" Fourth ! "
Satu suara memanggil Fourth membuatkan Fourth memutuskan pandangannya dengan Gemini. Fourth memandang lelaki yang tengah tersenyum ke arahnya.
" P' Mark ! " Fourth terus bangun dan berlari kecil ke arah Mark Pakin.
Gemini bangun dari mencangkung dan memandang Mark Pakin dengan tajam kerana Mark Pakin merangkul bahunya Fourth.
" Siapa tu ? " tanya Mark Pakin sambil memuncungkan mulut ke arah Gemini.
" Ohh, itu Gemini. Gem ! Sini ! " panggil Fourth dengan kuat.
Gemini berjalan ke arah Fourth dan Mark Pakin itu dengan wajah yang serius. Gemini berdiri di hadapan Fourth dan Mark Pakin.
" Gem, ini Mark Pakin, kawan P'Pond dan P'Mark, ini Gemini, kawan aku " Fourth memperkenalkan Gemini dekat Mark Pakin.
" Hai " Mark Pakin menghulurkan tangannya, mahu bersalaman dengan Gemini tanda perkenalan.
Gemini menyambut huluran Mark Pakin dan tangan Mark Pakin digenggam dengan kuat. Sakit hatinya bila Mark Pakin menganggu momen dia dengan Fourth tadi.
Mark Pakin hanya senyum menahan sakit bila digenggam sebegitu kuat.
" Auch.. " ringis Mark Pakin bila merasakan genggaman tangan Gemini terlalu kuat di tangannya.
" Oh, sorry " ucap Gemini dengan senyuman sinis. Terdengar tidak ikhlas permintaan maaf nya itu.
Mark Pakin dan Gemini memandang antara satu sama lain dengan tajam.
Fourth memandang Gemini dan Mark Pakin dengan kebingungan, " Kenapa ni Gem ? P'Mark ? " tanya Fourth.
Mark Pakin senyum manis dekat Fourth, " Tiada apa-apa "
Gemini mendengus kasar bila melihat pandangan Mark Pakin dekat Fourth. Penuh rasa cinta yang menggebu-gebu membuatkan Gemini cemburu melihat Fourth yang seperti mesra dengan Mark Pakin.
" Kenapa kau panggil aku tadi ? " tanya Fourth.
" Oh ! Kawan-kawan panggil untuk ajak mengambil gambar dengan Pond dan Phuwin "
Fourth mengangguk dengan senyuman, " Kalau macam itu, jom ! "
" Jom ! " Mark Pakin terus merangkul bahu Fourth dan membawa Fourth pergi, ingin meninggalkan Gemini sendirian.
" Eh ! Gem ! " Fourth yang separuh jalan, berhenti melangkah bila merasakan Gemini tidak mengikutinya.
" Kenapa kau tak ikut ? " tanya Fourth, menoleh ke belakang, memandang Gemini yang berwajah masam.
" Dia tak nak ikut. Sebab itu dia tidak jalan dengan kita " balas Mark Pakin dengan nada sarkastik.
Fourth memandang Mark Pakin dengan dahi yang berkerut.
" Gem ! Sini ! " Fourth melangkah ke arah Gemini dan tangan Gemini ditariknya.
" Jom ikut aku bergambar sekali. Kau kawan aku " Fourth memerintah Gemini supaya mengikutinya.
Gemini memandang tangannya yang berada di genggaman tangan Fourth. Jantungnya berdegup.
Wajah Mark Pakin masam bila melihat Fourth mengajak Gemini. Hatinya membengkak melihat tangan Gemini dan Fourth yang bersatu.
" Dah ! Jom cepat ! " Mark Pakin dengan selamba merangkul pinggang Fourth membuatkan Fourth terkejut manakala wajah Gemini sudah berubah seratus peratus.
Gemini memandang wajah Mark Pakin dengan tajam bila pinggang Fourth yang dirangkulnya tadi, dipegang oleh lelaki lain.
" Apa ni P'Mark ? " Fourth menepis tangan Mark Pakin yang berada di pinggangnya. Tidak nyaman.
YOU ARE READING
Strawberry And Cigarettes
RomancePhuwin Tangsakyuen berjumpa dengan seorang lelaki yang bekerja sebagai doktor pakar bedah. Mereka berjumpa di Jerman semasa musim luruh. Walaupun lelakinya baik tetapi Phuwin tidak menyukai lelaki itu yang pernah merosakkan makanan favourite nya, st...