"Bir haftadır hergün hiç usanmadan sana çiçek getirdi. Bence e emir hatasını anladı. Yada bir sebebi vardı çözdü. Ben affet derim. " dedi Seda. Hergün bana hastaneye çiçek getirdi diye affetmeli miyim? Bu onun pişmanlığını gösterir mi? Bence göstermez. Olamaz imkanı yok. Bir hafta bana çiçek getirdi diye kimseyi affetmem bu sevdiğim adam bile olsa. Yada kızımın babası... " Affetmicem asla beni terkmesini bırak kızımı terketti o. Olmaz. Olamaz..." dedim. Haklıydım.
" ...Peki ya Rüya...? Zamanı gelince ona ne diyceksin? Senin baban seni terketti deyince nolucak? Tahmin edebiliyo musun?"
Durdum. Yani donakaldım. Yani düşünemedim. Yani şaşırdım. Yani içim acıdı. Doğru muydu? Demek hata olur. Doğruydu. Hangi kız babasını istemez. Düşünüyorum... Düşünüyorum, düşünüyorum; yok bulamıyorum bir çözüm bulamıyorum.
" Ben geldim.." diyerek doktor içeri girdi.
" Nasılsın iyi misin?" dedi. O anda aklıma bir fikir geldi. " Seda dışarı çık doktorla birşey konuşcam" dedim. Tabi Seda' daki şaşkınlık... " Ama.." dedi. Diğer lafını getiremeden " lütfen" dedim. Hiçbirşey sormadan çıktı.
" buyur ne konuşacaksın benimle? "
" Adın ne?"
" Atanur...?"
" Evli misin?"
" Değilimde neden soruyorsun?"
" benimle evlensene?" diye direk sordum. Şaşırdı. Kim şaşımazki! Normal bir tepki. Hemen lafımı düzelttim.
" Biliyorum... Beni... Bizi tanımıyorsun. Kabul etmezsin anlarım. Ama sadece kızımın o adamı babası olarak bilmesini istemiyorum. Kızımın mutlu olması ve babasız büyümemesi için.." dedim. Şimdi biraz daha duruldu. Ama hala şaşkın.
" Ama o adam sizi seviyor. Hergün..." demesiyle
" Bana yada bize çiçek getirmesi onun kızını terketmesini değiştirmez. Bu riski alamam. Ya birdaha bizi terkederse. Kızımın ömür boyu mutsuzluğunu kaldıramam. "
" Anlıyorum.. Yarın taburcu olabilirsiniz" dedi. Ve çıktı.
Cevap vermedi. Haklı. Hatta bana birdaha uğramasa hasta olarak kabul etmesede haklı. Offf. Ne yapıcam ben.
Seda girdi içeri. Meraklı tavır takındı ve karşıma dikildi. Evet bir şey demesine gerek bile yok. O bakışlar ne konuştunuz bu kadar önemli! dercesine bakıyor saten. Offf ne diycem ben Seda' ya Atanur beye evlenme teklif ettim diyemem heralde. Ayyyy yalanda söyleyemem. " vajinanda sorun vardı ve bunu beni yanımda demeye utandın öyle mi? " dedi bana. Şaşırdım. Ama saniyelik şükür.. Doktorla konuşmuş olmalı. Görmezden geldi demekki beni. Hatta deli sandı. Yada bunalıma girmiş bir kadın gibi gördü. Çok utanıyorum yaa...
...
Nihayet çıkıyoruz. Dünden bu yana hiç gelmedi. Kontrol etmeye bile gelmedi. Niye gelsinki! Haklı. Adama bodoslama evlenme teklif ettim. Offf. Seda muhasebeye gitti. Masrafları ödiycek bende kızımı giydirdim saks mavisi gömleğimi ve eteğimi giyiyorum. Eteğimi giydim. Üstümdeki pijamayı çıkarttım gömleğimi giyiyorum. Kapı açıldı. " Seda hallettin mi işini?" dedim ama gelen Seda değilmiş. Atanur... Geldi. Tamda çıkarken. " sen mi geldin? Bilmiyodum. Seda sandım.." dedim. Öyleydi. Bana " kimliğini çıkartmaya gidelim. Bugün izin aldım sonrada nikah işlemlerini halledelim. " dedi. Şaşırdım. Beklemiyodum. Kabul etmediğini sanıyodum. " Benn..."
" Vaz mı geçtin?"
" Yokk... Biraz şaşırdım.. Kabul etmezsin sandım."
" bir haftalık minicik bir kızı babasız bırakamam." dedi. Güldüm. Sevindim. Benim kızım için iyilik yapan bir adam. Hemde böyle birşey.
