< 22 • jahat >

68 18 2
                                    

✩°:・゚✧:・.☽˚。・゚✧:・.:
───────────────

"my fairytale princess

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"my fairytale princess.."

✩°:・゚✧:・.☽˚。・゚✧:・.:
───────────────

↻ ◁ II ▷ ↺
for you, chapter 21

"jahat, kau jahat."

Sunyi, dan hening. Luqman yang sedang duduk berehat memandang kolam terasa seperti bahunya sedang ditimpa oleh sebuah batu yang berat dan besar, sangat berat sehinggakan rasa itu boleh ditafsirkan sebagai luka tak berdarah.

Ya, dia jahat. Luqman jahat.

"kau tipu aku, kau bagi aku harapan palsu, kau buat aku macam orang gila. kau tak fikir langsung kan pasal perasaan aku?"

kau, aku. dia guna panggilan kasar.

"kau ingat selama ni aku tipu ke bila aku cakap AKU SAYANG KAU? kau ingat aku anggap kau macam pinggan pakai buang?"

aku takde niat pun nak buat kau macam ni, na.

"aku terpaksa hana.."

Hana memalingkan wajah, "terpaksa apa benda nya? kau sengaja je nak tinggalkan aku tanpa penjelasan macam ni."

Luqman mengambil keputusan untuk diam, membiarkan Hana membebel sepuas puasnya. Kerana dia tahu, dia yang bersalah di mata Hana sekarang.

"kau ingat semudah tu ke hati aku hancur?"

"ya, luqman. memang hati aku hancur semudah tu, semudah ni. kau cakap nak pindah pun, aku dah hancur dengan harapan sendiri."

kalau kau hancur, aku lebih hancur, na.

"kau tak fikir pasal perasaan aku, kau tak fikir pasal hati aku, kau tak fikir semua benda. kau tak fikir pasal kita, luq. kau tak fikir pasal kita..."

"puteri, aku mintak maaf.."

"jangan panggil aku puteri. aku tak pernah jadi puteri kau."

deg.

Sontak dengan itu, hati Luqman terasa bagai dihiris benda tajam, disertakan juga dengan serpihan kaca yang menyucuk dalaman. Segala variasi warna yang menghiasi semesta terasa pudar dan perlahan menghindar dengan hiba.

"kenapa kau buat semua ni? sebab kau lemah, kau takde pendirian tetap, kau buat ikut kepala kau je. sebab kau sebenarnya tak pernah sayang aku pun."

Luqman bangkit, memandang langit biru yang kini sudah bertukar kelabu. Ingin menjerit, menangis, meraung. Segala rasa penyembuhan yang pernah ada. Namun, dia tidak mampu. Dia tidak pernah mampu.

Dunia, tidak pernah ingin mendengar penjelasan tentang hal hal kecil yang ingin dia luahkan.

"aku jahat. ya, hana?"

"maafkan aku hana, kalau aku jahat."

"aku sayang kau."

───── ⋆⋅☆⋅⋆ ─────

WhatsApp

[ ENHYPEN YANG KEDUA 😨😨🙏🏻 ]
- aayan, zikri botak, you -

you :
gais
aku jahat kan?

aayan :
.....

zikri botak :
.....

✩°:・゚✧:・.☽˚。・゚✧:・.:

a/n ; jangan marah hana HAHAHAHA
membe mendalami watak sangat

a/n ; jangan marah hana HAHAHAHAmembe mendalami watak sangat

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Forgotten | y.jw [RE]Where stories live. Discover now