ماذا لو أحبّك الله ؟
إذا أحبّك، كنت في كنفه وأغناك عن حُشود الخلائق، يقذف في سويداء قلبك نورٌ يبغِّض لك ظلمة المعاصي، وفي أوج المُلهيات يحمي سمعك وبصرك وكل جوارحك ، لأنّهُ يحبّك!
*اللهم حبك وحب كل عملٍ يقربنا لحبك🤲💗*
♡♡♡♡♡◇◇◇◇◇♡♡♡♡♡♡
كانو يشاهدون فيلم ديزني معاً في جو عائلي سعيد واكثرهم سعاده هو بطلنا لأن وتينه بجانبه بخير وسعيده ايضاً وبأحضانه مالذي يريده الآن يتمني فقط لو يتوقف الوقت لدقائق.
سلفادور :هيا لنصلي قيام اليل ونشكر الله علي هذه النعم.
وتين بابتسامة: انت ال هتقيم الصلاة مش كده.
سلفادور :بالتأكيد صغيرتي هيا بنا .
علي سجادة الصلاة يقف سلفادور ووارئه وتين يقرء القرآن بصوته العذب الذي أراح صغيرته ،جلس قليلًا ثم امسك رأس وتين ووضعها علي حجره وأخذ يقرأ القرآن بصوته الا ان نامت،حملها ووضعها علي السرير ونام بجانبها
♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤
♤♤♤♤♤♤♤♤
في الصباح استيقظت وتين وشعرت بيدين ضخمه تحيط بها .وتين وهي تحدث نفسها :يالهوي المز دا كله ولا صوته امبارح دنا وقعت ومحدش سما علي .
وتين وهي تحاول فك الحصار: يا استاذ سلفا اصحي عايزه اكل .
سلفادور قام بضمها اكثر :بعدين بعدين .
وتين :استاذ سلفا انت عارف ان الزرافه لو شربت قهوه لو وصلت لنص زورها هتبرد .؟
سلفادور :مكنتش اعرف.
وتين:انت اساساً بطلت تحبني واكيد بتخوني انا عارفه وبطلت تهتم بيا وديني عند ماما انا عايزه اروح لماما مليش دعوه.
سلفادور:حسنا هيا استحمي وانزلي للاسفل.
وتين :بالسهوله دي .
♤♤♠︎♤♤♤♤♤♤♤♠︎♤♤♤♤
♤♤♤♤♤♠︎♤♤♤♤♤♠︎أميمه: مكنش لازم نسيب عم احمد لوحده .
بلال:متقلقيش عليه هيبقي كويس ،بقولك ايه متيجي ونجيب مليجي .
أميمه بتفكير: نجيب مليجي ازااي بلال يا حبيبي انت عبيط .؟
بلال بصدمه :ايه انتي قولتي ايه قوليها تاني بالله .
أميمه: انا اسفه والله مكنتش اقصد اغلط فيك.
بلال:تغلطي فيا انا علي الكلمه ال قولتيها دلوقتي.
أميمه: كلمة ايه .؟
بلال:ال قبل عبيط .
أميمه: اه انت تقصد دي لأ طبعاً احنا مش لوحدنا ،واسكت بقا عشان عايزه انام احنا قربنا نوصل .