tu nanti. I don’t want your leg get hurt even more, so let me carry you okay? Don’t worry about them my little dove.”

Dylan mengenyitkan mata ke arah Hanna dan dia terus masuk ke bilik mereka. Dylan meletakkan Hanna di atas katil dan mencium dahi isterinya sekilas.

Hanna terus mencium kedua-dua pipi Dylan dan dia tersenyum malu.

“Ada apa-apa ke little dove cium pipi abang ni? Hurrm?”

Dylan mendekatkan wajahnya ke wajah isterinya itu.

“Tak ada apa-apa, itu ciuman terima kasih dari saya untuk abang angkat saya dari dewan tadi sampailah dalam bilik.”

Hanna mengenyitkan mata kepada Dylan.

“Ohh, Dah pandai eh sekarang, dah tak gagap macam dulu.. kalau tak dulu setiap kali abang pandang muka dia je terus tergagap-gagap.”

Dylan mencium dahi isterinya sekilas.

Mereka berdua ketawa dan mereka melagakan dahi mereka antara satu sama lain

“I love you my little dove. Only you”- Dylan

“I love you more abang” - Hanna

THE PROTECTIVE MAFIA [EBOOK & BAKAL TERBIT]Where stories live. Discover now