Seda içeri girdi. Girer girmezde " Emir kapıda " dedi. Tam sevindiğim anda. İçeri girdi direk Rüya' yı kucağına aldı. " Hadi gidelim kimliği çıkartıcaz" dedi. Yutkundum. " eee... Doğru çıkartmaya gidicez. Ama.. ıııı... Senle değil Atanur' la" Seda' da Emir' de şaşkın şaşkın bana bakıyolar. Daha önce böylesine bir şaşkınlık hiç görmedim. İkiside aynı anda " Atanur kim???" dedi. Sustum. Gözlerimi kırparken " eee...Benim " dedi. Seda' da ellerini ağzına koydu. Emirde yumruğunu Atanur' a...
..." Sana o günde söyledim dimi. Bu adam seni seviyor Aysu. Sen nasıl olurda bir başkasıyla üstelikte hiç tanımıyorsun bile. İnanamıyorum yaaa. Birşey söyle Aysu" diyor ama konuşmama fırsat bile vermiyor. Seda' yı hiç böyle görmedim. İlk defa bu kadar kızıyor bana. " susarsan konuşucam dimi Seda. " dedim. Ama ukalaca " iyi sustum hadi anlat. Hangi sözün mantıklı olacak görelim." dedi. O bana bağırırken onlarca lafı söylerken ben kızıma süt yapmak için deli gibi yemek yiyorum. " Benim kızımı Emir haketmiyor. Ayrıca artık çok geç nikahada az kaldı. Hem o benim doktorum iyi bir baba olacağınada inanıyorum. Rüyada ona çok alıştı. " dedim. Seda biraz duruldu. Daha sakin bir sesle
" peki ya pişman olmıcak mısın? Emir duracak mı?" iç çektim.
" pişman olduysa duracak" dedim ve kapı çaldı. Seda' ya " kapıyı açar mısın?" dedim. Kapıyı açtı. Ama salona tek geldi. Kimdi ki? " kim geldi" diye sordum. " babası..! Geldi " dedi imalı imalı. " Emir mi?" diyerek hızla Rüya' nın odasına gittim. Odaya girdim
Emir' di. Rüya' yı kucağına almış oynuyordu.
" Neden? Neden geldin?" diye sordum kızgın bir biçimde.
" seni değil kızımı görmeye geldim!" dedi. Bu beni daha çok kızdırdı. Neden geliyorki aylar önce beni ve kızımı terkederken aklı neredeydi. Rüya'yı beşiğine koydu ve bana baktı. " bu kadar kolay mı?" diye sordu gözlerimin içine bakarak. Tuttum elinden ve hızla onu odama götürdüm. " bak bu yatağa ne görüyosun? Ben söyliyim mi? Orospunun biriyle yattığın geceler. O sana güvenle bakarken hergün seni daha çok severken senin onu kullandığın geceler. " çekmeceyi açtım ve ultrason görüntülerini çıkarttım. " bunlarda ne görüyosun? Ben söyliyim. Öldürmeye çalıştığın bir bebek. " yine tuttum kolundan mutfağa götürdüm. " burda ne görüyosun? Orospu bir kadınla pişirdin yemekler. " tuttum kolundan banyoya götürdüm. " burda ne görüyosun? Orospu bir kadınla yaptığın banyolar." ve tuttum elinden son olarakda salona götürdüm. " peki ya burda? " gözümden yaşlar süzülüyor. Canım acıyor. Kucağına düştüğüm o köşe... " orospu bir kadına ilk kez dokunduğun gece" sesim iyice çatallaşmaya başladı. Kalbim öylesine sızlarken ben hala ona aşkla bakıyorum. Ama yetmez. Elimle yüzümdeki yaşlarımı sildim ve televizyonu gösterdim. " orospu bir kadınla izlediğin filmler." ve son olarak koltuğu gösterdim. " orospu bir kadınla..." yutkundum ve hıçkırarak " ettiğin son kavga. Şimdi bana pişmanım mı diyorsun? Öldürmeye çalıştığın kızına kızım diyebiliyor musun? " ve hıçkırarak " orospu dediğin kadının evine utanmadan girebiliyor musun?" dedim. Hiç konuşmadı. Yüzü yok. Cevap veremez. Buna hakkı bile yok. Sadece sustu ve beni dinledi. Dinlemeliydi saten. Ben ağlıyorum... Oda yüzü yerde... Seda' da arkamızda elleri ağzında...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
AŞKTAN KALAN
Romanceaşka karşılık mı zor? yoksa aşk mı? bir insan ne kadar sevebilir? kaç defa sevebilir? kaç defa unutabilir?unutulmayan tek hediye ne olabilir?