tuesday, 9;11am
'' Luister even. '' begint de docente. '' We willen een uitje organiseren naar een leuk pretpark, iemand suggesties? '' vraagt ze. '' Walibi! '' roept de helft van de klas. Ik grinnik in mezelf en luister verder. '' Oké, ik heb hier alvast de brief met de kosten. Ik wil dat iedereen het maandag inlevert met het geld erbij. Nog vragen? '' vraagt ze. '' Nee? Dan gaan we beginnen. '' zeg ze.
Ik heb er eigenlijk helemaal geen zin in.. Ik heb niemand om mee te gaan, dus wat is er zo leuk aan? Ik wil wel, want misschien wilt Sean wel met me mee.. Op dit soort momenten wou ik dat Magda er nog was. Waarom kon Rincke niet gewoon weggaan? '' Sharon? '' '' Huh wat? '' vraag ik en kijk op. '' Schrijf je het nog over? '' vraagt de docente. '' Ehm, ja.. Sorry. '' zeg ik en schrijf alles wat op het bord staat over.
-
tuesday, 10;32am
Ik plof neer op het bankje waar ik altijd zit en zucht diep. '' Hey, Shar. '' zegt Sean die naast me komt zitten. '' Hoi. '' zeg ik en glimlach. '' Gaat het goed? '' '' Ehm, gaat prima. '' zeg ik verlegen. '' Mooi! Heeft Rincke nog wat gezegd? '' vraagt hij. '' Nee, ze heeft niks meer gezegd. '' zeg ik en kijk omlaag. '' Dus.. Beetje zin in Walibi? '' vraagt hij lachend. '' Ik ga niet. '' '' Wat? Waarom niet? '' vraagt hij. '' Ja.. Met wie moet ik gaan? Ik heb niemand om mee te gaan, dus wat heeft het voor zin. '' mompel ik. '' Je kan toch met mij gaan? '' '' Wil je dan niet liever met Nils en al die andere.. '' vraag ik. '' Ik wil dat je meegaat, anders is er niks aan. '' zegt hij. Ik kijk hem aan en zucht. '' Ik wou dat ik gewoon meer vrienden had op school.. Ik had alleen Magda, maar die is weg. Waarom gaan alle mensen weg als ik ze het meest nodig heb? Ik snap dat ze er niks aan kan doen, maar ik vind het echt naar. '' zeg ik. '' Snap ik, ik heb ook al m'n vrienden moeten verlaten voor een schone lei.. '' '' Ja maar jij hebt hier al vrienden, ik zit al zolang bij hun in de klas en nooit heeft iemand me echt gemogen. Ooit was ik goed bevriend met Merel, maar ja.. Rincke pikte haar weer eens in en toen begonnen ze met pesten. '' vertel ik. '' Fake friends.. '' mompelt hij. '' Ik heb zelfs met Rincke gevochten. '' zeg ik snel. '' Serieus? God, dat zou ik wel willen meemaken. Wie won er? '' '' Gedraag je.. En niemand won, volgens mij. We werden uit elkaar getrokken. Maar doet er niet toe, ik ben er niet bepaald trots op en had het niet echt verwacht van mezelf. '' zeg ik. '' Waarom ging je dan vechten met d'r? '' '' Ze vond het leuk om m'n internetvriendinnen te beledigen. Ja, die heb ik. '' mompel ik. '' Echt triest van haar.. '' zegt Sean. '' Ik weet het, maar wat maakt het uit. Het punt is.. Ik ga gewoon niet. '' zeg ik en glimlach. '' Je moet echt meegaan, we gaan gewoon samen en ehm.. Zijn er mensen die je wel mag? '' vraagt hij. '' Ehm, Xandra is wel aardig ja.. En Nils dan. '' zeg ik. '' Nils is toch ook goed bevriend met Xan, of heb ik het fout? ''
'' Ik hoorde m'n naam. '' zegt Nils en ploft naast Sean neer. '' We hadden het over Walibi. Sharon wilt niet mee, omdat ze niemand heeft. '' zegt Sean. '' Moest dat nou.. '' fluister ik. '' Oh, we kunnen toch samen? Misschien wilt Rin.. Laat maar, lijkt me geen goed plan. '' zegt Nils. '' Zou je dat echt willen? '' '' Tuurlijk, waarom niet. Je bent gewoon aardig ook al ken ik je niet zo heel goed. Maar al die mensen in de klas zijn stront vervelend, moet je niet naar luisteren. '' zegt hij. Waar komt dit opeens vandaan? Maakt het uit, het is aardig. '' Ach ja.. '' mompel ik.
JE LEEST
the new guy » r.v.d
FanfictionNu Magda weg is, staat Sharon er helemaal alleen voor. Gelukkig wordt ze geaccepteerd door de vrienden van Magda, waardoor ze snel haar plekje heeft gevonden. Een nieuwe jongen komt bij hun in de klas, Sean. Hij is het neefje van Nils uit Groningen...