10. bölüm: yalnız insanın hayat seçimi

2 1 0
                                    

Hayat boyunca bir sınavın gelmesi bekleriz. O sınavdan geçtikten sonra önüne birkaç şık sunarlar. Birisini seçmek. Zorunda olursunuz. Ya insanların dediklerini yada kendi kararını verip. Onu gerçekleştirip. Ona göre hayatın şekil alacak. Seçimi yaptıktan sonraki karar da birşey olursa yanlış hep senin suçun olacak. Çünkü onlar sana sadece bu şıkı seç dedi. Yani aslında onlar sizin hayatınıza karar verdi. Ama suçlu sen oluyorsun. İşte bunu anlayamıyorum. Onlar yapıyor. Hep suçlu biz oluyoruz. Furkan da tamda bu kararı verecek. Zaman gelmişti. Yalnızların şıkı ne ki dersiniz. Ailesinin hayatının küçüklüğünden belli bu kadar çok değişiminin içinde bir yaşam süren furkan'ın bu zaman ki kararı oldukça önemli çünkü hayatının bundan sonrası ona göre şekil değiştirecek. Ve kendisinin kararları hiç sorulmadığı için bu karar onun için oldukça zor olacak. Hayatı boyunca herkes onun yerine karar vermek için hep savaştılar. Bunu işte hiç anlayamadım. Noldu şimdi sen ya da başka biri verdinizde noldu? Furkan'ın hayatına neler yaptığınızın farkında mısınız? Umrunuzda bile değil. Furkan'ın hayatına yaptığınız hiçbir şey umrunuzda değil. Aslında olamaz. Çünkü artık sen furkan'ın hayatında değilsiniz. Yalnız birisi olduğu için sizin hayatınıza o birşey yapmadı. Ama siz onun hayatınıza çok zarar verdiniz. Ama biriniz bile merak edip. Bir şey oldu mu? iyi misin diye sormadınız. Hep furkan karar vermeyi çok başardınız. Bu kadar iyiseniz karar vermekte bir yerin başkanı olup. Onlara karar verin. Furkan'ın hayatı bir canlı birşey ve sorunu siz yaşayan siz olmıyacağınız için karar vermesi kolay dimi? Bunu yapmayın ona sadece öneri yapın kendi kararını versin. Buna izin verin. İnsanların kararlarını verene kadar kendi kararlarınızı verin. Sonra yine başkası için karar verirsiniz. Hiç iyi birşey değil. Bu başkasının yerine karar verme olayı biraz saçma biraz da insanların kendilerini ortamda iyi görünmesini falan sağlıyor. O karar verebiliyor. Benim yerime de karar vermiş. Orda ona sen kimsin de benim yerime karar veriyorsun. Demediyseniz o ipin ucu kaçar. Sen artık o grupta her karar da susarsın. Bir yerden sonra varken bile o grupta yok sayılır hale gelebilirsin. İşte bunları istemiyorsan hiç kimseye izin vermiyceksin. Yada herşeyi sana özelce soran bir ekipte olman lazım. İşte furkan da hayatının burasına kadar bu kadar önemli bir kararı olmamıştı. Çünkü bundan sonra ne olacağını bu seçenekler belirliyor. Önünde üç seçenek var. Birincisi mezuna bırakıp seneye bir daha girip iyi bir iş bulunması kolay bir bölüm yazabilir. Yada bu sene ki puanla bir yere girip o bölümü okuyup o işi yapacak. Son seçenek ise bir yerde direk işe girip çalışmaya başlamak. Hangisini yapmayı tercih edersiniz. Ben olsam son seçenek yada ikinci seçenek olabilir gibi geldi. Ama ilk seçenek ise gereken çok fazla gerekli birşeyler var. Ve bende öyle bir sene daha çalışacak kadar bir hayat yok karşımda ondan yüksek ihtimal o ortamı yaşamak için ikinciyi yapardım. Furkan'ın kararı da neredeyse benle aynı gibi o da iki seçenek arasında gidiyor. Ama ilk seçenek ile üçüncü seçeneği birleştirme yapmış. Ama sonradan anlamış. O baya zor olur. Çünkü bi tanesi tek başına oldukça zor zaten bide öbürünü eklemek iyice zorlaştırıyor. Ondan onu iptal ettik. Ve şuan yüksek ihtimal puanın yettiği bir üniversitenin güzel bir bölüm seçmeye karar vermek istiyor. Çünkü o denilen yaşamaya değer mi başka bir şehirde yaşasa nasıl olur. Diye düşünmesi lazımdı. Aslında o zamanlarda furkan bir tatile çıktı. Ve başka uzak bir şehirde ve bu ona çok iyi geldi. Ve anladı. Uzakta yeni bir yerde yeni bir hayata başlangıca ihtiyacı olduğunu anladı. Zaten doğduğundan belli aynı şehir aynı yer insan bir yerden sonra yaşam isteği gittikçe kalmıyor. Hep aynı yüzler hep aynı düşünceler hep aynı kafadan insanlar o küçüklüğünün travma anıları bunları unutup yeni bir hayata bir kapı açmak varken. Hala aynı hayatta kalmak kötü olurdu. Farklılık güzeldir, derler. Ondan arada farklı şeyler yapalım. Belki mutlu oluruz. Yada bazı şeylerin değişmesi bize iyi gelir. Furkan bu önemli kararı vermeden bir tatile çıktı. 3 günlük tatil de o üç seçeneği de en iyi şekilde gözden geçirdi. Bir zamandır. Kafasında olan mesleği kafasından sildi. Çünkü işsizlik oranı çok yüksekti. Ondan yeni iş alanları fazla olan işleri seçmeye karar verdi. Boş zamanlarında araştırdı. Ve birkaç tane bölüm buldu. Herşeyiyle uyan bir kaç bölüm buldu. Eve dönmeden önce bir karar vermesi lazımdı. Çünkü tercih günü tatilden sonraki gündü. Ondan çoğu zaman düşündü. Boş zamanlarında hep bu konuya yoğunlaştı. Ve bir karar aldı. Birkaç seçim hakkı vardı. Bu seçimlerden hangisini yapacağına uzun süre emin olamadı. Çünkü bundan sonraki hayatı öyle devam edecekti. Ondan neyi yapacağını seçmek çok zordur. Sonunda bir karar verdi. Bu karar bakalım onun hayatında neler değişecek.
Loading...

yalnızlık Yaşamı Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin