monday, 7;56am
Ik loop het Engels lokaal in en ga zitten op m'n plek.
" Ga allemaal even zitten. Ja Lars, jij ook! Ik wil jullie voorstellen aan een nieuwe klasgenoot. " zegt mevrouw Veensma en zet Sean voor de klas neer. " Stel je even voor. "" Nou, hallo. Ik ben Sean en kom uit Groningen.. " " Zeker zo'n boer.. " zegt Rincke lachend. " Aw, jij bent grappig zeg! Ik hou van zingen en hockey, en Nils is m'n neef dus ehm.. Ja, dat was het. " zegt hij.
" Goed, ga maar naast iemand zitten. " zegt mevrouw Veensma. " Je mag wel naast mij zitten. " zegt Rincke. Dat zegt ze puur omdat hij familie is met Nils.. Raar wijf.
Opeens ploft hij naast me neer. " Ik mag hier toch wel zitten? " vraagt hij. " Ja, is goed. " zeg ik en pak m'n spullen.
-
monday, 10;30amDe bel gaat, eindelijk pauze. Het is me opgevallen dat nog niemand iets gemeens heeft gezegd.. Ik loop naar het bankje waar ik altijd zit.
" Hey. Wil je niet bij ons zitten? " vraagt Sean. Ik schud m'n hoofd. " Liever niet. " zeg ik en pak een flesje water uit m'n tas. " Oh, jammer. " zsgr hij en gaat naast me zitten.
" Zit je niet liever bij hun? " vraag ik." Maakt mij niks uit, van iedereen hier ken ik jou nog het beste. " zegt hij. " Je weet m'n naam niet eens. " zeg ik. " Echt wel, Shar. " " Sharon. " verbeter ik hem. " Wist ik toch. " zegt hij.
" Ik ga weer. " zegt Sean en staat op. " Ik spreek je nog wel. " zegt hij en loopt naar een groepje toe.
Ik pak m'n mobiel en app Cait meteen.
Sharon; caaaait!
Cait; wat is er?
Sharon; die nieuwe he, hij komt uit groningen en doet aan zingen + hockey.
Cait; oehh, vertel meer
Sharon; hij kwam naast me zitten met engels
Cait; zozo, hij vind je gewoon leuk!
Sharon; nah.. btw, vandaag heeft niemand nog een nare opmerking gemaakt
Cait; mooizo! Ik moet gaan, gymles :c. Toedeledokie!
Sharon; bye!
Ik stop m'n mobiel in mijn tas en zucht diep. Ik hoop dat Rincke me nooit meer lastig valt.. Ze is zo vervelend. Net als haar vriendinnen, zijn gewoon vieze meelopers. En ik was ooit bevriend met Merel..
Toen Magda er was, hield het eventjes op. Ze hadden het allemaal te druk met haar, tot die dag op kamp. Maakt het uit, het heeft me meer zelfverzekerd gemaakt.
De bel gaat, we hebben nu dus twee uur tekenen.. Ik kan best wel goed tekenen, maar laat het nooit echt niemand zien. Aangezien het niemand ooit wat boeit.
Ik sta op en loop naar het lokaal. Meneer Smit opent de deur en laat iedereen binnen. Ik pak mijn spullen uit de kast en ga aan tafel zitten. Niet dat ik de mensen aan die tafel mag, ik zit toch alleen maar met oordopjes en muziek.
Ik zit aan een tafel met onderandere Celeste en Merel, dus dat is al het ergst..
" Oke, dames en heren. Ik heb besloten om een nieuwe indeling te maken omdat alles een beetje uit de hand loopt.. " begint meneer Smit. " .. Dus, ik ga aanwijzen wie aan welke tafel zit. "
" Oke, nu tafel drie. " zegt hij na een tijdje. Ik ben tot nu toe niet genoemd, hopelijk zit ik niet bij Rincke..
" Sharon, Nils, Sean, Lars en Rincke. " zegt hij. Geweldig, Rincke.. Ach, ik ken Sean teminste.. Ik sta op met m'n spullen en loop naar tafel drie.
Ik ga naast Sean zitten, voordat Rincke komt. Rincke gooit haar spullen voor me neer en blijft naast me staan. " Wat? " vraag ik en blijf naar beneden kijken.
" Ik wil hier zitten, zo kan ik indruk maken of Sean. " zegt Rincke en duwt me van m'n kruk af. " Hmm.. Sharon! Gaat het? " vraagt Sean. Ik sta op en kijk Rincke aan. " Prima. " zeg ik en pak m'n spullen op. Zij moet altijd alles voor me verpesten..
JE LEEST
the new guy » r.v.d
FanfictionNu Magda weg is, staat Sharon er helemaal alleen voor. Gelukkig wordt ze geaccepteerd door de vrienden van Magda, waardoor ze snel haar plekje heeft gevonden. Een nieuwe jongen komt bij hun in de klas, Sean. Hij is het neefje van Nils uit Groningen...