Bölüm 4

6 4 0
                                    

Günün erken saatlerinde mekiğin ana penceresi büyük ve ihtişamlı bir manzaraya sahipti. Andromeda sarmal galaksisi etrafımda dönüyordu. Dünyadan gözlenebilen en uzak gök cisminin sistemi içindeyim. Bir başka deyişle dünyadan en uzak noktadayım. İncelemenin ilk günü gelmişti. Erkenden H 923 mekiğinin farklı kameraları ile ilk gözlemlere başladım.

Ana ekranın bir yanında genel bilgiler çıktı. 

Andromeda GalaksisiKonum ( )00sa 42d 44,30s+41° 16′ 10″

Gözlem verileri Dünya ÜzerindeSA(s)b LINER (V)3,5 (B)4,3 (SB)13,5 (V)190′ × 60′


Grup veya küme Yerel Grup 

Kırmızıya kayma (−1004 ± 23) ∙ 10−6[1] 

Helyo dikey hız −300 ± 4 km/s[1] 

Uzaklık 2,54 ± 0,06 mIy[4] 

Kütle 1,2 - 3,7 ∙ 1011 M☉ 

Yıldız sayısı 1 trilyon (1012)[3] 

Yarıçap (fiziksel) 70.000 Iy

KaşifAbdurrahman el-SufiKeşif yılı964Dikkate değer özellikler Samanyolu'na en yakın galaksi


Katalog Belirtmeleri

 •M31 •NGC 224 •GC 116 • IRAS 00400+4059  • h 50  • MCG +7-2-16 •PGC 2557 •UGC 545 

•ZWG 535. 17 • 2MASX J00424433+4116074  • Bode 3  • Flamsteed 58  • Hevelius 32  • Ha 3.3 

• IRC +40013


Dönüşü

Görsel analiz, M31'in çekirdeğinin her iki yanındaki yıldızların yayınladığı ışınımların tayfsal çizgilerinin özelliklerinin ölçülmesi ile elde edilir. Andromeda Galaksisi'nin çekirdeğin her iki yanında 65′ ila 70′ açısal uzaklığına kadar çekirdeğin dönmesi bir katı cisim hareket etmektedir. 70′ dan 155′ ya kadar her iki yanda dönme hızı, uzaklık arttıkça azalmaktadır. Zira bu dış kısımlar, çekirdek etrafında Kepler kanunlarına göre dönmektedir.

Uyduları

Charles Messier (1781) ve olan iki parlak uydusunu keşfetmiştir. Bunlar Andromeda Galaksisi'ni çevreleyen diğer küçük uydular arasındaki en parlak olanlarıdır. M32 ve M110 dışında, tarafından keşfedilmiş olan ile tarafından keşfedilmiş olan ve çok sönük cüce sistemleri olan And I, And II, And III, And IV, And V, And VI ve And VII'de Andromeda Galaksisi'nin uyduları arasında sayılmaktadır.


M32

M32 bir galaksi olup parlak yüzeye ve yoğun yapıya sahiptir. Merkezi yüzey parlaklığı 13.m4 kadirdir. Merkezinde parlak bir çekirdeğe sahip olup Hubble Uzay Teleskobu  ile alınan görüntülerinde merkezinde kara delik olabileceği düşünülmektedir. Karadeliğin kütlesi 3×106 Mo olup, toplam kütlesi 7×108 Mo'dır. Andromeda Galaksisi ile sahiptir. Yörüngesi M31'e çok yakındır.

NGC 205

M31'in diğer bir yoldaşı NGC 205  galaksisidir. M32'ye nazaran daha sönük, düşük yüzey parlaklıklı, daha ince ve uzundur. Andromeda Galaksisi ile etkileşim göstermekle beraber etkileşimi M32'ye oranla daha azdır. Bu nedenle, M32'nin aksine, yörüngesi M31'e yeterince yaklaşmamaktadır. Andromeda Galaksisi'ne olan uzaklığı 100 kpc'dir.

NGC 185

NGC 185 eliptik bir galaksi olup yapı bakımından NGC 205'e benzemektedir. OB yıldızları, toz bulutları, H I bulutları ve genç mavi yıldızları içermektedir.

NGC 147

NGC 147 ile NGC 185  gökyüzünde mesafesi sadece 1o olan bir çift meydana getirmektedir. RR Lyrae değişen yıldızları ile yapılan değerlendirmelere göre Samanyolu'na olan uzaklıkları hemen hemen aynıdır.


İlk işim bu bilgilerin doğruluğunu araştırma. Karadeliğin varlığını inceleme varsa bu karadeliği gözlemleme gibi birçok yan görev vardı. Bunların hepsini yapabilecek başka insanlarda vardı ama buraya gelen ben oldum. Neden ben? Bu görev için uygun olduğum garanti değildi. Kundaktaki bir bebekte ne tür bir başarı gördüler çok mu usluydum. Sanmam. Doğar doğmaz konulmuştum buraya. Bu karmaşık uzay hayatı için seçilmedim. En başından planlı bir çocuktum. 

Planlı. Bu kelimeler yüzeysel araştırmayı sürdürdüğüm 4 yıl boyunca devam etti.



...

Andromeda'ya Yolculuk [TAMAMLANDI]Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin