الفصل الثالث ♤

428 22 2
                                    

اذكر الله
من رواية :وتين)*♡
للكاتبه :رانيا ثابت محمود
.
.
.
.
وتين :انتي مش هتقربي منهم انتي فاهمه .

الممرضه: الأفضل ليكي تبقي في حالك انتي مش هتسلمي منهم صدقيني .

وتين:يلا يا حبايبي نمشي من هنا .

الممرضه :دكتور تميم مش موجود انا هتصرف خدوها فوق البيعه باين عليها صغيره وحلوه دول هيدفعو فيها كتير .

أحد الرجال ويبدو عليه الشر:يلا حطوهم في العربيه وخدو بالكم من العروسه الكبيره هيدفعو فيها كتير.

وتين وهي تدعي القوه:لو قربت مني انا هموتك .
الرجل وهي يتحدث الي أحد الرجال:يلا خدوهم علي العربيه وافصل العروسه علي الصغيرين يلا معاد الطياره بسرعه مفيش وقت .!

لم تشعر وتين بشيء بعد ساعات ليست بالقليله
أفاقت وتين بألم شديد ينهش رأسها .
وتين:انا فين ياربي جات الحزينه تفرح ملقتش ليها مطرح الناس أول يوم شغل تترفد تتعب لكن تتخطف دا ايه الغلب دا ياربي اللهم لا أسألك رد القضاء ولكني أسألك اللطف فيه
.
.
.
.
.
في مكان آخر وتحديدا منزل وتين
أميمه بقلق /انتي فين يا وتين أول مره تتأخر .

أحمد وهو الاخر قلق علي وتين/يمكن تأخرت في الشغل.!
أميمه بعيون علي حافة البكاء /انا روحت هناك ولقيته مقفول انا لازم اتصل بيه هو اكيد هيساعدني.

أحمد/ بس انتي عارفه انك لو اتصلتِ فدا هيكشف أسرار كتير .؟

سلفادور ببرود: لا تقلقي لقد حددت موقعها سأتي بها الي قصري لم أعد اطيق الفراق بعد الآن .

أميمه: ولكن.

سلفادور وهو يغلق الهاتف ويحدث نفسه: لم يعد قلبي قادر علي الإبتعاد اشتقت الي وتيني فكيف الحيآه بدون وتين

لدي وتين الجالسه ارضاً وتفكر في كيفية الهروب :
انا اول ميدخل حد هقوم خبطاه في رأسه بعصايه
بس ازاي هيدخل .

وتين :النجده النجده فأر النجده.

دخل أحد الاشخاص مفتول العضلات طويل جدآ: ماذا لما تصرخين أيتها الصغيره .؟

وتين وقد تراجعت عن خطتها فور رؤيته :لا ياخوي تسلم تسلم مفيش حاجه مش هتسمع صوتي تاني .

الشخص بغضب:ماذا تقولين أيتها المزعجه .؟

وتين وهي ترد عليه بالانجليزيه:اقول شكرا لك لا اريد شيئاً ولن تسمع صوتي مره اخري.

بعد أن خرج الرجل وتين بعيون دامعه: ايه ياربي الحظ دا والشجاعه دي انا عايزه ماما ودوني عند ماما .

نامت وتين بمكانها من التعب والحزن.

من خارج هذه الغرفه التي تسكنهُا وتين لا اسمع إلا صوت سلفادور وهو يأمر رجاله بتدمير المكان .

سلفادرو: تجرأت واذيت زوجتي إذن قابل عقابك بوجه باسم .

الرجل برعب :اقسم لك سيدي لم اقصد لم أكن أعلم أنها تخصك .

سلفادور :الان أصبحت تعلم أنها زوجتي .

انتها من كلماته الاخيره وهو يطلق رصاصه اخترقت قلب الرجل .

سلفادور وهو يأمر رجاله بإخراج باقي الفتيات وقد توجه الي الغرفه التي تقع بها معشوقته حبيبة قلبه نبض فؤاده روحه وتين او كما يدعوها وتيني .

قام بفتح الغرفه وهو يراها نائمه بسلام ليس وكأن هناك مجزره تقيم في الخارج بسببها نظر إليها مطولاً يشبع عيناه منها يحدث نفسه قائلاً:جميله بل اجمل من الجمال هل هي جنيه يا تري.؟

اقترب منها قليلاً وهو يتلمس وجهها يتأكد من أنها حقيقه وهو لا يحلم او يتوهم بها  .

سلفادور بعيون دامعه لحلم تحقق بعد طول انتظار
: أنها حقيقه بعد كل هذا الوقت .

وتين وهي تحلم بسبونج يوب وهو يقدم لها شطيرة برجل ولكنها قاطع هذه اللحظات الجميله وهي تستمع الا أحدهم يتكلم فقامت مفزوعه وهي تعدود بجسدها للوراء :بسم الله الرحمن الرحيم انت مين يسطا .

سلفادرو بأعين عاشقه:انا زوجك وحبيب قلبك سلفادرو .

وتين ببلاهة: سلفا ايه ياخويا انت اهبل يلا فكك مني تلاقيك متخربط ولا حاجه يلا هش هنرش مايه يا ماما سيبني دا كان سبونج بوب هيديني شطيرة سلطه برجر.

سلفادور بضحك :هيا انهضي معي وتيني لنذهب الي قصرنا هل انتي جائعه اعتذر علي التأخير.

وتين :لا إله إلا الله تبقي قاعد في امان الله ويجي واحد متعرفش من فين يقولك زوجك ومش زوجك ياعم انا سنجل بائس اقسم بالله .

سلفادور :حسناً سأقوم بمحادثة والدتك علكِ تصغين إلي.

وبالفعل قام بالاتصال علي أميمه.

سلفادور: أنها لا تصدقني .

أميمه: وتين بنتي انتي بخير .

وتين ببكاء :ماما المكان هنا وحش خالص وانا خايفه وانتي وحشتيني اوي .

سلفادور: لا تقومي بالبكاء صغيرتي لا تقلقي كل شيء سيصبح بخير وكل مُر سُيمر انا معك .

وتين:مين دا يا ماما .

أميمه: متقلقيش دا امانك روحي معاه يا وتين ثقي فيا.

بارت انهارده تفاعل ياقمرات❤🍒🫂

رواية: وتين)"حيث تعيش القصص. اكتشف الآن