Kapitola sedmnáctá

51 5 1
                                    

Krevdoplňující lektvar

Jak již z názvu vyplívá, lektvar slouží pro doplnění krve kouzelníka, který v nedávné době přišel o velké množství krve. U tohoto lektvaru je však obzvláště důležité nepřekročit dávkování. Tento lektvar způsobuje zvýšenou tvorbu krve, a to téměř okamžitě. V případě předávkování nemá přebytečná krev kde v těle kouzelníka přebývat, a proto odchází z těla kouzelníka všemi možnými tělesnými otvory. V momentě, kdy krev začne vytékat a není podán krvácení zastavující lektvar, kouzelník umírá na ztrátu krve a to většinou ve větší míře, než byla ztráta původní.

Cínový kotlík velikost č. 6, křišťálová tyčinka, rukavice z dračí kůže

Ingredience:

- dvě odměrky (2 pinty) dračího mléka

- šest ledvinek Ropušnice Modrobradavičnaté

- jedna unce sušených listů jitrocele kopinatého

- deset kapek skřetího vína

- jedno pero fénixe

- tři lžičky nastrouhaného kořenu ženšenu

Kotlík s mlékem přivedeme k varu. V momentě, kdy mléko začne vřít, stáhneme plamen a přidáme sušené listy jitrocele. Směs necháme dvě minuty povařit a následně zamícháme dvakrát po směru hodinových ručiček a po třiceti sekundách ještě jednou proti směru. Po poslední otočce by měl lektvar získat béžovou barvu.

Začneme vhazovat ledvinky v časovém rozmezí deseti sekund od vhození předešlé ledvinky. S každou vhozenou ledvinkou by měl měnit lektvar barvu vždy o jeden ton blíže ke karamelově hnědé. (V případě větších ledvinek tato barva může nastat dříve. V tom případě již další ledvinku nevhazujeme!)

Lektvar necháme další dvě minuty pobublávat na mírném ohni. Následně přidáme nastrouhaný kořen ženšenu a deset kapek skřetího vína. Zamícháme dvanáctkrát proti směru hodinových ručiček a odstavíme z přímého plamene. Lektvar by měl získat červený nádech se stále hnědými okraji.

Lektvar necháme půl hodiny odstát, a nakonec vhodíme pero z fénixe. (Pozor! Po vhození pera z fénixe začíná lektvar opět vřít a může dojít k vyvěrání kapek mimo kotlík a popálení lektvaristy. V tomto okamžiku vřele doporučuji použití rukavic, aby bylo předejito popáleninám na rukou a tím i potřebě dalšího lektvaru! Lektvar v tuto chvíli získá karmínovou barvu s lehkým odleskem a v tento moment je lektvar hotov.)

Skladujeme 3 měsíce. Dávkování – maximálně jedna lahvička č. 3 denně pro velmi vážně zraněného pacienta. Obvyklá je dávka poloviční.

Kotlík, žába a Tenebris meridiemKde žijí příběhy. Začni objevovat