Kapitola sedmá

141 13 5
                                    

Tak, teď přidat čtyři lísky Střebívlice, dvakrát zamíchat proti směru hodinových ručiček, desetkrát po směru, nechat 3 minuty povařit, přidat jednu kapku dračí žluči, ještě dvakrát zamíchat po směru a ...

„U Salazarovy prostaty!" zaklel jsem, když jsem uviděl, jak se barva lektvaru změnila ze světle zelené na černou. Průzračnost byla taktéž tatam a po zběžném prozkoumání výsledku byl vidět i jemný, ale těžký dým, který se v malých prstýncích vznášel z hladiny lektvaru.

Ani tento pokus nebyl v ničem lepší. Mám pocit, že jsem se zasekl na mrtvém bodě. Otevřel jsem deník na konci svých poznámek a na nový list pokračoval:

________________________________________________________________________

17. 8. 1998 – 17:12

Pokus 273. – neúspěch u 5. kroku.

Pomůcky:

zlatý kotlík s povrchovou úpravou pro nestabilní lektvary velikost 2, křišťálová míchací tyčinka – malá, mramorové váhy, stříbrný nůž

Ingredience:

voda ze světélkujícího pramene – lahvička velikost 2,5, 4 lístky Střebívlice, 1 kapka dračí žluči, 3 lžičky nastrouhaného kořene Pelyňku, 1 drcený skarabeus

Postup:

1) Kotlík byl umístěn na stojánek a zažehl jsem pod ním plamen. Následně byla přidána lahvička vody ze světélkujícího pramene.

2) Než voda začala vřít, nadrtil jsem si jednoho skarabea čepelí stříbrného nože (pozn. musí být čerstvě nadrcen!). Po dosažení varu jsem jej vhodil do kotlíku a tříkrát zamíchal po směru hodinových ručiček.

Lektvar získal fialovo-stříbřitou barvu, konzistence viskózní a neprůhledný.

3) Po hodině vaření jsem přidal 3 lžičky nastrouhaného kořene pelyňku (pozn. čerstvý, maximálně 1 den po sklizni – zde použit 4 hodiny po sklizni, vliv stárnutí a vlastností v závislosti na čase po sklizni v časopise Tajemství přísad č. 19, strana 21-26), bez míchání jsem nechal deset minut povařit, následně provedl jednu otočku proti směru hodinových ručiček.

Lektvar po přidání kořene získal tmavě modrou barvu, viskózní, čirý. Po jedné otočce změnil barvu na světle zelenou.

4) Odstavil jsem z plamene a přidal čtyři lístky Střebívlice, dvakrát zamíchal proti směru hodinových ručiček, desetkrát po směru, nechal 3 minuty povařit.

5) Přidal jednu kapku dračí žluči, ještě dvakrát zamíchat po směru.

Lektvar změnil barvu na černou, přítomnost lehkého dýmu u hladiny.

Poznámka: zčernání lektvaru po přidání kapky dračí žluči znamená jeho znehodnocení. Nebylo třeba pokračovat dále.

____________________________________________________________________________________________________

Rozmrzele jsem zaklapl deník a podíval se na hodiny. Bylo akorát 17:31. Asi bych měl vyrazit na poradu. Další pokus už stejně nestihnu a navíc se ještě musím podívat na problémy s uchycením dračí žluči v lektvaru.

Vzal jsem desky s vypracovanými přípravami a požadavky na letošní rok, seznamem zásob na doplnění skladů a vybavení učebny a vyrazil do chladných podzemních chodeb. Přišel jsem akorát včas. Otevřel jsem dveře a očima rychle přelétl osoby v místnosti a vydal se k poslední volné židli.

Kotlík, žába a Tenebris meridiemKde žijí příběhy. Začni objevovat