|
Terfi almanın heyecanını hâlâ taşıyan Bay Issac sigara içilebilen birinci mevki kompartımanın köşesine oturmuş, sigarasını içerken The Public gazetesinin politik haberler kısmını okuyordu.
Bir süre sonra başını gazeteden kaldırdı ve camdan dışarı baktı. Le Zunsett'ten geçiyorlardı, iki saatlik yolları kalmıştı.
Aklına Papaz Adası hakkında gazetelerde okudukları geldi. Sheron sahilinin yakınlarındaki ada Amerikalı bir milyoner tarafından satın alınmış ve adam oraya lüks, modern bir malikane yaptırmıştı. Ne yazık ki Amerikalı milyonerin yeni evlendiği dördüncü karısının denizden hoşlanmaması nedeniyle ada ve malikane satışa çıkarılmıştı. Bunun için gazetelerde çok sayıda övgü dolu ilanlar çıkmıştı. Sonra adanın Ombrie adında biri tarafından satın alındığı söylentisi yayılmıştı. Gazetelerde yalan haberlerde yer almaya başlamıştı. Sözde Papaz Adası Elizza Hamell adında Hollywood'lu bir film yıldızı tarafından satın alınmıştı.
Busy Bear ise bu adanın kraliyet ailesinin gizli konutu olabileceğini ima ediyordu.
Bay Henrysweat ise buranın bir balayı adası olarak satın alındığını ileri sürüyordu. Johhanson ise Papaz Adasının gizli deneyler yapmak için Fransız Amirallık Dairesi tarafından satın alındığını iddia ediyordu. Son zamanlarda Papaz Adasının popüler bir yer olduğu kesindi.Issac cebinden bir mektup çıkardı. Yazı okunaksızdı ama bazı sözcükler umulmadık şekilde açık ve net yazılmıştı.
"Sevgili Tornio... uzun zamandır konuşmuyoruz. Papaz Adasına mutlaka gelmelisin. Deniz, kum, güneş... Eski günlerden de bahsederiz. Klenlyton'dan 12.40 treni. Sizi Le Transzelya'den karşılarım."
Mektubu yazan kişi altına gösterişli imzasını "Sevgiler, Gabrielle Pierre" olarak atmıştı. Issac hafızasını zorlayarak Gabrielle Pierre ile en son ne zaman görüştüğünü düşündü. 8 ya da 9 yıl önce olmalıydı. Lady Gabrielle o sıralar güneş banyosu yapmak ve gezmek için Meksika'ya gitmişti.
Issac, Gabrielle Pierre tam da bir ada alıp etrafını bir gizem perdesiyle saracak bir kadın, diye düşündükten sonra kafasını cama yaslayıp dinlenmeye başladı.
-------
||
Ichira Asari, kendisiyle beraber 5 yolcu bulunan üçüncü mevki kompartımanında başını geriye yaslayarak düşünmeye başladı. Bugün tren ne kadar sıcaktı. Böylesi bunaltıcı bir yolculuktan sonra deniz iyi gelecekti. Bu işi bulması gerçekten hoş olmuştu, tatil zamanı iş bulmanın zorluğunun yanında bir de Papaz Adası'ndan o teklifi almıştı.
"Adınızı ve adresinizi Yetenekli Kadınlar İş Bulma Merkezi'nden aldım. İstediğiniz ücreti ödemeye hazırım 8 Ağustos'da işe başlayacağınızı umut ediyorum. Saat 12.40'da Klenlyton'dan kalkacak trene binecek olursanız Le Transzelya İstasyonu'nda karşılanacaksınız. Yol masraflarınızı karşılamanız için mektupla beraber bir sterlin gönderiyorum."
Sevgilerimle,
Ulia Necy OmbrieMektubun üzerinde damgalanmış bir adres vardı: Papaz Adası, Shoulhaven, Sheron.
Papaz Adası... Son zamanlarda bu ada hakkında türlü şeyler duymuştu, türlü imalar ve söylentiler! Ichira gözlerini kapattı ve düşünmeye başladı, Bayan Ombrie'nin sekreterliğini yapacaktı ve görevinde iyi iş çıkaracağına emindi.
Gözlerini açtı ve karşısında oturan kişiye baktı. Tipinden Alman olduğu anlaşılıyordu, parlak gri saçları ve tatlı gözleri vardı. Bahse girerim bu kız şapşal ve tatlı görünümünün ardında zeki ve gözü açık bir kişilik saklıyor, diye düşündü.
-------
|||
Bu arada karşısında oturan genç kızı göz ucuyla süzen Josephine Braun, çok şirin bir kız ama biraz öğretmen kılıklı, diye düşünüyordu. Ne istediğini bilen sakin bir tip. Benden büyük gibi durmuyor, belki de aynı yaştayızdır.
Kızı süzmeyi bıraktı ve kendi düşüncelerine daldı. Üvey babası Norvin Braun'la konuşma sağlamıştı ve ona mektupla beraber iki sterlin göndermişti, Papaz Adası'na giderken masraflarını karşılaması için...
Papaz Adası, adı bile etkileyiciydi. Josephine burayı hep merak etmişti, pozitif enerjisi olduğuna emindi! Üvey babasının dediğine göre oraya Bayan Ombrie diye biri tarafından davet edilmişti. Nasıl biriydi acaba bu Bayam Ombrie? Zengin olduğu kesindi. Peki, Josephine'i nereden tanıyordu? Herhalde eski tanıdıklarından biriydi. Aman ne önemi vardı, Papaz Adası'nda rahatlayacaktı ne de olsa...
•
•Bölüm Sonu
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ON KÜÇÜK PAPAZ || KATILIMLI
Mystery / Thriller-KATILIMLAR BITTI- Karanlık sırları olan 10 kişi, bir gün Papaz Adası'na davet edilirler. Fakat ev sahipleri burada değillerdir. Malikanenin hizmetçileri herkese birer oda ayarlar, bu ıssız adada yalnız başlarına mahsur kalmışlardır. Misafirlerin gi...