✩°:・゚✧:・.☽˚。・゚✧:・.:
───────────────"did i succeed in making you happy?"
✩°:・゚✧:・.☽˚。・゚✧:・.:
───────────────↻ ◁ II ▷ ↺
for you, chapter 17[ hana sofia's ]
SEKELILINGNYA terasa asing. Namun gadis itu tetap meneruskan langkah dengan rasa berani dan yakin di dalam dada. 1 jam lalu, Luqman menghantar teks supaya Hana datang ke suatu tempat.
Namun masalahnya,
Hana tidak pernah tahu akan wujudnya tempat itu.
Ya wajar, Hana orangnya malas keluar rumah. Kalau keluar pula, cuma di tempat berdekatan, ataupun keluar sekali dengan ibu.
krek!
Kakinya terpijak kayu kering yang terdampar di atas jalan. Dalam beberapa saat saja, kayu itu mampu tembus masuk ke dalam stoking, luka sikit. Namun masih bisa ditutup jika tidak dipandang dengan tajam. Gadis itu meneruskan perjalanan, sehingga dia sedar,
Bahawa kayu tadi datangnya daripada sebuah taman. Taman bunga, yang sempurna sekali susunannya. Melodi yang dikicaukan oleh burung burung juga terdengar sungguh asyik dan merdu. Angin yang menghembus terasa tenang, membawa segala sakit dan perasaan beratnya terbang ke sembarang arah.
Terasa seperti fatamorgana.
Secara tiba tiba, bunyi petikan gitar menangkap telinga. Hana tertoleh toleh, mencari gerangan siapa yang bermain alat muzik itu didekatnya. Semakin lama, semakin dekat.
Hana pusing, dia sendiri keliru dengan situasi yang dihadapinya sekarang.
"i've rejected affection, for years and years.."
"now i have it, and dmn it,"
"it's kind of weird.."
Lagu nyanyian Laufey tidak semena mena menarik perhatiannya, tanpa tahu siapa yang mula, Hana dengan selamba menyambung lagu yang tergendala.
"he tells me, i'm pretty.."
"don't know how to respond, i tell him that he's pretty too."
"can i say that?"
"don't have a clue."
Petikan gitar masih lagi bergema di dalam kawasan taman yang tidak dilalui oleh banyak orang. Hanya manusia manusia gempak sahaja yang tahu akan tempat tersebut.
"with every passing moment,"
"i surprise myself."
"i'm scared of flies.."
"i'm scared of guys,"
"someone please help.."
"cause i think i've fallen in love, this time.."
"i blinked, and suddenly.."
"i had a girl. i had a girl, like you."
Lirik asli ditukar, tidak menyanyikan lagu sehingga habis. Bibir itu tersenyum melihat gadis yang terpinga pinga di hadapannya.
"happy birthday, princess."
Aisha datang daripada semak samun sambil membawa telefon untuk merekod momen indah tersebut. Dengan wajah kelam kabut, budak berumur 14 tahun itu meletakkan kek perisa vanilla ke atas meja, tersenyum lebar ke arah Hana yang kaku tanpa kata.
"happy birthday, bakal kakak ipar!!" jerit Aisha, mendepakan kedua belah tangan kerana terlalu teruja.
Luqman datang daripada arah belakang Hana, dengan membawa sebuah gitar pada tangan kanan. Tangan kiri pula dibiarkan kosong tanpa adanya apa apa. Jejaka itu cuma menghadiahkan senyum, senyum indah dan sederhana.
Senyuman hangat yang mampu menenangkan jiwa sesiapa saja. Senyuman yang cuma ada padanya, yang cuma datang daripada seorang Luqman Nadeem. Dan senyuman yang hanya ditujukan kepada seorang Hana Sofia.
"sekali lagi, happy 16th birthday, princess." ucapan Luqman disertai dengan suaranya yang sedikit serak akibat keasyikan saat menyanyi tadi.
"ish apa ni, Luqman.." kata Hana dengan mata yang berkaca, tidak lama lagi, akan pecahlah benteng kuat gadis itu.
"semua benda ni untuk kau, untuk hari kau." balas Luqman dengan kekehan kecil, suka rasanya melihat Hana yang terharu dengan semua ini.
"please sit, my hana."
✩°:・゚✧:・.☽˚。・゚✧:・.:
Lucu, ya?
Semuanya disusun dengan indah sekali. Mula daripada hal suka, terus kepada hal berani untuk mencari perhatian si dia, kepada talking stage. Dan kini, kepada hal mengetahui perasaan satu sama lain tapi masih saling mendiamkan diri seolah tidak punya idea sama sekali.
Dua remaja yang menjadi 'cinta pertama' untuk satu sama lain.
She's my first in everything.
in love,
in my hopeless romantic trope,
in my little messed up world,
in my shining universe.He's also my first in everything.
in love,
in trust and care,
in my 3 years of ignorance,
in my playful little head.Betul kan, Luqman?
Usaha, jangan putus asa.
Kita tidak tahu plot twist apa yang bakal tertulis untuk kita.
✩°:・゚✧:・.☽˚。・゚✧:・.:
YOU ARE READING
Forgotten | y.jw [RE]
Romance"and i will forever remain forgotten." - yang jungwon au.