Canım okurlarım...
Sabırla beklediğiniz için teşekkürler.
Yeni bölüm geldi.
Hazırsanız başlayalım.❤️🔥Bir an yanlış mı duydum diye düşündüm. Duyduğum şeyi algılamak bir yana, kendi kulaklarımla duymama rağmen inanmakta güçlük çekiyordum. Alaz Ağa benim söylediğim sözlerle hüküm vermişti.
Bunu neden yaptığını bilmiyorum ama en doğru karar buydu. O adamlar bir kızın hayatını göz göre göre elinden alacaklardı.
Buna izin vermedim. Her ne kadar Alaz Ağa sayesinde olsa bile...
Alaz ilk defa benim söylediklerime saygı duydu. Bu güne kadar bir konuda haklı olsam bile konuyu hep geçiştirirdi ama bugün benim sözümü onca ağanın içinde hüküm olarak belirlemişti.
Bunun gerçek olduğunua hâlâ inanamıyorum.Doğrusu mutlu olmadım diyemem.
Toplantı bitip konağa gelir gelmez Kadir Ağa, Alaz'ı çalışma odasına çağırdı. Söyleyeceği şey açıktı. Karın neden aşiret işlerine karışıyor diyecekti. Buna adım kadar eminim. Ona göre bu işler erkek işiydi.
Acaba Alaz bu konuda ne düşünüyor?
Merakım yine başgösterdiyse bu merakı gidermeden hayatta uyuyamam.
Bu yüzden sırf gece uyumak için kapı dinlersem hiç sorun olmaz bence.
Evet, sadece gece uyuyabilmek için.
Çalışma odasının kapısına geldiğimde konuşmaya daha yeni başlamışlardı.
"Efendim baba."
"Oğlum, bak bu ikinci kere oluyor. Karın erkek işlerine karışıyor. Onu ya sen uyar ya ben uyaracağım."
Konunun bu olduğunu biliyordum zaten. Ama o bir şeyi bilmiyor olmalı. Değil Alaz ve babası, Alaz'ın dedesi mezardan kalksa, ben bildiğim şeyden hayatta dönmem.
"Kendimizi kandırmayalım baba. Sen de çok sevindin gelininin bu kadar cesur bir kadın olduğuna. Sen sadece etraf ne der diye fazla düşünüyorsun. Düşünme.
Gelininle yaptığı şeyden dolayı gurur duyuyorsun ama sırf bazı insanlar yüzünden bunu belli etmiyorsun."Ne?
Bu duyduklarım asla duymayı beklemeyeceğim şeylerdi. Ağzım bir karış açık, şaşkınlıkla kapıya bakıyordum. Hayır, benim burada olduğumu bilmesi imkansızıdı çünkü kapıya çok uzak bir mesafedeydim. Bugün Alaz Ağa'dan bu kadar şaşırtıcı cümle duymak fazlaydı."Oğlum buraları biliyorsun. Laf söz olur. Ulusoy Gelini, Mardin Hanımağası erkek işine karışıyor derler."
Kayınbabam hâlâ eski kafaydı. Ben bu güne kadar kimin lafını sözünü dinlemişim ki milletin sözlerini dinleyeyim?
Daha beni tanımamışlar demek...
"Senin de dediğin gibi, Ulusoy Gelini ve Mardin Hanımağası o. Alaz Ulusoy'un karısı. Kim onun adını ağzına alabilir ki? Benim karımın adını ağzına almaya kim cesaret edebilir baba?"
Yok, gerçekten ben ya rüya görüyorum ya da bu adam burada olduğumu bir şekilde biliyor. Yoksa bunu söylemesi imkansız.
Konuşma bitmiş olacak ki ayak sesleri gelmeye başladı. Onlar odadan çıkmadan ben ortadan kayboldum. Rezil olmak istediğim son şey bile değildi.
Aşağı indim. Benden bir dakika sonra Kadir Ağa da aşağı geldi. Anlaşılan benimle konuşmak istediği şeyler vardı ki bana doğru yürüyordu.
"Seninle gurur duyuyorum kızım. Bugün o ağalara ağzının payını verdin ama daha önce de dediğim gibi senin kocan var. Böyle meseleleri ilk ona söyle."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ATEŞ FIRTINASI
Roman pour AdolescentsGece yarısı uyanmalarımda bile özledim seni. Hangi duvara baksam sen, hangi boşluğa dalsam sen gibi. Seni özlemek; Senden gayrısını duymayacak ama, Sesini unutmamak için, seni her tonda dinlemek gibi Gökyüzü mavi ama her baktığımda siyah sanki. Yağa...