" Fourth ! "
Fourth yang tengah berbual dengan Pond, terhenti bercakap. Dia memandang sekeliling, mencari siapa yang memanggilnya tadi.
" Kenapa ? " tanya Pond, pelik melihat sikap Fourth.
" Tadi aku dengar macam ada orang panggil nama aku. Tapi aku tak tahu siapa " beritahu Fourth sambil menggaru kepalanya yang tidak gatal.
" Hmm.. Mungkin halusinasi kau. Jom, kita pergi " Pond menarik tangan Fourth.
Fourth hanya mengikuti Pond dan mereka keluar daripada airport itu. Fourth masih memikirkan suara yang memanggilnya. Seperti pernah dengar suara itu tapi di mana ?
3 MINGGU KEMUDIAN, Gemini dan Phuwin membuat assignment sama-sama di ruang tamu. Banyak assignment mereka yang bertimbun di meja kopi. Memandangkan mereka pelajar universiti dari luar negara membuatkan mereka sibuk menguruskan assignment. Tetapi Gemini dan Phuwin dapat menguruskan banyak assignment memandangkan mereka berdua mempunyai IQ yang tinggi.
Tiba-tiba perut Phuwin sakit membuatkan Phuwin meringis.
" Kenapa Phuwin ? " tanya Gemini risau bila mendengar ringisan kesakitan Phuwin.
Phuwin menggelengkan kepala sahaja, " Aku sakit perut "
" Gastrik ? "
" Maybe sebab tadi kita kan makan spicy ramen " Phuwin terus bangun dari duduk dan mengambil pil pereda sakit perut. Phuwin menelan pil itu dan minum air kosong.
" Tadi aku cakap tak payah makan, kau nak makan juga. Kan dah sakit perut " bebel Gemini dekat Phuwin.
Phuwin memberi side eyes nya dekat Gemini.
Gemini yang melihat side eyes itu hanya tersengih sahaja.
Tiba-tiba telefon Phuwin berdering. Phuwin mengambil telefonnya dan menjawap call itu bila melihat nama ibunya yang muncul di skrin.
" Mae.. Kenapa call Phuwin ? " tanya Phuwin.
Diam..
" Phuwin tak busy sangat. Kenapa mae ? "
Diam...
" Datang rumah ? Mae dengan pho nak berbincang apa dengan Phuwin ? Macam serius je " Phuwin mengerutkan dahinya.
Diam...
" Hmmm.. Bila Phuwin kena datang rumah ? "
Diam...
" Sekarang ? " Phuwin memandang jam di dinding. Pukul 9 malam.
Diam...
" Hmmm.. Okay.. Nanti Phuwin datang " jawap Phuwin selama diam beberapa minit.
Diam..
" Baiklah. Bye mae " Phuwin menutup call dan dia bangun dari sofa.
" Kau nak pergi mana ? " tanya Gemini bila nampak Phuwin memakai cardigan warna hijau.
" Mae aku suruh datang rumah. Mae dan pho aku nak cakap something dengan aku " beritahu Phuwin ringkas.
Gemini menganggukkan kepalanya sahaja.
" Kau pulang ke ataupun kau duduk kat sana ? "
" Maybe duduk sana "
Gemini mengangguk, " Okay "
Phuwin pakai kasut dan buka pintu kondominum, " Aku pergi dulu "
Gemini melambaikan tangan, " Hati-hati ! "
YOU ARE READING
Strawberry And Cigarettes
RomansaPhuwin Tangsakyuen berjumpa dengan seorang lelaki yang bekerja sebagai doktor pakar bedah. Mereka berjumpa di Jerman semasa musim luruh. Walaupun lelakinya baik tetapi Phuwin tidak menyukai lelaki itu yang pernah merosakkan makanan favourite nya, st...