10

341 25 2
                                    

tuesday, 15;39

" We moeten straks terug naar de bus. " zegt Rick. Ik ga zitten en haal diep adem. Het is kapot warm.. " Sharon, gaat het wel? " vraagt Sean. Ik knik en haal weer diep adem. Nee, het gaat eigenlijk niet goed. Ik pak water uit m'n tas en drink er wat van. Hopen dat het beter gaat. '' Laten we maar alvast terug gaan. '' zegt Xandra. Ik sta op en loop achter de rest aan. '' Shar, weet je zeker dat het goed gaat? '' vraagt Sean weer. '' Ja, gaat prima. Alleen beetje duizelig door de warmte. '' zeg ik. '' Gewoon goed drinken, oké? Als je je slecht voelt moet je het maar zeggen. '' Ik knik en glimlach.

'' Deze kant op, leerlingen. '' zegt meneer Smit. We stappen met z'n alle de bus in, maar dit keer besluit ik alleen te zitten. Ik heb barstende hoofdpijn. Ik ga een beetje vooraan zitten en zet m'n tas naast me neer. Het was wel een leuke dag, ik werd wel een beetje buitengesloten maar dat komt omdat ik ook hele erge hoofdpijn had.

tuesday, 16;12

" Rincke, ga maar vooraan zitten. " hoor ik. Alsjeblieft niet naast mij.. " Naast Sharon. " zegt ze. " Naast Sharon? Dat stink wijf? Dacht het niet. " roept ze. " Houd je mond toch, Sharon is teminste wel aardig. " roept Sean. " Stilte! " roept meneer Smit. Gelukkig hoeft Rincke nu niet meer naast me te zitten.. Ik stop m'n oortjes weer in m'n oren. Leuke klasgenoten heb ik ook.

saturday, 13;38

Sean: Hey, Shar x

Sharon: hai

Sean: kan ik je vandaag even spreken?

Sharon: tuurlijk, hoelaat?

Sean: twee uur?

Sharon: is goed, ben er dan!

Ik leg m'n mobiel weg en grinnik. Ik ga dus weer met Sean afspreken. Ik pak m'n mobiel en loop de trap af. " Mam, ik ga zometeen even weg. " zeg ik. " Is goed. " antwoord ze en loopt de trap op. Ik ga in de woonkamer zitten, wachten tot het tien voor twee is. " Hey. " zegt Rudy en ploft neer op een stoel. " Hey. " zeg ik en glimlach. " Magda zegt dat ze het helemaal niet leuk heeft in Breda. Ze mist ons en Nils.. Hoe kon mam dit doen. Waarom Magda, waarom niet ik? Ik snap het echt niet. En blijkbaar kan ze pas volgend jaar weer hier komen. " zegt Rudy. " Ach, hopelijk komt ze snel terug. " zeg ik. Ik ga maar naar Sean. Ik sta op en loop naar de gang waar ik m'n schoenen en jas aantrek. Ik loop naar buiten en haal m'n fiets uit de garage.

saturday, 14;03

" Dus, wat wou je zeggen? " vraag ik. " Oké, dit keer ga ik het wel zeggen. " fluisterd hij in zichzelf. " Ik ben niet wie je denkt dat ik ben. " zegt hij. " Hoezo? " " Beloof alsjeblieft dat je dit niet door verteld en dat je niet boos wordt? " vraagt hij. Ik knik en glimlach. " Oké, mijn naam is niet Sean Campbell. Nils is niet mijn neef, dit is niet mijn natuurlijke haarkleur en ik kom niet uit Groningen. " zegt hij. " Maar.. Wat dan wel? " " Ik ben Nils z'n beste vriend, ik kom uit Waalre en dit is gewoon haarspray. " zegt hij. M'n ogen worden langzaam groter. " Maar.. Hoe heet je dan wel? "

" Rein van Duivenboden. "

the new guy » r.v.dWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu