- 3 -

411 42 3
                                    

1. Kapitola - časť tretia



Čítala som do tretej ráno asi ale po pravde naozaj som vystrašená z tej knihy. Teta tam písala o vraj svojom drakovi, o jej zážitkoch na voľajakom tajnom ostrove uprostred tichého oceánu a o tom, ako správne vychovať draka. Chcela som tú knihu najprv podpáliť ale nakoniec som ju odložila do trezoru čo mám za obrazom. Možno sa raz zíde. Konečne som si ľahla a zavrela oči. Úžasný pocit len tak ležať a nerozmýšľať. Toľko som sa otáčala zo strany na stranu, že som sa rozhodla si pustiť Legendárnu partu na televízory čo mi visí na stene. Tú rozprávku pozerám už asi stý krát ale nikdy ma neomrzí. Rozprávka sa skončila okolo tej 5 ráno. Snažila som sa akokoľvek zaspať, nedarilo sa mi. Nakoniec som si napustila vaňu s horúcou vodou a zaľahla si do nej. Zaspala som.

* In the dream *

"Lonnie, si to ty?" Všade som sa pozerala okolo seba ale nikoho som nevidela. Ten hlas mi bol až príliš podozrivo známy. "Teta Agáta?" "Áno zlatíčko, to som ja." Zrazu sa objavila pre do mnou. Musela som sa chytiť za srdce, tak som sa zľakla. Musela som si sadnúť na zem. Až vtedy som si uvedomila, že sa nachádzame na krásnej lúke plnú zelene. Mala som na sebe tyrkysové šaty do polky stehien s odhaleným chrbátom. Teta sa ku mne nahla a chytila ma za bradu. "Musíš sa o to vajíčko poriadne postarať, jasné?" Prikývla som. Usmiala sa na mňa a pohladkala ma po vlasoch. "Pomaly sa blíži tvoj čas..." A zmizla. Zrazu všetko začalo černieť až nakoniec ostala iba veľká čierna tma.

* The end dream *

"Mamííííííííííííííí!" "Čo je zlatko zlý sen?" Objala ma a ľahla si ku mne do postele. Hlavu som si zaborila do jej ramena a rozplakala sa. "Čo sa ti snívalo?" Opýtala sa ma. "O tete Agáte," Povedala som pomedzi plač. "Zlatko, viem že ti chýba ale musíme sa s tým zmieriť, že už nie je medzi nami." Dala mi pusu do vlasou a odišla. Vo dverách však zastala : "A musíme odísť na týždeň kvôli práci na služobnú cestu, zvládneš to tu?" Iba som prikývla. Usmiala sa a už jej nebolo. Postavila som sa z postele a podišla do kúpeľne. Vykonala som rannú hygienu. Rozhodla som sa pre poriadnu rannú sprchu. V sprche som si umyla rovno aj zuby a umyla vlasy. Vypla som vodu a vyšla som von zabalená iba v mojom obľúbenom uteráku s potlačou môjho zajačika Nialla. Bola som s ním na súťaži a vyhrali sme prvé miesto za najväčšieho belgického obra v Južnej Amerike. Je čisto biely a má červené oči. Mám ho už asi rok, ani to nie.

Šla som do šatníka, obliekla som si spodné prádlo a dala na seba obyčajné biele šaty nad kolená s miernym výstrihom ktoré doma bežne nosím. Ešte som skontrolovala vajíčko a šla dole do kuchyne. Naši sa balili na tú pracovnú cestu takže som si musela spraviť raňajky sama. Moc sa mi nechcelo vymýšľať a tak som si spravila obyčajné ovsené vločky s mliekom. Sadla som si aj s mojimi raňajkami do obývačky a zapla Minimax. Milujem pozerať tento kanál. Úplne som sa zažrala do jednej rozprávky čo práve išla, keď v tom na mňa zozadu vyskočil niekto a ja som vypľula celý obsah ovsených vločiek čo som mala v ústach na našu čisto novú televíziu. Super, že? "Aký debil to bol!" Otočila som sa a videla som osobu, ktorú by som tu čakala najmenej. "Liaaam! Ty si sa vrátil!" Preskočila som operadlo a s celou silou ho objala. Liam je môj sused ktorý žil asi päť rokov v Anglicku. Ale ako vidím, vrátil sa. "Chýbala si mi!" "Aj ty mne." Asi desať minút sme sa tam iba objímali. Kamaráti na život a smrť od plienok. Môj jediný kamarát, o ktorom som si myslela, že ho už v živote neuvidím. Rozprávali sme sa dobrú hodinu minimálne ale potom musel ísť domou si vybaliť veci. Odprevadila som ho po bránu. Už som sa otáčala že idem späť do domu keď v tom na mňa zakričal : "Večer sa nachystaj športovo na siedmu, prídem po teba." Mrkol na mňa a odišiel. Iba som sa zasmiala a šla utrieť tú televíziu lebo keď to uvidí ocino asi chytí porážku. Ešte som upravila gauč, upratala riad a dala ho na miesto. Išla som do mojej izby, obliekla si moje dvojdielne plavky námorníckeho štýlu a vyšla na záhradu aj s uterákom. Uterák som položila na lehátko. Postavila sa na skokanský mostík a skočila šípku do vody. Milujem plávanie. Plávala som dobrú hodinu pokiaľ som neusúdila že už stačí z plávania. Vyšla som z bazéna, zaľahla si na lehátko a opaľovala sa trocha. "Lonnie, máš tu návštevu," Zakričala z okna mama. "A kto to je?" "Tvoj spolužiak," Spolužiak? Veď sa so mnou v škole nikto nebaví tak čo tu chce? "Ktorý?" "Louis," Oči mi takmer vypadli. Čo tu chce?

Dragon Queen Onde histórias criam vida. Descubra agora